ΚΟΣΜΟΣ

Ιαπωνία: Οι πιλότοι του αεροσκάφους της JAL δεν ήξεραν ότι φλεγόταν - Εκκένωση σε 18 λεπτά

Ιαπωνία: Οι πιλότοι του αεροσκάφους της JAL δεν ήξεραν ότι φλεγόταν - Εκκένωση σε 18 λεπτά

Οι πιλότοι του αεροσκάφους των ιαπωνικών αερογραμμών δεν αντιλήφθηκαν ότι είχε τυλιχθεί στις φλόγες, παρά μόνο όταν ειδοποιήθηκαν από το πλήρωμα να ανοίξουν τις εξόδους κινδύνου - Σε 18 λεπτά εκκενώθηκε το αεροσκάφος και σε 8 ώρες κατασβέστηκε η φωτιά

Οι πιλότοι του αεροσκάφους της Japan Airlines φέρεται να μην γνώριζαν ότι το αεροπλάνο φλεγόταν όταν προσγειώθηκε μέχρι που το πλήρωμα καμπίνας είπε ότι έπρεπε να ανοίξουν τις εξόδους κινδύνου.

Το αεροσκάφος συγκρούστηκε με αεροσκάφος της ακτοφυλακής μετά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο την Τρίτη, με μια μπάλα φλόγας να ξεσπά από το αεροσκάφος προτού σταματήσει.

Ωστόσο, οι πιλότοι της Japan Airlines στο πιλοτήριο δεν γνώριζαν για τη φωτιά μέχρι που ενημερώθηκαν από τον επικεφαλής αεροσυνοδό, ο οποίος ζήτησε την άδειά τους να ανοίξει την έξοδο έκτακτης ανάγκης, ανέφερε το εθνικό τηλεοπτικό δίκτυο NHK.

Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η καμπίνα γέμιζε καπνό και γινόταν όλο και πιο ζεστή, με τα μωρά να κλαίνε και τους ανθρώπους να παρακαλούν να ανοίξουν οι πόρτες, έδειξαν πλάνα.

Σε ένα βίντεο κλιπ, ακούγεται μια νεαρή φωνή να φωνάζει: «Παρακαλώ αφήστε μας να βγούμε. Σας παρακαλούμε. Παρακαλώ ανοίξτε. Απλά ανοίξτε. Ω Θεέ μου.»

Υπήρχαν οκτώ έξοδοι κινδύνου, αλλά η εκκένωση ξεκίνησε από δύο τσουλήθρες στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου λόγω της πυρκαγιάς.

Μόνο μία άλλη έξοδος, πίσω αριστερά, ήταν ασφαλής από τη φωτιά, αλλά το σύστημα ενδοεπικοινωνίας δεν λειτουργούσε πλέον, οπότε το πιλοτήριο δεν μπορούσε να δώσει το πράσινο φως, είπε η αεροπορική εταιρία.

Το πλήρωμα στο πίσω μέρος έκρινε ότι ήταν επείγον να αποβιβαστούν οι επιβάτες από την πίσω πόρτα και την άνοιξε ούτως ή άλλως, όπως είναι εκπαιδευμένοι να κάνουν.

Χρησιμοποιούσαν μεγάφωνα, δίνοντας οδηγίες στους επιβάτες.

Χρειάστηκαν 18 λεπτά για να εκκενωθεί ολόκληρο το αεροπλάνο, με τον πιλότο να είναι ο τελευταίος που πάτησε το πόδι του στην άσφαλτο στις 18.05.

Λίγο αργότερα, ολόκληρο το αεροσκάφος ήταν μια κόλαση και δεκάδες πυροσβεστικά οχήματα προσπαθούσαν να σβήσουν τη φωτιά, μία επιχείρηση κατάσβεσης που διήρκησε 8 ώρες.

Ερευνητές από την Ιαπωνία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και τον Καναδά διερεύνησαν τη συντριβή την Πέμπτη, με τα απανθρακωμένα υπολείμματα των δύο αεροπλάνων να εξακολουθούν να είναι σκουπίδια σε έναν από τους τέσσερις διαδρόμους της Haneda.

Τα προειδοποιητικά φώτα του διαδρόμου δεν λειτουργούσαν τη νύχτα της συντριβής, αναφέρει το ABC News . Τα φώτα δείχνουν εάν ένας διάδρομος είναι καθαρός ή όχι.

Δεν είναι σαφές εάν αυτά τα φώτα που δεν λειτουργούσαν είχαν καμία σχέση με τη συντριβή.

Το καταγραφικό της πτήσης και η συσκευή εγγραφής φωνής από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής είχαν βρεθεί, αλλά αυτά του επιβατικού τζετ εξακολουθούσαν να αναζητούνται.

Το υπουργείο Μεταφορών δημοσίευσε την Τετάρτη μεταγραφές των επικοινωνιών των ελεγκτών πτήσης, οι οποίες έδειχναν ότι ενέκριναν την προσγείωση της πτήσης JAL, ανέφεραν τα μέσα ενημέρωσης.

Αλλά το αεροπλάνο της ακτοφυλακής φέρεται να έλαβε εντολή να πάει σε ένα σημείο κοντά στον διάδρομο.

Νωρίτερα την Τετάρτη, το NHK είχε αναφέρει ότι ο πιλότος, είπε αμέσως μετά το ατύχημα ότι είχε άδεια να απογειωθεί.

Η Ιαπωνία δεν έχει βιώσει σοβαρό εμπορικό αεροπορικό δυστύχημα εδώ και δεκαετίες.

Το 1985, ένα τζάμπο τζετ JAL που πετούσε από το Τόκιο προς την Οσάκα συνετρίβη, σκοτώνοντας 520 επιβάτες και πλήρωμα, σε ένα από τα πιο θανατηφόρα δυστυχήματα στον κόσμο που περιελάμβανε μία μόνο πτήση.

Η χειρότερη καταστροφή της πολιτικής αεροπορίας στον κόσμο συνέβη επίσης στο έδαφος όταν δύο Boeing 747 συγκρούστηκαν στο αεροδρόμιο Los Rodeos στην Τενερίφη το 1977, σκοτώνοντας 583 ανθρώπους.