ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

World of Difference: Ένα πρόγραμμα που έχει ωφελήσει περισσότερους από 434.000 πολίτες στην Ελλάδα

World of Difference: Ένα πρόγραμμα που έχει ωφελήσει περισσότερους από 434.000 πολίτες στην Ελλάδα
Στην πορεία των 10 χρόνων υλοποίησής του
Photo credits: Θάλεια Γαλανοπούλου

Τη μοναδική επιτυχία να είναι ένα πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, το οποίο συνιστούν ανεπιφύλακτα όλοι οι συμμετέχοντες και οι εμπλεκόμενοι φορείς, καταγράφει το πρόγραμμα World of Difference του Ιδρύματος Vodafone, με τη συμπλήρωση των δέκα χρόνων υλοποίησής του.

Πρόκειται για μία αποτύπωση της συνολικής προσφοράς του προγράμματος αυτού, όχι μόνο για τους νέους που μέσω αυτού απέκτησαν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία ή και εργασία, αλλά και για την ίδια την κοινωνία, η οποία, βάσει στοιχείων, επωφελείται σε τριπλάσιο ποσοστό από αυτό, σε σχέση με την αρχική επένδυση υλοποίησής του.

Στα δέκα χρόνια συνεπούς πορείας και προσφοράς που υλοποιείται το πρόγραμμα World of Difference έχει δώσει την ευκαιρία σε δεκάδες νέους να εργαστούν επί έξι μήνες στον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό της επιλογής τους. Καθένας και καθεμία που πήρε μέρος στο πρόγραμμα, είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί με ζητήματα και τομείς που απασχολούν την ελληνική κοινωνία, αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας και της συλλογικής δράσης. Δεν είναι τυχαίο πως σε σχετική έρευνα που διεξήχθη με αφορμή τη συμπλήρωση δεκαετίας του προγράμματος, το 100% των νέων επαγγελματιών και το 98% των ΜΚΟ απάντησαν πως θα το συνιστούσαν ανεπιφύλακτα σε τρίτους, την ώρα που εκτιμάται, βάσει στοιχείων της ίδιας έρευνας, πως για κάθε €1 που επενδύεται στο πρόγραμμα, επιστρέφεται στην κοινωνία ισοδύναμη αξία τουλάχιστον €3,1 – δηλαδή κάτι παραπάνω από το τριπλάσιο!

Photo credits: Θάλεια Γαλανοπούλου

Η ευκαιρία των νέων να κάνουν τη διαφορά

Το αποτύπωμα των δράσεων του World of Difference κατέγραψε μεγάλη μελέτη Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου (ΜΚΑ), που εκπονήθηκε από την ομάδα της Υπηρεσίας Αξιολογήσεων και Μέτρησης Κοινωνικού Αντικτύπου του HIGGS, του 1ου Incubator και Accelerator για ΜΚΟ στην Ελλάδα, ο οποίος αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη του Ιδρύματος Vodafone για το World of Difference. Στο πλαίσιο της έρευνας ερωτήθηκαν τόσο οι νέοι συμμετέχοντες του προγράμματος, σε ποσοστό 72% επί του συνολικού αριθμού, όσο και το 71% των MKO που εμπλέκονται.

Photo credits: Θάλεια Γαλανοπούλου

Χαρακτηριστικό της αξίας του προγράμματος, εκτός του ότι συνιστάται από το σύνολο των εμπλεκομένων, είναι το γεγονός πως το 85% των συμμετεχόντων συνεχίζουν να εργάζονται μετά τη λήξη τους, την ώρα που σχεδόν οι μισοί (το 45%) ήταν, προηγουμένως, άνεργοι. Μάλιστα, το 35% όσων συνεχίζουν να εργάζονται παραμένει στον ίδιο Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό που εντάχθηκε με το πρόγραμμα, το 17% μετακινήθηκε σε άλλον ΜΚΟ, ενώ το 33% αξιοποίησε την εμπειρία που απέκτησε μέσω του προγράμματος και μεταπήδησε σε άλλον τομέα. Το World of Difference, λοιπόν, κατόρθωσε να διατηρήσει στην αγορά εργασίας το 85% των συμμετεχόντων του, σε μία πάρα πολύ δύσκολη δεκαετία για την Ελλάδα, όπου οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης ειδικά στην ανεργία των νέων ήταν δραματικές. Ας μην παραβλέπουμε το ότι, σύμφωνα με την Eurostat, το 2019, το 25,1% των νέων ηλικίας 20-34 ετών στην Ελλάδα ήταν «Εκτός Απασχόλησης, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης».

