Λέκκας για το σεισμό στη Χαλκιδική: Σε μικρό ρήγμα στον Πολύγυρο η δόνηση - Δεν ανησυχούμε

Την εκτίμηση πως δεν υπάρχει ο παραμικρός…

Συγκλονιστική φωτογραφία του Σάκη Αρναούτογλου για τους 5 τυφώνες που έπληξαν τον πλανήτη

Πέντε τυφώνες μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες…

Σεισμός τώρα LIVE: Πού έγινε σεισμός πριν από λίγη ώρα

Σεισμός τώρα - Σεισμός στη Θεσσαλονίκη: Τι καταγράφουν…

Μπάγια Αντωνοπούλου: Τι πραγματικά συνέβη με τον Γιώργο Παπαδάκη; - Όλη η αλήθεια

Δευτέρα πρωί και η Μπάγια Αντωνοπούλου δεν…

Επίδομα στέγασης: Έτσι θα πάρετε έως 2.500 ευρώ το χρόνο

Επίδομα στέγασης - Ποιοι και πώς μπορούν…

Επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά ένα νεογέννητο εξωπλανήτη

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ευρωπαίοι επιστήμονες ανακάλυψαν και φωτογράφισαν για πρώτη φορά τη γέννηση ενός εξωπλανήτη. Πρόκειται για ένα αέριο γίγαντα πλανήτη, με μάζα μερικές φορές μεγαλύτερη του Δία, που κινείται μέσα σε ένα πρωτοπλανητικό δίσκο, ένα διαστημικό «μαιευτήριο» γύρω από το άστρο PDS 70, σε απόσταση 370 ετών φωτός από τη Γη.

Είναι ο πρώτος επιβεβαιωμένος εξωπλανήτης που ανακαλύπτεται σε τόσο πρώιμο στάδιο της ζωής του. Έχουν μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί περίπου 3.800 εξωπλανήτες διαφόρων μεγεθών, αλλά κανένας τόσο...μωρό. Ο εξωπλανήτης ακόμη μεγαλώνει, προσελκύοντας υλικά από τον περιβάλλοντα πρωτοπλανητικό δίσκο.

Η παρατήρηση του νεογέννητου εξωπλανήτη PDS 70b έγινε με το όργανο SPHERE του Πολύ Μεγάλου Τηλεσκοπίου (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή. Οι αστρονόμοι, με επικεφαλής τη Μίριαμ Κέπλερ του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη, έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής "Astronomy and Astrophysics".

Το μητρικό άστρο PDS 70, γνωστό και ως Τ του Ταύρου, είναι ένας νεαρός νάνος που έχει ηλικία μόνο 5,4 εκατομμυρίων ετών. Περιβάλλεται από ένα μεγάλο δίσκο αερίων και σκόνης, που έχει πλάτος περίπου 130 αστρονομικών μονάδων (μια τέτοια μονάδα ισοδυναμεί με την απόσταση Γης-Ήλιου).

Ο εν λόγω εξωπλανήτης, που φαίνεται να περιβάλλεται από νέφη, χρειάζεται περίπου 120 γήινα χρόνια για να κάνει μια πλήρη περιφορά (το «έτος» του) γύρω από το άστρο του, από το οποίο απέχει γύρω στα τρία δισεκατομμύρια χιλιόμετρα (περίπου όσο η απόσταση Ουρανού-Ηλιου). H θερμοκρασία της επιφάνειάς του εκτιμάται σε σχεδόν 1.000 βαθμούς Κελσίου, πολύ υψηλότερη από κάθε πλανήτη του δικού μας ηλιακού συστήματος.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ, eso.org