Tι συνέβη με το αντικείμενο που συνετρίβη πέρυσι στη Σελήνη - Η νέα μελέτη

Η υπόθεση της μυστηριώδους συντριβής του φεγγαριού έχει πλέον οριστικά κλείσει, αναφέρει μια νέα μελέτη.

Στις 4 Μαρτίου 2022, ένας πύραυλος χτύπησε στην μακρινή πλευρά του φεγγαριού, ανατινάσσοντας έναν περίεργο διπλό κρατήρα πλάτους περίπου 95 πόδια (29 μέτρα). Η συντριβή δεν ήταν έκπληξη. Οι αστρονόμοι παρακολουθούσαν τον αδίστακτο πύραυλο για εβδομάδες και προέβλεψαν, με εντυπωσιακή ακρίβεια, πού και πότε θα χτυπούσε στη σεληνιακή επιφάνεια.

Το μυστήριο αφορούσε την ταυτότητα του κρουστικού εκκρεμούς, τον οποίο οι αστρονόμοι ονόμασαν WE0913A. Οι αρχικές παρατηρήσεις πρότειναν ότι μπορεί να ήταν το ανώτερο στάδιο του πυραύλου Falcon 9 της SpaceX που εκτόξευσε τον δορυφόρο DSCOVR που παρατηρούσε τη Γη τον Φεβρουάριο του 2015. Όμως, μετά από περαιτέρω εργασία, οι αστρονόμοι σύντομα καταλήξαν σε διαφορετικό συμπέρασμα: το τρίτο στάδιο του πυραύλου Long March 3C με τον οποίο εκτοξεύτηκε η κινεζική ρομποτική αποστολή Channg’e 5-T1 γύρω από τη Σελήνη το 2014.
Μία από τις ομάδες που έφτασαν σε αυτό το συμπέρασμα πραγματοποίησε νέα μελέτη.

«Σε αυτό το έγγραφο, παρουσιάζουμε μια τροχιά και φασματοσκοπική εξέταση χρησιμοποιώντας παρατηρήσεις με επίκεντρο τηλεσκόπιο για να δείξουμε με βεβαιότητα ότι ο WE0913A είναι ο πολύ μακρύς πύραυλος Μαρτίου 3C ολόκληρου σώματος (R/B) από την αποστολή Chang'e 5-T1», ανέφεραν οι ερευνητές, σε μια ανάλυση που κυκλοφόρησε την Πέμπτη (16 Νοεμβρίου) στο Planetary Science Journal.
Αυτά τα δύο ίχνη απόδειξης - πώς μεταφέρθηκε το αντικείμενο και από τι κατασκευάστηκε - αφήνουν μικρές αμφιβολίες για την προέλευση του WE0913A, αναφέρουν οι συγκεκριμένοι ερευνητές.

Η Κίνα, από την άλλη πλευρά το έχει διαψεύσει. Κινέζοι αξιωματούχοι είπαν ότι το υψηλότερο στάδιο του παρατεταμένου Μαρτίου 3C κάηκε στην ατμόσφαιρα της Γης αμέσως μετά την έναρξη του Chang'e 5-T1. Αλλά αυτός ο ισχυρισμός δεν έγινε δεκτός από τις Η.Π.Α., η οποία ισχυρίστηκε πέρυσι έτος ότι το αντικείμενο δεν επανήλθε ποτέ.