ΚΟΣΜΟΣ

Μπρους Γουίλις: Η απίστευτη απάτη με το… πρόσωπό του - Tι είναι η τεχνολογία deepfake

O Mπρους Γουίλις
O Mπρους Γουίλις
ΑΡ

Ο ατζέντης του Μπρους Γουίλις διέψευσε τις αναφορές ότι ο σταρ του κινηματογράφου πούλησε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του.

Την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε μία απίστευτη ιστορία στον κόσμο της σόουμπιζ. Αναφέρθηκε ευρέως ότι ο Γουίλις, στην πρώτη συμφωνία του είδους, είχε πουλήσει το πρόσωπό του σε μια εταιρεία τεχνητης νοημοσύνης που ειδικεύεται στα deepfake που ονομάζεται Deepcake. Ωστόσο, εκπρόσωπος του ηθοποιού είπε στο BBC ότι δεν είχε «καμία συνεργασία ή συμφωνία» με την εταιρεία, ενώ εκπρόσωπος της Deepcake είπε ότι μόνο ο Γουίλις είχε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του.

Ο Γουίλις ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την υποκριτική τον Μάρτιο, αφού διαγνώστηκε με αφασία, μια διαταραχή που επηρεάζει την ομιλία. Τα Deepfakes χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τεχνολογία μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία ρεαλιστικών βίντεο - συχνά διασημοτήτων ή πολιτικών. Για τους ηθοποιούς που δεν μπορούν πλέον να παίξουν, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι.

Στις 27 Σεπτεμβρίου, η Daily Mail ανέφερε ότι υπογράφηκε συμφωνία μεταξύ του Γουίλις και της εταιρείας Deepcake. «Ο δύο φορές βραβευμένος με Emmy Μπρους Γουίλις μπορεί ακόμα να εμφανίζεται σε ταινίες αφού πούλησε τα δικαιώματα εικόνας του στο Deepcake», αναφέρει η ιστορία.

Η ιστορία έγινε αντιληπτή από την Telegraph και μια σειρά από άλλα μέσα ενημέρωσης. «Ο Μπρους Γουίλις έγινε ο πρώτος σταρ του Χόλιγουντ που πούλησε τα δικαιώματά του για να επιτρέψει σε ένα «ψηφιακό δίδυμο» του να δημιουργηθεί για χρήση στην οθόνη»έγραψε η Telegraph. Αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει.

Αυτό που είναι αλήθεια είναι ότι ένα deepfake του Bruce Willis χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία μιας διαφήμισης για τη Megafon, μια ρωσική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, πέρυσι. Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στη διαφήμιση δημιουργήθηκε από την Deepcake, η οποία περιγράφει τον εαυτό της ως εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που ειδικεύεται στα deepfake.

Η Deepcake είπε στο BBC ότι είχε συνεργαστεί στενά με την ομάδα του Γουίλις για τη διαφήμιση. «Αυτό που σίγουρα έκανε είναι ότι μας έδωσε τη συγκατάθεσή του (και πολλά υλικά) να φτιάξουμε το ψηφιακό του δίδυμο», είπαν. Η εταιρεία λέει ότι διαθέτει μια μοναδική βιβλιοθήκη με διασημότητες υψηλής ανάλυσης, ινφλουένσερ και ιστορικές προσωπικότητες.

Στον ιστότοπό της, η Deepcake προωθεί τη δουλειά της με μια προφανή φράση του Γουίλις «Μου άρεσε η ακρίβεια του χαρακτήρα μου. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για μένα να γυρίσω τον χρόνο πίσω. Το νευρωνικό δίκτυο αναπτύχθηκε στο περιεχόμενο του Die Hard και του Fifth Element, οπότε ο χαρακτήρας μου μοιάζει με τις εικόνες εκείνης της εποχής».

Ωστόσο, ο ατζέντης του Γουίλις είπε στο BBC, «Παρακαλώ να ξέρετε ότι ο Μπρους δεν έχει καμία συνεργασία ή συμφωνία με την εταιρεία Deepcake». Η εταιρεία Deepcake είπε ότι οι αναφορές ότι αγορασε τα δικαιώματα για το πρόσωπο του Γουίλις ήταν ανακριβείς. «Η διατύπωση για τα δικαιώματα είναι λάθος... Ο Μπρους δεν μπορούσε να πουλήσει σε κανέναν κανένα δικαίωμα, είναι δικά του από προεπιλογή», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας

Προ ημερών έγινε γνωστό πως η «φωνή» του Darth Vader, ο ηθοποιός Τζέιμς Έρλ Τζόουνς, συνταξιοδοτήθηκε από το ρόλο αλλά έδωσε το δικαίωμα της ψηφιακής αναπαραγωγής της. Το περασμένο καλοκαίρι, η Disney κυκλοφόρησε το τελευταίο spinoff του Star Wars, Obi-Wan Kenobi. Η σειρά χρησιμοποίησε την τεχνολογία του Respeecher για να αναπαράγει την ομιλία του Vader και να τον κάνει να ακούγεται νεότερος.

Η χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ωστόσο, είναι αμφιλεγόμενη. Τον Απρίλιο, το Equity, σωματείο ηθοποιών της Βρετανίας, ξεκίνησε την καμπάνια, Stop AI Stealing The Show. Ορισμένοι ανησυχούν ότι τα deepfake θα μπορούσαν κλέψουν δουλειές από ηθοποιούς. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες ότι οι ηθοποιοί θα μπορούσαν να χάσουν τον έλεγχο των προσώπων και των φωνών τους.