ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στην Αίγινα: Τι υποστήριξε στην απολογία του ο 77χρονος

Τραγωδία στην Αίγινα: Τι υποστήριξε στην απολογία του ο 77χρονος

Τον κίνδυνο βύθισης του ταχύπλοου σκάφους του, λόγω ρήγματος από την σύγκρουση με τη λάντζα, επικαλείται στο απολογητικό του υπόμνημα προς την ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου, που βρίσκεται κατηγορούμενος για το ναυτικό δυστύχημα που στέρησε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους ανάμεσά τους και ένα παιδί 5 ετών.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ 77ΧΡΟΝΟΥ

«Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο» υποστηρίζει και γι' αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια και προσθέτει ότι οι συνθήκες του αέρα δεν ήταν και οι πιο ιδανικές... για το να πετάξει στους ναυαγούς σωσίβια.

"Ως γνωστόν τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Άλλωστε η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο DUENDE αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα. 7 Η διακοπή λειτουργίας των μηχανών του DUENTE και η παράσυρση του σκάφους λόγω των βορείων ανέμων σε αντίθετη πορεία από τους ναυαγούς κατέστησε αδύνατη τη συνδρομή μου προς τους τους ναυαγούς".

Ρίχνει μάλιστα ευθύνες και στον 58χρονο καπετάνιο του πλοιαρίου «Αντωνία» που μετέφερε τουρίστες από την Πέρδικα της Αίγινας στο νησάκι Μονή.

"Όπως προκύπτει από τον ανωτέρω χάρτη το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ ευρίσκετο αριστερά της πορείας μου, ενώ το σκάφος ΑΝΤΩΝΙΑ με έβλεπε προς τη δεξιά του πλευρά. Σύμφωνα με τον κανονισμό 15 του Διεθνή Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων στη Θάλασσα (ΔΚΑΣ) «Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους κατάτρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου. Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου». Δια τούτο ο ίδιος είχα τεταμένη την προσοχή μου κυρίως προς τα δεξιά σε περίπτωση που διασταυρωθώ με σκάφος που κινείται από την νησίδα Μονή προς την Πέρδικα και το οποίο όφειλα να φυλάξω ο ίδιος. Ενώ, λοιπόν, το πλοίο μου βρισκόταν κοντά στην παράλλαξη για την σπηλιά της Φώκιας αντιλήφθηκα ξαφνικά την παρουσία ακριβώς λίγα μέτρα μπροστά από την πλώρη 6 την ύπαρξη άλλου σκάφους, το οποίο διασταύρωνε την πορεία μου από τα αριστερά προς τα δεξιά. Η αιφνίδια (κατά την αντίληψη μου) εμφάνιση του σκάφους ΑΝΤΩΝΙΑ αποτέλεσε και την αιτία της προσκρούσεως".

Στο απολογητικό υπόμνημα που έδωσε στη δημοσιότητα το Βήμα, ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας.

Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα.

«Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.

Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Διαβάστε ΕΔΩ όλο το υπόμνημα

Σχετικές ειδήσεις