Οι θάλασσες της Άπω Ανατολής αποκαλύπτουν τα μυστικά τους

Περισσότερα από 300 είδη θαλάσσιων ζώντων οργανισμών που ζουν σε μεγάλα βάθη ανακάλυψαν οι επιστήμονες τα τελευταία χρόνια.

Αυτό ανακοίνωσε στο διεθνές φόρουμ «Η φύση χωρίς σύνορα» στο Βλαδιβοστόκ ο διευθυντής του Ινστιτούτου θαλάσσιας βιολογίας του παραρτήματος της Άπω Ανατολής της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών Αντρέι Αντριάνοφ.

Ιδιαίτερα αποτελεσματικές αποδείχτηκαν οι έρευνες των περιοχών μεγάλου βάθος του υπόγειου ρεύματος Κυρίλο-Καμτσάτκι. Οι επιστήμονες σε τεράστια βάθη – πέντε και πλέον χιλιομέτρων – ανακάλυψαν ολόκληρες οάσεις ζωής. Στα καταστρώματα των επιστημονικών ερευνητικών σκαφών έχουν ανελκυστεί περισσότερα από επτακόσια είδη θαλάσσιων ειδών. Τα μισά περίπου από αυτά ήταν άγνωστα στην επιστήμη. Οι κοιλότητες στα μεγάλα βάθη των θαλασσών της Άπω Ανατολής αποδείχτηκε πως είναι πλούσιες σε διάφορα είδη ζωής. Οι έρευνες που διεξήχθηκαν πριν από μερικά χρόνια στη θάλασσα της Ιαπωνίας, σε μικρότερα βάθη, αποδείχτηκαν πολύ παραγωγικές, αφού εντοπίστηκαν περισσότερα από 200 νέα είδη, βασικά ασπάλακες.

ΠΗΓΗ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