ΕΔΕ για τους αστυνομικούς που εμπλέκονται στην υπόθεση Ζακ Κωστόπουλου

Την μετατροπή της προκαταρκτικής εξέτασης σε Ένορκη…

Κοινωνικό μέρισμα: Τελευταία χρονιά που δίνεται φέτος - Ποια είναι τα κριτήρια

Το ΚΕΑ θα διανεμηθεί με το μοντέλο…

Προσοχή! Σε αυτά τα αυτοκίνητα έχουν ανέβει κατακόρυφα οι κλοπές

Οι κλοπές των τεχνολογικά προηγμένων αυτοκινήτων, στα…

Καιρός: Πότε έρχεται νέα κακοκαιρία; Η ανάλυση του Τάσου Αρνιακού (video)

Το σύντομο πέρασμα έντονης -ωστόσο- καταιγίδες τις…

Τέλη κυκλοφορίας 2019: Αναρτώνται την επόμενη εβδομάδα - Δείτε τι θα πληρώσετε (πίνακες)

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναρτώνται στο TAXISnet…

Η ανακάλυψη του αιώνα: Ο Άρης διαθέτει οξυγόνο, ικανό να φιλοξενήσει ζωή!

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Νέες ελπίδες, αλλά και νέους δρόμους για την αποίκηση του «κόκκινου πλανήτη» γεννά μια νέα έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας.

Και πώς όχι όταν σύμφωνα με αυτήν, το αλμυρό νερό που πιθανότατα βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του 'Αρη, μπορεί να περιέχει αρκετό διαλυμένο οξυγόνο για να υποστηρίξει όχι μόνο μικροβιακή ζωή, αλλά ίσως ακόμα και κάποιους ζωικούς οργανισμούς, όπως σπόγγους.

Η κάπως απρόσμενη εκτίμηση μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής μελέτης, έρχεται να ενισχύσει τις πιθανότητες ότι ο γειτονικός πλανήτης μπορεί να έχει φιλοξενήσει ζωή στο παρελθόν - ή να φιλοξενεί ακόμα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Βλάντα Σταμένκοβιτς του Εργαστηρίου Αεριώθησης (JPL) της Αμερικανικής Υπηρεσίας Διαστήματος (NASA), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών «Nature Geoscience», χρησιμοποίησαν μοντέλα σε υπολογιστές για να βγάλουν συμπεράσματα για τις αλμυρές λίμνες που κρύβονται κάτω από την αρειανή επιφάνεια.

Τα υπολογιστικά μοντέλα έδειξαν ότι μπορεί να υπάρχει αρκετό οξυγόνο μέσα σε αυτές τις υπόγειες λιμνούλες, ώστε να δίνει ζωή όχι μόνο σε μικροοργανισμούς, αλλά ακόμα και σε σπόγγους (θεωρούνται από πολλούς επιστήμονες οι αρχαιότεροι πρόγονοι των ζώων στη Γη). Το αλμυρό νερό, άρα και το οξυγόνο, εκτιμάται ότι βρίσκονται κυρίως στους πόλους του «κόκκινου» πλανήτη.

«Ελπίζω ότι η νέα μελέτη θα δημιουργήσει αρκετό ενδιαφέρον στην επιστημονική κοινότητα, σε όλο τον κόσμο, ώστε να σκεφθεί τον 'Αρη ως ένα πιθανό μέρος για ύπαρξη ζωής, ίσως ακόμα και σήμερα» δήλωσε ο Σταμένκοβιτς.

Το νερό εξαφανίσθηκε από την επιφάνεια του 'Αρη, πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, μετά την εξαφάνιση της ατμόσφαιράς του. Όμως πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι παραμένουν θύλακες κυρίως αλμυρού νερού κάτω από την επιφάνεια (λόγω των αλάτων το νερό μπορεί να παραμείνει υγρό σε πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία). Μέσα σε αυτό το νερό, μπορεί να υπάρχει άφθονο οξυγόνο σε διαλυμένη μορφή.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ζωή, όπως την ξέρουμε στη Γη, δεν απαιτεί κατ' ανάγκη οξυγόνο. Οι πρώτοι γήινοι μικροοργανισμοί ήταν αναερόβιοι, αλλά στην πορεία αξιοποίησαν το οξυγόνο ως πηγή ενέργειας, με αποτέλεσμα να αναδυθούν σταδιακά στον πλανήτη μας πιο πολύπλοκες μορφές ζωής και, τελικά, σήμερα σχεδόν όλοι οι πολυκύτταροι οργανισμοί να αναπνέουν οξυγόνο.

Όμως από τα μοντέλα ως την πραγματικότητα υπάρχει μια απόσταση. Οι εκτιμήσεις της νέας μελέτης θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από παρατηρήσεις, προτού ξεκινήσουν για τον 'Αρη οι …σφουγγαράδες!

Πηγή ΑΠΕ - ΜΠΕ