ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο στη Βάρκιζα: «Η προσβασιμότητα σκοτώνει» - Ανάρτηση ακτιβιστή για τον θάνατο του 40χρονου

Τροχαίο στη Βάρκιζα: «Η προσβασιμότητα σκοτώνει» - Ανάρτηση ακτιβιστή για τον θάνατο του 40χρονου

Στην έλλειψη υποδομών για τα άτομα με κινητικά προβλήματα στάθηκε ο γνωστός ακτιβιστής Αντώνης Ρέλλας

Τραγικό απολογισμό είχε το τροχαίο που σημειώθηκε στη Βάρκιζα, καθώς ένας 40χρονος ΑμεΑ έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε στην παραλιακή από 87χρονο οδηγό.

Ο ακτιβιστής, Αντώνης Ρέλλας, με μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook στάθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα, σημειώνοντας πως η προσβασιμότητα ίσως να είχε σώσει τη ζωή του άτυχου 40χρονου.

Αναλυτικά η ανάρτηση:

«Ο Γιώργος ήταν ένας δραστήριος ανάπηρος και συνήθως συναντώμασταν σε καλλιτεχνικές δράσεις που ήταν προσβάσιμες.
Χαμογελαστός και λιγομίλητος.
Αντιμετώπιζε τα καθημερινά εμπόδια που έχουμε όλα τα ανάπηρα άτομα στην καθημερινότητα μας με πείσμα.
Χθες το βράδυ ο Γιώργος επέστρεψε από την βόλτα του με τα δυο spitz του και τον παρέσυρε αυτοκίνητο.
Σκοτώθηκε ακαριαία και μαζί του το ένα από τα δυο σκυλιά του.
Το ρίσκο που πήρε ο Γιώργος και του στοίχησε τη ζωή το παίρνουμε όλα τα ανάπηρα άτομα καθημερινά.
Οι πόλεις μας είναι σχεδιασμένες για το ανθρωπομετρικό πρότυπο της κανονικότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ρισκάρουμε αν θέλουμε να ζήσουμε όπως οι μη ανάπηροι.
Καθημερινά βγαίνουμε στο οδόστρωμα με τα αμαξίδια μας διότι δεν υπάρχουν πεζοδρομία για να κυκλοφορήσουμε και όσα υπάρχουν είναι ακατάλληλα για να μετακινηθείς με αμαξίδιο.
Τα ανάπηρα άτομα αποτελούμε το 15% της κοινωνίας και αν υπολογίσουμε και τα εμποδιζόμενα πρόσωπα αγγίζουμε το 50%.
Αν στην καθημερινότητα δεν μας συναντάτε δεν συμβαίνει εξαιτίας της βλάβης στο σώμα μας αλλά του τρόπου που έχουν δομηθεί οι κοινωνίες μας και μας αποκλείουν από την κοινωνική αλληλεπίδραση.
Αν ακούσετε σήμερα στα ΜΜΕ ότι την ευθύνη του δυστυχήματος έχει αποκλειστικά ο υπερήλικας οδηγός και η υπερβολική ταχύτητα ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΟΛΗ την αλήθεια.
Η έλλειψη προσβασιμότητας σκοτώνει.
Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του Γιώργου και στην Ειρήνη.
Αντίο, Γιώργο.
ΥΓ: λανθασμένα αναφέρουν ότι ο Γιώργος κινούνταν με «ηλεκτρικό αναπηρικό αμαξίδιο». Ο Γιώργος ήταν με χειροκίνητο αμαξίδιο στο οποίο τοποθετούσε προαφαιρούμενο εμπρόσθιο μηχανισμό ηλεκτροκίνησης.
ΥΓ2: το συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας, υπαγόμενο στον Πρωθυπουργό, η Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, νιώθει την ανάγκη να τοποθετηθεί για το ζήτημα;
Τουλάχιστον τα ανάπηρα μέλη του;»