MEDIA

Μητρώο online media: Κρατική διαφήμιση μόνο σε πιστοποιημένα Μέσα

Μητρώο online media: Κρατική διαφήμιση μόνο σε πιστοποιημένα Μέσα

Στις 398 ανήλθαν οι αιτήσεις που κατατέθηκαν -μέσα σε διάστημα 8 μηνών- από ενημερωτικά sites προκειμένου να ενταχθούν στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, όπως ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, την Τρίτη (07/03/2017).

Του Δημήτρη Μαλλά

Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, τα ταυτοποιημένα μέλη ανέρχονται σε 196, τα οποία και διαχειρίζονται συνολικά 270 ιστοσελίδες. Η ταυτοποίηση για τις υπόλοιπες ιστοσελίδες είναι σε εξέλιξη, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ουσιαστικά η ταυτοποίηση γίνεται από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων βάσει του ΑΦΜ που έχει δηλωθεί στην αίτηση. Σημειωτέον πως η διαδικασία παραμένει ανοικτή και οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν ανά πάσα στιγμή να υποβάλλουν αίτηση ταυτοποίησης στη διεύθυνση https://emedia.media.gov.gr/login. Στις αιτήσεις, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν τα στοιχεία της επιχείρησης και του νόμιμου εκπροσώπου, τα στοιχεία του εκδότη, τον αριθμό των εργαζομένων και τη μορφή της εργασιακής σχέσης, τη μετοχική σύνθεση καθώς και τις συνδεδεμένες ιστοσελίδες με το ΑΦΜ της επιχείρησης.

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι, όπως είχε εξαγγελθεί, ότι τα ταυτοποιημένα μέλη του συγκεκριμένου Μητρώου θα είναι στο εξής τα μόνα που θα μπορούν να λάβουν κρατική διαφήμιση. «Πρόκειται για μία μεγάλη τομή που έχει ως στόχο την ορθολογική και δίκαιη αξιοποίηση των πόρων της κρατικής διαφήμισης» επεσήμανε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς, ενώ από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος τόνισε ότι «είναι ένα πρώτο βήμα για να μπει τάξη στο Διαδίκτυο και όχι για να το ελέγξουμε».

Το συνολικό ύψος της διαφήμισης των κρατικών φορέων είναι δύσκολο να εκτιμηθεί καθώς παραμένει μικρός ο αριθμός των φορέων που δηλώνουν τις διαφημιστικές δαπάνες τους. Για το 2016 υπολογίζεται ότι οι φορείς που έκαναν μία τέτοια δήλωση δαπάνησαν περίπου 42 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, το 30% των διαφημιστικών δαπανών θα πρέπει να δίνεται σε περιφερειακά μέσα. Σύμφωνα με τον κ. Παππά, μέχρι τώρα αυτό δεν τηρείται αλλά στο εξής θα αλλάξει, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι επίκειται η κατάθεση ρύθμισης μέχρι το τέλος Μαρτίου για να καταργηθεί η υποχρέωση για κατανομή της διαφήμισης σε τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνο κατά 50%, 40% και 10% αντίστοιχα. Στο εξής, οι κρατικοί φορείς θα μπορούν να επιλέγουν το μέσο που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν.

Πέραν της πρόσβασης στην κρατική διαφήμιση, τα ταυτοποιημένα μέλη έχουν πρόσβαση σε μία δωρεάν υπηρεσία εντοπισμού λογοκλοπής σε συνεργασία με τον Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕ). Η υπηρεσία αυτή έχει σκοπό την καταπολέμηση της ιδιοποίησης μέρους ή του συνόλου των άρθρων/ειδήσεων στο Διαδίκτυο, ενώ αυτό θα γίνεται μέσω της συνεχής καταγραφής της ροής ειδήσεων και άμεση αναφορά σε οποιαδήποτε περίπτωση λογοκλοπής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 196 ταυτοποιημένα μέλη το 53,57% (105) είναι νομικά πρόσωπα, το 33,17% (66) ατομικές επιχειρήσεις και το 13,26% (25) αφορά φυσικά πρόσωπα. Ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων φθάνει στους 2.115, εκ των οποίων 1.040 δημοσιογράφοι. Από τους δημοσιογράφους, οι 682 έχουν σχέση εξαρτημένης εργασίας και οι 358 είναι με σύμβαση έργου.

Σχετικές ειδήσεις