MEDIA

Κυνήγι ακινήτων στην Ελλάδα της κρίσης

Κυνήγι ακινήτων στην Ελλάδα της κρίσης

Με τίτλο «Ελληνικό Κυνήγι Σπιτιών», ένα νέο ριάλιτι σόου μεταφέρει μια τηλεοπτική συνταγή που σημειώνει επιτυχία στις ΗΠΑ, στην Ελλάδα της κρίσης.


Ο ομογενής από τον Καναδά, Τζορτζ Στρουμπούλης, παρουσίασε την ιδέα του σε ελληνικό τηλεοπτικό δίκτυο που εκπέμπει και στο εξωτερικό: πλούσιοι αγοραστές από όλο τον κόσμο ψάχνουν ευκαιρίες στη χτυπημένη από την κρίση Ελλάδα, για να αγοράσουν πολυτελείς κατοικίες και βίλες «κοψοχρονιά». Γυρισμένη στα αγγλικά με ελληνικούς υπότιτλους, η ριάλιτι εκπομπή έκανε πρεμιέρα αυτό το μήνα στη Βόρεια Αμερική, την Αυστραλία και το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης.

Στην Ελλάδα, ωστόσο, δεν πρόκειται να προβληθεί: «Οι Έλληνες στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρονται γι' αυτό», δηλώνει ο 31χρονος ομογενής, διαφημιστής στο επάγγελμα, στην αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal».

Ο κ. Στρουμπούλης και οι συνεργάτες του, κατά τα γυρίσματα του ριάλιτι, φορούσαν μπλουζάκια που έγραφαν: «Η Ελλάδα δεν είναι για πούλημα, τα ακίνητα όμως είναι!». Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το να πουλάς πολυτελή ακίνητα σε ξένους δεν σημαίνει ξεπούλημα.

Επίσης, βλέπει την εκπομπή του σαν ευκαιρία να προβληθεί η χώρα καταγωγής του στο εξωτερικό. «Οι ξένοι είναι διστακτικοί, γιατί από τη μια πιστεύουν ότι όλοι οι Έλληνες είναι απατεώνες και από την άλλη η γραφειοκρατία είναι χαοτική», σημειώνει ένας μεσίτης από τη Μυτιλήνη, που εμφανίζεται στο ριάλιτι.

Πολλοί από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές είναι Έλληνες δεύτερης και τρίτης γενιάς, που θέλουν αποκτήσουν ένα ακίνητο κοντά στον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής τους.

Σύμφωνα πάντως με την εκπομπή, οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα, που έχουν σημειώσει μείωση 40% σε σχέση με το 2008, αναμένεται να πέσουν περαιτέρω το πρώτο εξάμηνο του 2013. Κάποιοι παράγοντες της αγοράς δε, κάνουν λόγο για πτώση ακόμα και 60 με 70%.