NASA: Το λιώσιμο των πάγων έχει αλλάξει την κίνηση της γης γύρω από τον άξονα της! (vid)

Ευστράτιος Μωραΐτης Ευστράτιος Μωραΐτης

«Δραματική» αλλαγή καταγράφεται στην πολική κίνηση του πλανήτη ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.

Η υπερθέρμανση του πλανήτη αλλάζει τον τρόπο που η Γη κινείται στον πολικό της άξονα, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη της NASA.

Το λιώσιμο των πάγων, που εντοπίζεται κυρίως στην περιοχή της Γροιλανδίας, έχει αλλάξει την κατανομή του βάρους στη Γη, γεγονός που επηρεάζει τόσο τον Βόρειο Πόλο, όσο και την ταλάντευση, (πολική κίνηση), με αποτέλεσμα ο πλανήτης να έχει αλλάξει πορεία, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή (8/4) στο περιοδικό Science Advances.

«Η πρόσφατη πορεία της γης, συγκριτικά με εκείνη που επιστήμονες και πλοηγοί κατέγραφαν με ακρίβεια από το 1899 και κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, έχει υποστεί δραματική αλλαγή», αναφέρει σχετικά ο επικεφαλής της μελέτης Surendra Adhikari του Εργαστηρίου Προώθησης Τζετ της NASA.

Αν και οι επιστήμονες προσπαθήσουν με δηλώσεις τους να καθησυχάσουν το κοινό επισημαίνοντας ότι η μετατόπιση είναι ακίνδυνη, η αλλαγή παραμένει ουσιαστική, καθώς «αποδεικνύει πόσο πραγματική και καταλυτική είναι επίδραση του ανθρώπου πάνω στον πλανήτη», σύμφωνα με τον Jonathan Overpeck, καθηγητή Γεωεπιστημών στο πανεπιστήμιο της Αριζόνα.

polar bear

Από το 2003, η Γροιλανδία έχει απωλέσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 272 τρισεκατομμύρια κιλά πάγου το χρόνο, γεγονός που έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο η Γη ταλαντεύεται, «όπως ακριβώς ένας σκέιτερ στον πάγο σηκώνει το ένα πόδι καθώς με το άλλο συνεχίζει να περιστρέφεται πάνω στην παγωμένη επιφάνεια», εξηγεί χαρακτηριστικά ο ερευνητής της NASA, Eirk Ivins.

Επιπροσθέτως, η Δυτική Ανταρκτική χάνει περίπου 124 τρισεκατομμύρια κιλά πάγου, την ίδια στιγμή που η Ανατολική Ανταρκτική κερδίζει περίπου 74 τρισεκατομμύρια κιλά πάγου ετησίως, επηρεάζοντας την κλίση της ταλάντευσης περαιτέρω, αναφέρει ο Ivins.

«Οι αλλαγές αυτές στρέφουν την πολική κίνηση προς τα ανατολικά», σύμφωνα με την επιστημονική μελέτη.

Ο Jianli Chen, επικεφαλής ερευνητής Διαστημικής Έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, ο οποίος απέδωσε για πρώτη φορά την ευθύνη για την μετατόπιση του πόλου στην κλιματική αλλαγή το 2013, θεωρεί πως η νέα αυτή μελέτη προχωρά το έργο του ένα βήμα παραπέρα.

«Παρά τα ευρήματα της έρευνας δεν πρέπει να ανησυχούμε», δήλωσε σχετικά στη βρετανική εφημερίδα Guardian ο Chen. «Είναι απλά μια ακόμη ενδιαφέρουσα επίδραση της αλλαγής του κλίματος».

Κατερίνα Παπουτσάκη: Τα παιδιά της γκρινιάζουν και εκείνη μαγειρεύει τραγουδώντας!

22:55

Όλοι θέλουμε αυτήν κατάσταση - Μήπως τη θες και εσύ;

22:50

Βίντεο: Φάλαινες-δολοφόνοι κατασπαράζουν φάλαινα μαζί με το μικρό της!

22:49