Παππάς: Δεν έχω αρνηθεί ποτέ ότι γνωρίζω τον Μανώλη Πετσίτη

Μανώλης Πετσίτης:  Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος…

Βίντεο – ντοκουμέντο: Ο μακελάρης του Στρασβούργου πεσμένος στο πεζοδρόμιο από τα αστυνομικά πυρά

Μετά από ανθρωποκυνηγητό δύο ημερών, η γαλλική…

Ο Καμμένος έδιωξε τον Τέρενς Κουίκ από τους Ανεξάρτητους Έλληνες

Ξένο σώμα θεωρείται πλέον για τους Ανεξάρτητους…

Ιστορικός θρίαμβος του Ολυμπιακού, 3-1 τη Μίλαν και πρόκριση στο Europa League

Ο Ολυμπιακός κατάφερε να νικήσει 3-1 τη…

Μπερτομέου: «O Δημήτρης Γιαννακόπουλος είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος»

Ο Τζόρντι Μπερτομέου μίλησε με τα καλύτερα…

Ανακαλύφθηκε μυστηριώδης αστεροειδής που κινείται ανάποδα από όλους τους πλανήτες (Pics)

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν αστεροειδή που κινείται πέριξ του Ήλιου, αλλά με ανάποδη κατεύθυνση από ό,τι οι πλανήτες, και ο οποίος είναι ο πρώτος μόνιμος «κάτοικος» που εκτιμάται ότι προέρχεται από άλλο ηλιακό σύστημα. Πιθανώς μάλιστα πρόκειται για το αρχαιότερο ουράνιο σώμα στο δικό μας ηλιακό σύστημα.

Ο αστεροειδής «2015 ΒΖ509» ή σκέτα ΒΖ έχει πλάτος σχεδόν τριών χιλιομέτρων και άγνωστη σύσταση. Εκτιμάται ότι γεννήθηκε σε κάποιο άλλο ηλιακό σύστημα και εγκλωβίσθηκε από τις βαρυτικές δυνάμεις του δικού μας συστήματος κάποια στιγμή πριν από δισεκατομμύρια χρόνια.

5b03f5d31a0000c704cdf6d4

Αυτό εξηγεί την ασυνήθιστη τροχιά του, που είναι ανάποδη από όλους τους πλανήτες και σχεδόν κάθε άλλου σώματος στο δικό μας ηλιακό σύστημα. Έχουν βρεθεί μερικοί ακόμη αστεροειδείς με ανάποδη τροχιά, η οποία παραμένει ένα μυστήριο.

Είχε προηγηθεί προ μηνών ο εντοπισμός ενός άλλου «εξωτικού» αστεροειδούς, που βαφτίσθηκε «Ουμουαμούα», ο οποίος όμως ήταν περαστικός από την ηλιακή «γειτονιά» μας, ενώ ο ΒΖ είναι προ καιρού -θέλοντας και μη- μόνιμος κάτοικος. Η τροχιά του είναι βαρυτικά συνδεμένη με του Δία εδώ και τουλάχιστον 4,5 δισ. χρόνια.

Jupiter

Οι αστρονόμοι, που παρατήρησαν τον ΒΖ με τηλεσκόπια της Χαβάης και της Αριζόνα, έκαναν σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Monthly Notices" της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας της Βρετανίας.

Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Φαδί Ναμουνί του Αστεροσκοπείου της Κυανής Ακτής στη Γαλλία δήλωσε ότι «αν το ηλιακό σύστημα είχε προξενική υπηρεσία και μπορούσε να εκδώσει βίζες σε 'αλλοδαπούς' αστεροειδείς, ο Ουμουαμούα θα έπαιρνε απλώς μιας σύντομης διάρκειας βίζα, ενώ ο ΒΖ πράσινη κάρτα παραμονής».

m sly057fig4

Οι αστρονόμοι θεωρούν πιθανό ότι στο μέλλον θα βρουν και άλλους αστεροειδείς και κομήτες, που η προέλευσή τους είναι από άλλο ηλιακό σύστημα.

Διαβάστε την επιστημονική δημοσίευση στο εξής link.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters