Όταν ο ουρανός φωτίστηκε για άγνωστο λόγο - Λύθηκε το μυστήριο του 1181

Φωτογραφία αρχείου: Pixabay

Το κοσμικό γεγονός ήταν άλυτο επί 840 χρόνια, όμως οι ερευνητές έδωσαν την απάντηση

Το 1181, μελετητές και αστρονόμοι παρατήρησαν μια έντονη λάμψη στον ουρανό της Κίνας και της Ιαπωνίας. Η έλλειψη γνώσης και φυσικά οργάνων, μετέτρεψαν αυτή τη λάμψη σε μυστήριο, το οποίο λύθηκε 840 χρόνια μετά!

Μία έρευνα αποκαλύπτει πως πρόκειται για το νεφέλωμα «Pa30», καθώς μετά από μελέτη της σημερινής θέσης, κατάστασης και ταχύτητας επέκτασης, ταιριάζει απόλυτα σε αυτό το φαινόμενο.

Οι υπολογισμοί δείχνουν πως το νεφέλωμα επεκτείνεται με 1.100 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, υποδεικνύοντας πως προέρχεται από ένα κεντρικό σημείο 1.000 χρόνια πριν, πιθανότατα από έκρηξη supernova.

Σύμφωνα με τις τότε αναφορές, το αντικείμενο ήταν ορατό στον ουρανό για έξι μήνες, ενώ ήταν τόσο φωτεινό, όσο ο Κρόνος.

Το «Pa30» θεωρείται πως δημιουργήθηκε από τη σύντηξη δύο μικρών και πυκνών λευκών νάνων, ένα σπάνιο φαινόμενο που αφήνει πίσω του μία supernova τύπου Iax ή αλλιώς ένα άστρο-ζόμπι.

Από το 1006 π.Χ., έχουν υπάρξει μόνο πέντε έντονες supernova στο γαλαξία μας που εντοπίστηκαν στον ουρανό και οι επιστήμονες έχουν ταυτοποιήσει τις υπόλοιπες τέσσερις.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Astrophyiscal Journal Letters.