ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μάθε κώδικα δωρεάν με το KODE, τη νέα πλατφόρμα του Κωτσόβολου

Μάθε κώδικα δωρεάν με το KODE, τη νέα πλατφόρμα του Κωτσόβολου

Tο KODE project, μία πρωτοποριακή e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα στα ελληνικά ξεκινά η γνωστή αλυσίδα Κωτσόβολος, δίνοντας την ευκαιρία σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους να μάθουν την γλώσσα του προγραμματισμού, απαντώντας σε μία ανάγκη που έχει αρχίσει να δημιουργείται όλο και περισσότερο.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, οι γνώσεις προγραμματισμού αποτελούν σημαντική δεξιότητα, ειδικά για τους νέους, προκειμένου να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Η ζήτηση για προγραμματιστές ήδη φτάνει τις 350 με 400 χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αναμένεται να φτάσει και τις 800 χιλιάδες έως και το 2020. Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε, ο κώδικας αποτελεί τη νέα «γλώσσα» που σε λίγο καιρό όλοι θα καλούνται να γνωρίζουν.

Αυτό ήταν και το σκεπτικό με το οποίο η Κωτσόβολος σε συνεργασία με το BCA College, δημιούργησαν μία e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους νέους να αποκτήσουν ένα από τα πιο σημαντικά εφόδια για το μέλλον τους. Το πρόγραμμα KODE απευθύνεται σε νέους, αλλά και ενήλικες, από 15 ετών και άνω, και είναι χωρισμένο σε 3 μαθήματα, για να δώσει βασικές γνώσεις σε όσους το παρακολουθήσουν πάνω στο σχεδιασμό μίας εφαρμογής, μίας ιστοσελίδας και ενός παιχνιδιού. Η πλατφόρμα είναι εύκολη στη χρήση, άνετη στην πλοήγηση, η παρακολούθηση των μαθημάτων γίνεται μέσω βίντεο και ο πρώτος κύκλος μαθημάτων διαθέτει 51 διδακτικές ενότητες με 34 ώρες βίντεο.

Το KODE θα σηματοδοτήσει την έναρξη ενός από τα μεγαλύτερα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Κωτσόβολος που στοχεύει στην ευαισθητοποιηση των νέων να αποκτήσουν ψηφιακές δεξιότητες. Αρχικά, η στόχευση για δωρεάν παροχή της πλατφόρμας αφορά απομακρυσμένα και ακριτικά σημεία της χώρας, υποβραθμισμένες περιοχές, ευπαθείς ομάδες, όπως άπορες οικογένειες, ανέργους και γυναίκες που στηρίζουν μονογονεϊκές οικογένειες, νέους και νέες. Παράλληλα, θα ενταχθεί στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών και θα προσφερθεί ως έκπληξη/ επιβράβευση στους πελάτες της Κωτσόβολος που αγοράζουν προϊόντα τεχνολογίας. Υπολογίζεται ότι σε διάστημα ενός έτους θα δωθούν πάνω από 120 χιλιάδες δικαιώματα χρήσης του KODE.

Τα μαθήματα

Το πρώτο μάθημα έχει τίτλο “Σχεδίασε τη δική σου εφαρμογή”. Με 13 διδακτικές ενότητες και 8 ώρες video, ο σκοπός της ενότητας είναι να παρουσιάσει σε ενδιαφερόμενους, οι οποίοι δεν έχουν κάποιο προγραμματιστικό υπόβαθρο τον τρόπο ανάπτυξης απλών εφαρμογών με τη χρήση ανοιχτών εργαλείων και πλατφορμών. Η προσέγγιση γίνεται με πρακτικό τρόπο, προτρέποντας τους συμμετέχοντες να δοκιμάσουν οι ίδιοι την ανάπτυξη παρεμφερών εφαρμογών ή/και επιπροσθέτων λειτουργιών. Η ενότητα παρουσιάζει την ανάπτυξη και την υλοποίηση δύο αυτοτελών εφαρμογών, μίας η οποία μπορεί να “τρέξει” σε PC/laptop και μίας η οποία μπορεί να “τρέξει” σε Android smartphone.

Το δεύτερο μάθημε έχει τίτλο “Σχεδίασε τη δική σου ιστοσελίδα”. Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση ενδιαφερομένων με ή χωρίς προγραμματιστικό υπόβαθρο με τους σκοπούς, τους τρόπους και τις τεχνολογίες ανάπτυξης ιστοσελίδων. Αυτό γίνεται με τρόπο ενημερωτικό, παρουσιάζοντας εναλλακτικές λύσεις, αλλά και πρακτικό, παρουσιάζοντας σε βήματα την ανάπτυξη απλών ιστοσελίδων. Το κεφάλαιο περιέχει 10 διδακτικές ενότητες, με 5 ώρες video υλικού.

Τέλος, το τρίτο μάθημα ονομάζεται “Σχεδίασε το δικό σου παιχνίδι”. Πρόκειται για το μεγαλύτερο κεφάλαιο του KODE καθώς περιέχει 28 διδακτικές ενότητες και 21 ώρες video. Ο σκοπός του είναι η εξοικείωση ενδιαφερομένων χωρίς προγραμματιστικό υπόβαθρο με την ανάπτυξη παιχνιδιών, με τη χρήση ανοιχτών εργαλείων και πλατφορμών. Αυτό γίνεται με πρακτικό τρόπο, παρουσιάζοντας όλα τα βήματα για την υλοποίηση ενός αυτοτελούς παιχνιδιού. Προκειμένου να μπορεί να παρακολουθήσει το μάθημα κάποιος που δεν έχει ιδιαίτερη εμπειρία στην κατασκευή παιχνιδιών, στο πρώτο μέρος του μαθήματος γίνεται ανάλυση του κόσμου των computer games με απλά και πρακτικά παραδείγματα τόσο υπαρχόντων παιχνιδιών όσο και σε σχέδια. Στη συνέχεια, ξεκινά η κατασκευή ενός απλού, αλλά πλήρως λειτουργικού παιχνιδιού για υπολογιστές δύο διαστάσεων.