Ακρίβεια: Το «φρένο» στις παραπλανητικές πρακτικές και οι «ράμπο» του ΥΠΑΝ

Οι παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για να συγκρατηθούν οι τιμές βασικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ακρίβεια: Το «φρένο» στις παραπλανητικές πρακτικές και οι «ράμπο» του ΥΠΑΝ
INTIME NEWS

Αγώνα για να μην επηρεαστεί ο πληθωρισμός στα τρόφιμα από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές βασικών προϊόντων όπως είναι ο καφές, το κακάο και το μοσχαρίσιο κρέας και να παραμείνει στην περιοχή του 0% δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Για το λόγο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε πριν από 15 ημέρες με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών, ζητώντας τους να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος, ώστε να διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ο χαμηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα βασικά είδη διαβίωσης.

Αλλάζουν οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Παράλληλα τα σούπερ μάρκετ σταδιακά αλλάζουν τον τρόπο που κάνουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές. Στόχος μέσα από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι πιο ξεκάθαρες και πιο «ειλικρινείς».

Για παράδειγμα οι προσφορές 1+1 δώρο, 2+1 δώρο, 3+1 δώρο, και όσες προωθητικές ενέργειες περιλαμβάνουν δωρεάν προϊόν με την αγορά κάποιων άλλων θα συνεχίσουν να υφίστανται. Ωστόσο οι εταιρείες που θα πραγματοποιούν αυτές τις προσφορές θα πρέπει να διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα ως ξεχωριστή μονάδα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν εάν τους συμφέρει να αγοράσουν ένα προϊόν ή να επιλέξουν την προσφορά. Μέσω της συγκεκριμένης αλλαγής οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές σε ομοειδή προϊόντα και δεν θα πέφτουν θύματα επιτηδείων που με τις προσφορές προσπαθούν να τους εξαπατήσουν.

Όπως αναφέρεται στον νόμο για τον Κώδικα, ανακοίνωση μείωσης της τιμής, είναι κάθε ανακοίνωση του εμπόρου ότι έχει μειώσει την τιμή που χρεώνει για ένα προϊόν ή υπηρεσία. Για παράδειγμα, η μείωση της τιμής μπορεί να έχει τη μορφή:

- Ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση»

- Συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»

- Αναγραφή νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή. Π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ »

Με τις προωθούμενες αλλαγές, το υπουργείο Ανάπτυξης δημιουργεί τον ελεγκτικό μηχανισμό που θα αναλάβει τους ελέγχους στον τρόπο που θα υλοποιούνται το επόμενο διάστημα οι προωθητικές ενέργειες.

Οι ελεγκτές θα επισκέπτονται τα σούπερ μάρκετ και τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων και παριστάνοντας τους πελάτες θα ελέγχουν ότι οι προωθητικές ενέργειες ακολουθούν τους κανόνες

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή