ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

A Bit of Greece: Τα ελληνικά προϊόντα στην πρώτη γραμμή

A Bit of Greece: Τα ελληνικά προϊόντα στην πρώτη γραμμή

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις και κυρίως οι μικρομεσαίες είναι η οργανωμένη διάθεση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους τόσο στην εγχώρια όσο και στις διεθνείς αγορές.

Πώς μπορώ να διαθέσω τα προϊόντα μου σε καλές τιμές; Ποιες είναι οι κατάλληλες αγορές στις οποίες πρέπει να απευθυνθώ; Πώς πρέπει να είναι η συσκευασία του προιόντος ώστε να είναι ελκυστικό στους ξένους καταναλωτές; Πώς μπορώ να προβάλω-προωθήσω τα προϊόντα μου; Θα χρειαστώ τη βοήθεια ενός ειδικού ή μήπως είναι καλύτερα να προσπαθήσω μόνος μου;

Αναζητώντας απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, απευθυνθήκαμε στην κυρία Βίκυ Πέππα, την ιδιοκτήτρια της εταιρείας A Bit of Greece.

Η A bit of Greece είναι μία εταιρεία που ειδικεύεται στο Marketing, στο Internet marketing, ή αλλιώς το marketing στην εποχή του Internet, καθώς και στο Εξαγωγικό Marketing (Export Marketing)

Συναντήσαμε την κυρία Πέππα στα -νέα- γραφεία της εταιρείας της, στο Νέο Ηράκλειο. Η κυρία Πέππα είναι μία έμπειρη marketer, που γνωρίζει άριστα την αγορά, με 12ετή θητεία σε μεγάλες ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, όπως τον όμιλο Μαρινόπουλου, την L' Oreal Hellas, τον Κορρέ και την Tasty Foods.

«Η εξέλιξη του Internet μας δίνει την δυνατότητα να διαφημίσουμε την εταιρία μας πολύ οικονομικά και κυρίως πολύ αποτελεσματικά», μας λέει. «Ενώ τα προηγούμενα χρόνια τα μέσα που επιλέγαμε για διαφήμιση ήταν η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα περιοδικά και οι εφημερίδες, τώρα πλέον έχουν όλοι την δυνατότητα να διαφημιστούν στο Internet, ανάλογα με τα κεφάλαια που διαθέτουν», επισημαίνει.

«Και το κόστος; Είναι μεγάλο; Μπορεί μία μικρή επιχείρηση να διαφημίσει τα προϊόντα της χωρίς να δαπανήσει μεγάλα ποσά;» την ρωτάμε.

«Όχι, κάθε άλλο μάλιστα», μας τονίζει. «Με το Internet έχουν όλοι -και εννοώ κυριολεκτικά όλοι- την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους με ελάχιστο κόστος, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με το κόστος της διαφήμισης, για παράδειγμα σε ένα μεγάλο τηλεοπτικό σταθμό», προσθέτει.

Χωρίς SEO δουλειά δεν γίνεται

Και ποιο είναι το «κλειδί» για να επιτύχουμε την προώθηση των προϊόντων μας χωρίς να ξοδέψουμε πολλά χρήματα;

«Το βασικό είναι να δημιουργήσουμε ένα site ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο θα είναι και το σημείο αναφοράς», απαντά.

Το site ή το e-shop δεν φτάνει να είναι μόνο τεχνικά άρτιο, πρέπει να μποροεί να προβάλλει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας με τόσο ελκυστικό τρόπο ώστε να μετατρέπονται οι επισκέπτες του site σε πελάτες.

Στο site μας ή στο e-shop μας, έχουμε τον χώρο να επικοινωνήσουμε τον «μύθο» του προϊόντος μας, να αναρτούμε άρθρα σχετικά με το προϊόν ή τις υπηρεσίες μας, να προβάλουμε τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα και γενικά να διαφοροποιηθούμε όσο το δυνατόν από τον ανταγωνισμό.

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι η προώθηση του site μας ώστε να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. SEO (Search Engine Optimization) λοιπόν, ονομάζουμε τη διαδικασία με την οποία επιτυγχάνουμε καλύτερη κατάταξη του site ή του e-shop μας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως Google, Yahoo κ.ά.

Έτσι λοιπόν, προσθέτει η κυρία Πέππα, «το site ή το e-shop πρέπει να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης, αλλιώς είναι σαν να μην υπάρχει. Το Search Engine Optimization είναι οι εργασίες που κάνουμε (on page seo & offpage seo) ώστε το site ή το e-shop να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης και είναι ξεκάθαρα η καλύτερη επένδυση που μπορείτε να κάνει κάποιος για το site ή το e-shop του», υπογραμμίζει.

«Έχουμε άφθονα "όπλα" με τα οποία μπορούμε να βγούμε στην πρώτη γραμμή των αγορών», σημειώνει. «Αυτά είναι η επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη δημιουργία και σωστή συντήρηση επαγγελματικών σελίδων σε Facebook, LinkedIn, Twitter κ.τλ ( Social Media Marketing), οι διαφημίσεις με banners σε κατάλληλα sites ή blogs του εξωτερικού και φυσικά οι στοχευμένες διαφημίσεις κατά την διάρκεια της αναζήτησης των χρηστών, τα Google Ad words», λέει.

Ευκαιρίες για εξαγωγές

«Η A bit of Greece», λέει η κυρία Πέππα, «είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος για τις επιχειρήσεις που θέλουν να εξάγουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό, χωρίς να χάσουν χρόνο ή χρήματα».

Με βάση τις ανάγκες των ξένων αγορών και τις καταναλωτικές συνήθειες των ξένων αγοραστών, η εταιρεία αναλαμβάνει τη δημιουργία προϊόντων με χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν στις διεθνείς αγορές.

Επίσης, κάνει έρευνα αγοράς, κυρίως σε Βρετανία και Γερμανία (αλλά και οποιαδήποτε άλλη χώρα θέλει ο επιχειρηματίας) για τη σωστή τοποθέτηση του προϊόντος (τιμή, κανάλι διανομής, συσκευασία), προτάσεις ανάπτυξης των εξαγωγών, καθώς και εύρεση πελατολογίου.

Όπως σημειώνει η κυρία Πέππα, η A bit of Greece αναλαμβάνει τον σχεδιασμό της συσκευασίας, της ετικέτας, ή του ονόματος του προϊόντος μάρκας, «με χαρακτηριστικά εξωτερικού», τη βελτίωση των προϊόντων ώστε να είναι ανταγωνιστικά στις διεθνείς αγορές, την ανάλυση του ανταγωνισμού, ενώ στο τέλος καταθέτει και συγκεκριμένες προτάσεις για την τιμολογιακή πολιτική.

Η επιχειρηματικότητα ενάντια στην παθητικότητα

Η συζήτηση με την κυρία Πέππα φθάνει στο τέλος της και της ζητούμε να μας πει την προσωπική της εμπειρία από την αγορά εργασίας και τη λειτουργία της δικής της επιχείρησης, που έχει έξι μήνες ζωής περίπου.

Σε πείσμα των δυσκολιών που υπάρχουν και των προβλημάτων που δείχνουν να είναι δεύτερη φύση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, επιχειρηματίες όπως η κυρία Βίκυ Πέππα επιμένουν να πηγαίνουν «κόντρα στο ρεύμα» και να μην παραιτούνται.

Βεβαίως, η δημιουργία μίας δικής μας επιχείρησης δεν σημαίνει ότι τα πάντα θα είναι ρόδινα, σε σύγκριση τουλάχιστον με όσα έχουμε ως μισθωτοί ακόμα σε μία μεγάλη επιχείρηση.

Μπορεί «να μην έχεις κανέναν πάνω από το κεφάλι σου», όπως μας λέει, ωστόσο «τα λειτουργικά έξοδα τρέχουν, πρέπει να πληρώνεις τις υποχρεώσεις σου (φόρους, εισφορές στον ΟΑΕΕ» και κάθε μήνα έχεις την αγωνία αν μπορείς να ανταπεξέλθεις. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ότι και να επιλέξουμε, το μόνο που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να παραμείνουμε παθητικοί θεατές των γεγονότων, εν τέλει της ίδιας μας τη ζωής.

Το μήνυμα είναι ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί να είναι το αντίδοτο στην κρίση. Για όσους και όσες σκέφτονται έτσι, η A bit of Greece είναι η κατάλληλη εταιρεία που μπορεί να «απογειώσει» την επιχείρηση σας, στη νέα διαδικτυακή εποχή.

Διαβάστε επίσης:

ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ: Το newsbomb.gr στηρίζει τις νέες επιχειρήσεις