Οι ίδιοι οι νέοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αναγνώρισαν τον αντίκτυπο που είχε σε ατομικό επίπεδο, απαντώντας στην έρευνα πως θεωρούν ότι το πρόγραμμα τους βοήθησε να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και να ενισχύσουν το βιογραφικό τους σε ποσοστό 84%, το 88% αναγνωρίζει ότι ανέπτυξε σημαντικές δεξιότητες και το 92% ότι βελτίωσε τις δεξιότητές του σε θέματα υλοποίησης και παρακολούθησης έργων.

Photo credits: Θάλεια Γαλανοπούλου

Πολλαπλάσιο όφελος για την κοινωνία εν συνόλω

Στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης για τον αντίκτυπο του World of Difference του Ιδρύματος Vodafone, αποτυπώθηκε το όφελος του προγράμματος για το κοινωνικό σύνολο, πέρα από τους συμμετέχοντες. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιήθηκε η μεθοδολογία SROI (Social Return on Investment), μία μέθοδος μέτρησης της κοινωνικής αξίας ενός έργου, λαμβάνοντας υπόψη τις εμπειρίες των άμεσα εμπλεκόμενων στη δράση. Η μεθοδολογία SROI έχει τη δυνατότητα να δίνει λογιστική αξία σε μη εμπορεύσιμα αγαθά, μέσω της καταγραφής και της ενσωμάτωσης των εμπλεκομένων στο πρόγραμμα.

Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μέτρηση, καθώς, πέρα από το δεδομένο όφελος για τους άμεσα εμπλεκόμενους, το οποίο είναι σαφώς ευκολότερο και σαφέστερο να καταγραφεί, τώρα καταγράφεται και το συνολικό όφελος ενός προγράμματος αυτού του βεληνεκούς για την κοινωνία. Βάσει των στοιχείων που μελετήθηκαν, λοιπόν, αποτυπώθηκε η Κοινωνική Αξία που παράχθηκε από τα τρία τελευταία έτη του World of Difference (2018-2020) και προέκυψε ότι για κάθε €1 επένδυσης στο World of Difference παράγεται κοινωνική αξία τουλάχιστον €3,1, μία τιμή μεγαλύτερη της τριπλάσιας.

Photo credits: Θάλεια Γαλανοπούλου

Ίδρυμα Vodafone: Στηρίζουμε τους νέους ανθρώπους στο γεμάτο προκλήσεις σύγχρονο περιβάλλον

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, η Ρούλη Χριστοπούλου, υπεύθυνη τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ιδρύματος Vodafone, στάθηκε στη στήριξη που παρέχει το Ίδρυμα στους νέους ανθρώπους: «Ειδικότερα για τους νέους που βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ εκπαίδευσης και εργασίας, θεωρούμε ότι το σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον είναι γεμάτο προκλήσεις. Γι’ αυτό επιδιώκουμε σταθερά να δημιουργούμε ευκαιρίες για την απόκτηση περαιτέρω κατάρτισης και εργασιακής εμπειρίας, καθώς αναγνωρίζουμε τον μοναδικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι γνώσεις, οι ιδέες και το όραμα των νέων επαγγελματιών στην ελληνική πραγματικότητα».

Όπως συμπλήρωσε η κ. Χριστοπούλου: «89 συμμετέχοντες, 81 ΜΚΟ, 434.000 έμμεσα ωφελούμενοι συνάνθρωποί μας, είναι μερικά μόνο από τα ποσοτικά στοιχεία που καταδεικνύουν τον θετικό αντίκτυπο του World of Difference σε βάθος δεκαετίας. Μέσω της μελέτης καταφέραμε να αποτυπώσουμε με νούμερα και ειδικότερα χρηματοοικονομικούς όρους και την κοινωνική αξία του προγράμματος. Με σύμμαχο την τεχνολογία της Vodafone, δηλώνουμε παρόντες προκειμένου να κάνουμε τη διαφορά για την κοινωνία και τον άνθρωπο και το 2021».

Για να δείτε τα υπόλοιπα ευρήματα και το σύνολο της μελέτης επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Vodafone εδώ.