Πριν την τραγωδία του Titan ήταν το USS Squalus - Οι 26 χειρότεροι θάνατοι στην Ιστορία

Ο Μάιος του 1939 γράφτηκε με μαύρα γράμματα

Πριν την τραγωδία του Titan ήταν το USS Squalus - Οι 26 χειρότεροι θάνατοι στην Ιστορία

Αυτή είναι η συγκλονιστική ιστορία του πώς 26 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους αφού παγιδεύτηκαν κάτω από το νερό σε μια τρομακτική καταστροφή υποβρυχίου.

Στις μέρες μας, όταν κάποιος θίγει το θέμα των θανάτων σε υποβρύχια, οι περισσότεροι άνθρωποι θα σκεφτούν το υποβρύχιο Titan του 2023, το οποίο ήταν ένα σπάνιο και τραγικό φρικτό ατύχημα της σύγχρονης εποχής.

Ωστόσο, η υποβρύχια εργασία ήταν κάποτε ιδιαίτερα επικίνδυνη, με πολλούς ναύτες να πεθαίνουν σε υποβρύχια κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό συνέβαινε τόσο συχνά, ώστε τα επόμενα χρόνια, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ του έδωσε το παρατσούκλι «η υπηρεσία των φέρετρων».

1733415210477-319541881-Clipboard_12-05-2024_01.jpg

Η ιστορία του USS Squalus

Ένα από τα πιο προηγμένα υποβρύχια που υπήρχαν εκείνη την εποχή, το USS Squalus μπορούσε να καταδυθεί έως και 250 πόδια κάτω από το νερό και να ταξιδέψει έως και 11.000 μίλια χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμό. Ήταν επίσης ικανό να καταδυθεί σε μόλις 60 δευτερόλεπτα με πλήρη ταχύτητα.

Το τελευταίο ήταν ακριβώς αυτό που δοκίμαζε το πλήρωμα του σκάφους τη μοιραία ημέρα της 23ης Μαΐου.

Στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 59 άνδρες, μεταξύ των οποίων ο κυβερνήτης υποπλοίαρχος Oliver Naquin καθώς και δύο μηχανικοί του ναυτικού και ένας εκπρόσωπος της General Motors για τη διεξαγωγή της δοκιμής.

Το υποβρύχιο εντοπίστηκε στα ανοικτά των ακτών κοντά μεταξύ των πολιτειών New Hampshire και Maine, ξεκινώντας ομαλά καθώς βυθίστηκε κάτω από τα κύματα. Ωστόσο, τα πράγματα θα έπαιρναν μια τροπή όταν ο Naquin ένιωσε τα αυτιά του να σκάσουν, σηματοδοτώντας μια αλλαγή στην πίεση του αέρα.

Την ίδια στιγμή, μια απελπισμένη έκκληση θα ακουγόταν από τον ασύρματο που ενημέρωνε το πλήρωμα ότι το μηχανοστάσιο του υποβρυχίου πλημμύριζε.

Το μήνυμα αυτό θα άφηνε τον κυβερνήτη άναυδο, καθώς λίγο νωρίτερα, τα φώτα της αίθουσας ελέγχου είχαν γίνει πράσινα - σηματοδοτώντας ότι όλα τα ανοίγματα του κύτους ήταν κλειστά.

Ο Naquin θα επιχειρήσει να αναδυθεί το υποβρύχιο ανατινάζοντας τις δεξαμενές έρματος (μια τεχνική έκτακτης ανάγκης που επιτρέπει στο υποβρύχιο να αναδυθεί).

Ωστόσο, το σκάφος θα βυθιζόταν προς τα κάτω υπό γωνία 45 μοιρών.

Οι υδατοστεγείς πόρτες σφραγίστηκαν, καταδικάζοντας όλους τους άνδρες στο πίσω μέρος του σκάφους. Εννέα άνδρες έχασαν τη ζωή τους στα μηχανοστάσια και άλλοι 17 άνδρες θα πέθαιναν προσπαθώντας να σφραγιστούν στο δωμάτιο τορπιλών στην ουρά του υποβρυχίου.

Πίσω στην αίθουσα ελέγχου, οι επιζώντες δεν είχαν ξεφύγει από το πρόβλημα, καθώς οι μπαταρίες του υποβρυχίου είχαν εκτεθεί στο νερό, πράγμα που σήμαινε ότι μια έκρηξη ήταν επικείμενη. Ο επιζών μηχανικός Lawrence Gainer κατάφερε ηρωικά να κλείσει τα ηλεκτρικά, χάνοντας τη μισή του όραση στη διαδικασία.

Καθώς το υποβρύχιο βυθιζόταν σε μικρότερα βάθη, οι φόβοι για κατάρρευση αυξήθηκαν. Το Squalus τελικά θα βρισκόταν σε βάθος 240 ποδιών κάτω από το νερό.

Οι άνδρες παρέμειναν κάτω από το νερό συνολικά 23 ώρες πριν από τη διάσωσή τους, υποφέροντας από πονοκεφάλους και ναυτία από την έλλειψη παροχής αέρα.

Για τη διάσωσή τους χρησιμοποιήθηκε ένα επαναστατικό καταδυτικό κουδούνι, το οποίο επέτρεψε στους επιζώντες να ανυψωθούν στην επιφάνεια.

33 άνδρες επέζησαν από το περιστατικό, το οποίο κρίθηκε ως μηχανική βλάβη, ενώ τέσσερις από τους άνδρες πέθαναν αργότερα στη μάχη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή