Ναυπηγείο στην Ινδία προσπαθεί να κατασκευάσει η HD Hyundai
Τον Δεκέμβριο του 2023, ινδική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας για να διερευνήσει συνεργατικές ευκαιρίες για την ενίσχυση του ναυπηγικού τομέα της Ινδίας
Η HD Hyundai Heavy Industries (HHI), η ναυπηγική εταιρεία της Νότιας Κορέας, έχει ξεκινήσει σχέδια για την ίδρυση ναυπηγείου στην Ινδία, διεξάγοντας επιτόπιες επισκέψεις για να διερευνήσει πιθανές τοποθεσίες.
Η αντιπροσωπεία της εταιρείας, η οποία κατέχει περίπου το 10% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς στη ναυπηγική βιομηχανία, επισκέφθηκε το Thoothukudi και το Cuddalore στο Tamil Nadu.
Διεξήγαγαν επίσης συζητήσεις με στελέχη της L&T σχετικά με πιθανή συνεργασία. Η L&T λειτουργεί ένα σημαντικό ναυπηγείο στο Kattupalli που χειρίζεται τη ναυπηγική, μετασκευή και τις μετατροπές.
Το ενδιαφέρον της εταιρείας εκτείνεται πέρα από το Ταμίλ Ναντού και σε άλλα παράκτια κράτη. «Η HD Hyundai Heavy Industries κατέβηκε στην Ινδία νωρίτερα αυτό το μήνα για να αξιολογήσει πιθανές τοποθεσίες για μια ναυπηγική εγκατάσταση», δήλωσε πηγή που γνωρίζει το θέμα. «Έχουν ένα ναυπηγείο στη Νότια Κορέα και τώρα είναι πολύ πρόθυμοι να κατασκευάσουν ένα στην Ινδία για να καλύψουν την τοπική ζήτηση».
«Ο ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών είναι πολύ έντονος τώρα", αποκάλυψε μια άλλη πηγή. "Δεν είναι μόνο σε συνομιλίες με τον Ταμίλ Ναντού αλλά και με τον Άντρα Πραντές και τη Μαχαράστρα, οι οποίοι φλερτάρουν επίσης την εταιρεία επιθετικά».
Τον Δεκέμβριο του 2023, ινδική αντιπροσωπεία επισκέφθηκε μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας για να διερευνήσει συνεργατικές ευκαιρίες για την ενίσχυση του ναυπηγικού τομέα της Ινδίας.
Η αντιπροσωπεία διεξήγαγε συναντήσεις στη Σεούλ με εκπροσώπους των κορυφαίων τριών κορυφαίων ναυπηγικών εταιρειών της Κορέας, συμπεριλαμβανομένης της HD Hyundai.
«Η HHI σχεδιάζει να δέσει με ένα ναυπηγείο στην Ινδία με το οποίο μπορούν να συνεργαστούν και να αξιοποιήσουν περισσότερο μερίδιο αγοράς των πλοίων που κατασκευάζονται στην Ινδία», δήλωσε ένας βετεράνος της ναυτιλιακής βιομηχανίας που δεν επιθυμούσε να εντοπιστεί.
«Θα μοιραστούν επίσης πληροφορίες σχετικά με τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των τελευταίων πλοίων και θα δώσουν στο ινδικό οικοσύστημα ναυπηγικής πρόσβαση σε διάφορες συμβάσεις που έχει η HHI με πολλούς κατασκευαστές εξοπλισμού».
Η πιθανή είσοδος της εταιρείας στην Ινδία ευθυγραμμίζεται με τις εστιασμένες προσπάθειες της ινδικής κυβέρνησης για την ενίσχυση της θέσης της χώρας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Επί του παρόντος, η Ινδία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% των παγκόσμιων ναυπηγικών δραστηριοτήτων, αλλά έχει θέσει στόχους για την κατάταξη μεταξύ των 10 κορυφαίων έως το 2030 και την πρόοδο προς τις 5 πρώτες θέσεις έως το 2047.
Η διοίκηση έχει προτείνει τη δημιουργία μιας νέας ναυτιλιακής επιχείρησης με σχέδια για την ανάπτυξη του στόλου της κατά τουλάχιστον 1.000 σκάφη μέσα σε δέκα χρόνια. Το σχέδιο αυτό επιδιώκει να μειώσει τα διεθνή έξοδα μεταφοράς κατά το ένα τρίτο έως το 2047 και να ενισχύσει τα εμπορικά κέρδη μέσω της κοινής ιδιοκτησίας μεταξύ κρατικών οντοτήτων και υπερπόντιων εταιρειών.
Σύμφωνα με έναν εμπειρογνώμονα του κλάδου, οι αυξανόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και η αύξηση του εμπορίου έχουν δημιουργήσει υψηλότερη ζήτηση για πλοία. "Τα σημερινά ναυπηγεία είναι γεμάτα, με βιβλία παραγγελιών και κοιτάζοντας να επεκτείνουν την ικανότητα", είπε αυτό το άτομο. «Η HHI προσπάθησε να στήσει αυλές στις Φιλιππίνες στο παρελθόν, αλλά δεν ήταν πολύ επιτυχημένη. Με έμφαση στην ινδική κυβέρνηση στην τοπική κατασκευή πλοίων, μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την ευκαιρία να αυξήσουν τη βάση τους σε χώρες εκτός Κορέας.
Ο εμπειρογνώμονας τόνισε ότι η παρουσία του HHI στην Ινδία θα επηρεάσει σημαντικά την Ινδικός ναυπηγικός τομέας μέσω της κοινής χρήσης τεχνολογίας, της ενισχυμένης εμπιστοσύνης των ιδιοκτητών πλοίων σε Ινδούς κατασκευαστές και των αυξημένων επενδύσεων σε προηγμένες τεχνολογίες.