ΚΟΣΜΟΣ

Κίνα: Εκατομμύρια νέοι πλημμυρίζουν τους ναούς και προσεύχονται για... την οικονομία - Η viral φράση

Προσευχές...για την οικονομία στην Κίνα
Προσευχές...για την οικονομία στην Κίνα
ΑΡ

Κίνα: Oι νέοι στη χώρα του «Κόκκινου Δράκου» σπεύδουν στους ναούς και προσεύχονται στο Θεό για...καλύτερες μέρες, σε μία περίοδο που η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο κλυδωνίζεται

Το «άνοιγμα» της Κίνας μετά την πανδημία υποτίθεται ότι ήταν το «διεγερτικό» που χρειαζόταν ο κόσμος. Αλλά μετά από μια πρόωρη έκρηξη δραστηριότητας, η ανάπτυξη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου φαίνεται να καθυστερεί.

Απογοητευμένοι από την επιδείνωση των οικονομικών προοπτικών, οι νέοι πλημμυρίζουν τους βουδιστικούς και ταοϊστικούς ναούς για να προσευχηθούν για θεϊκή παρέμβαση με στόχο την εξασφάλιση θέσεων εργασίας, την είσοδο σε καλά σχολεία ή το να γίνουν πλούσιοι μέσα σε μια νύχτα.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν αυτή την εβδομάδα έδειξαν ότι οι κινεζικές εξαγωγές μειώθηκαν κατά 7,5% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο, καθώς η παγκόσμια ζήτηση μειώθηκε. Η δραστηριότητα των εργοστασίων συρρικνώθηκε ξανά τον περασμένο μήνα και η ανεργία των νέων βρίσκεται σε ιστορικό υψηλό.

Η οικονομική αβεβαιότητα έχει οδηγήσει τις επισκέψεις στους ναούς και τον τουρισμό σε νέα ύψη, σύμφωνα με αναλυτές και ταξιδιωτικούς ιστότοπους. «Όχι στο σχολείο, όχι σκληρά εργαζόμενος, μόνο θυμιατό» είναι ένα δημοφιλές hashtag στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τον Μάρτιο, αναφερόμενο σε μια αυξανόμενη τάση μεταξύ των νέων στην Κίνα που αναζητούν λύσεις σε πιεστικά προβλήματα στους ναούς.

Το «νιάτα που καίνε θυμιατά» έχει γίνει η νούμερο ένα δημοφιλής φράση στην τουριστική βιομηχανία της Κίνας φέτος, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από κοινού τον Απρίλιο από την Qunar.com, έναν ταξιδιωτικό ιστότοπο και το Xiaohongshu, μια εφαρμογή που μοιάζει με το Instagram, η οποία εξέτασε τις κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις. Το ποσοστό ανεργίας για τα άτομα μεταξύ 16 και 24 ετών έφτασε στο ποσοστό ρεκόρ 20,4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Το ποσοστό ανεργίας των νέων θα μπορούσε να επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο καθώς το ρεκόρ 11,6 εκατομμυρίων φοιτητών εισέρχεται στην ήδη δύσκολη αγορά εργασίας αυτό το καλοκαίρι, όπως εκτίμησε το υπουργείο Παιδείας νωρίτερα φέτος.

Κάθε ναός έχει τους πιστούς του

Διαφορετικοί ναοί τείνουν να προσελκύουν διαφορετικούς τύπους πιστών. Ο ναός Yonghe στο Πεκίνo λογου χάρη, γνωστός και ως ο ναός του Λάμα, που εξυπηρετεί την θιβετιανή βουδιστική πίστη, είναι ένας δημοφιλής τόπος για όσους αναζητούν καριέρα ή οικονομική επιτυχία.

Σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών από οποιονδήποτε ναό στη χώρα τον Μάρτιο και τις αρχές Απριλίου κατέγραψε ποσοστό 530% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον Qunar.

Η Κίνα είναι επίσημα άθεο έθνος, αλλά αναγνωρίζει πέντε θρησκείες: Βουδισμό, Ταοϊσμό, Προτεσταντισμό, Καθολικισμό και Ισλάμ. Οι δύο πρώτες θρησκείες αποτελούν ουσιαστικό μέρος του κινεζικού πολιτισμού, με δεκάδες χιλιάδες ναούς και μοναστήρια σε όλη τη χώρα.

Οι επισκέψεις στους ναούς έχουν τετραπλασιαστεί φέτος σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από το Qunar και το Trip.com, έναν άλλο ταξιδιωτικό ιστότοπο. Περίπου οι μισοί από τους επισκέπτες είναι άτομα ηλικίας 20 και 30 ετών, σύμφωνα με τους ιστότοπους.

«Υπό πίεση για το σχολείο, τη δουλειά, το γάμο και τις σχέσεις, όλο και περισσότεροι νέοι στρέφονται στην παραδοσιακή κουλτούρα, όπως η προσευχή και οι ευλογίες του ναού, για να ανακουφίσουν το άγχος», δήλωσε ο Yang Yan, αναλυτής στην κινεζική χρηματιστηριακή εταιρεία Nanjing Securities.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης τροφοδοτήσει την άνθηση στον τουρισμό των ναών, καθώς στους νέους αρέσει να μοιράζονται τις εμπειρίες τους στα κοινωνικά δίκτυα, πρόσθεσε. Το Emei και το Jiuhua είναι δύο από τα «τέσσερα ιερά βουνά του βουδισμού» της Κίνας, όπου βρίσκονται οι μεγαλύτεροι βουδιστικοί ναοί της χώρας και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το όρος Emei στη νοτιοδυτική επαρχία Σιτσουάν δέχτηκε 2,48 εκατομμύρια επισκέπτες μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, μία αύξηση της τάξης του 53% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019, πριν επιβληθούν περιορισμοί πανδημίας. Η Emei Shan Tourism, η οποία παρέχει ταξιδιωτικές υπηρεσίες γύρω από το βουνό, απολάμβανε αυξανόμενες πωλήσεις, σημειώνοντας καθαρά κέρδη 9,8 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 262% από την ίδια περίοδο του 2019.

Η μετοχή της σημείωσε άνοδο 44% στις τελευταίες 10 συνεδριάσεις, και κατέγραψε μία από τις καλύτερες επιδόσεις στα κινεζικά χρηματιστήρια κατά τη διάρκεια της περιόδου. Το Anhui Jiuhuashan Tourism Development, που διαχειρίζεται τη γραφική περιοχή του βουνού Jiuhua στην κεντρική επαρχία Anhui, κατέρριψε επίσης τα τριμηνιαία ρεκόρ πωλήσεων.

Τα έσοδά της για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 43% από την ίδια περίοδο του 2019 και ήταν τα υψηλότερα από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2015. Οι μετοχές της ενισχύθηκαν κατά 34% τις τελευταίες 10 συνεδριάσεις. Οι ταοϊστικές τοποθεσίες σημειώνουν επίσης μεγάλη αύξηση στους θαυμαστές.

Το βουνό Longhu στην επαρχία Jiangxi, μια από τις γενέτειρες του Ταοϊσμού, δέχτηκε 4,73 εκατομμύρια επισκέπτες κατά το πρώτο τρίμηνο, κααγράφοντας αύξηση 47% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Το Wudang, ένας άλλος διάσημος ταοϊστικός ιστότοπος που εμφανίζεται στην ταινία «Τίγρης και Δράκος», κατέγραψε άλμα 23% στις επισκέψεις για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου σε σύγκριση με το 2019.

Φαινόμενο placebo

Εκτός από την προσευχή στις θεότητες για επιτυχία στην καριέρα τους, οι ικέτες αναζητούν την τύχη ακόμη και με τη μορφή...λαχείου. Το Κομμουνιστικό Κόμμα απαγόρευσε τα τυχερά παιχνίδια στην Κίνα όταν ανέλαβε την εξουσία το 1949. Αλλά η κυβέρνηση διοργανώνει δύο τύπους λαχειοφόρων αγορών για να συγκεντρώσει χρήματα για αθλητικές εκδηλώσεις και έργα κοινωνικής πρόνοιας.

Οι πωλήσεις λαχειοφόρων αγορών έφθασαν τα 50,33 δισεκατομμύρια γιουάν (7,1 δισεκατομμύρια δολάρια) τον Απρίλιο, αυξημένες κατά 62% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών στα τέλη Μαΐου. Πρόκειται για τις υψηλότερες πωλήσεις για τον μήνα Απρίλιο την τελευταία δεκαετία.

«Είναι ξεκάθαρα ένα εικονικό φάρμακο στην πραγματική ζωή», έγραψαν οι αναλυτές της Caitong Securities που εδρεύει στο Hangzhou σε μια έκθεση έρευνας την Κυριακή. Στην ιατρική έρευνα, το φαινόμενο εικονικού φαρμάκου είναι η εμπειρία του να αισθάνεσαι καλύτερα μετά από ένα ψευδές χάπι ή θεραπεία.

Σε αβέβαιες οικονομικές περιόδους, περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να αναζητούν παρηγοριά στην πίστη ή σε άλλες παρηγορητικές δραστηριότητες, όπως αγορά λαχείων, εκτροφή κατοικίδιων, παρακολουθώντας συναυλίες ή αφιερώνουν χρόνο σε χόμπι όπως anime ή κόμικς, είπαν οι αναλυτές. «Το βασικό αξιοθέατο της αγοράς λαχείων είναι η παρηγοριά στους ανθρώπους», πρόσθεσαν.

Πηγή: CNN