ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

O Λουμίδης «σερβίρεται» εκσυγχρονισμένος

O Λουμίδης «σερβίρεται» εκσυγχρονισμένος

Η «ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ» συνεχίζει να προσφέρει στους πελάτες της φρέσκο και ζεστό καφέ υπό την καθοδήγηση της 3ης γενιάς της Οικογένειας Λουμίδη, η οποία εφοδιασμένη με τα 85 και πλέον χρόνια εμπειρία, εξακολουθεί με αγάπη και μεράκι τα όνειρα των παππούδων της για την διάθεση του πιο ποιοτικού καφέ, ο οποίος αλέθεται ζεστός μπροστά στον πελάτη.

Δρ. Θεοχάρης Ευάγγελος , Management Consultant

Προσφέρει φρέσκα προϊόντα, υψηλής ποιότητας που ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών όπως καφέδες, ροφήματα, λουκούμια, γλυκά κουταλιού, ζαχαρώδη, σοκολατοειδή, ξηροί καρποί, αξεσουάρ, loumidis selections κ.ά. Το Πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων «ΚΑΦΕΚΟΠΤΕΙΑ ΛΟΥΜΙΔΗ» αποτελείται από: εταιρικά καταστήματα, καταστήματα συνεργατών με την μορφή του «franchise», shop in shop σημεία σε σούπερ μάρκετς, μικρά shop – in shop (γωνιές καφέ) σε λοιπά καταστήματα, όπως φούρνοι, μίνι μάρκετ κ.λπ.

Η διαχείριση του κυκλώματος Logistics της Εταιρείας πραγματοποιείται τόσο μέσω ιδίων μέσων (Inhouse Logistics), όσο και μέσω 3PL. Πιο συγκεκριμένα, η διαχείριση (αποθήκευση και διακίνηση) των παραδοσιακών κωδικών της Εταιρείας (καφές χύμα και συσκευασμένος) πραγματοποιείται με ίδια μέσα. Όσον αφορά για τους υπόλοιπους κωδικούς (τσάι, λουκούμια, γλυκά, κ.λπ.), κάποιοι εξ αυτών αποθηκεύονται και διανέμονται από Εταιρεία 3PL, ενώ κάποιοι άλλλοι διανέμονται κατευθείαν απο τους παραγωγούς/προμηθευτές στα καταστήματα, όπου αποθηκεύονται στις αποθήκες των καταστημάτων. Το κύκλωμα Logistics της Εταιρείας παρουσιάζεται στο ακόλουθο σχήμα:

loumidis1

Η Εταιρεία στην αέναη προσπάθεια της για:

  • συνεχή βελτίωση των διαδικασιών της,
  • μείωση του κόστους από non-value added activities,
  • μείωση λειτουργικού κόστους,
  • βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της, και
  • αύξηση της κερδοφορίας της,

επικοινώνησε με την Logicomm Consulting και τον Δρ. Θεοχάρη, ώστε να προσδιοριστεί ο αποδοτικότερος τρόπος διαχείρισης των προϊόντων της.

Αντικείμενο Έργου

Πιο συγκεκριμένα, το Έργο χωρίσθηκε σε 2 μέρη. Το 1ο (το οποίο και παρουσιάζεται στον παρόν άρθρο) αφορά α) την μελέτη των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών του υφιστάμενου κυκλώματος Logistics, β) την κοστολόγηση του υφιστάμενου κυκλώματος Logistics, γ) την κατάρτιση Τεύχους Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος για υποψήφιες 3PL, δ) τη σύγκριση του υφιστάμενου κόστους Logistics με αυτό που προκύπτει από τις προσφορές των 3PL, ε) την εξεύρεση κατάλληλου 3PL συνεργάτη για τη διαχείριση των προϊόντων της, και στ) την κατάρτιση ενός αυτοματοποιημένου μοντέλου κοστολόγησης Logistics Cost (το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, προϋπολογιστικά αλλά και απολογιστικά, ενώ θα συγκρίνει δείκτες της Εταιρείας με τους αντίστοιχους της Ελληνικής Αγοράς).

Το 2ο μέρος αφορά στον προσδιορισμό του “ideal product mix” για την Εταιρεία και τον προσδιορισμό των διαδικασιών βέλτιστης διαχείρισης του.

Μεθοδολογία

Η Μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε αποτυπώνεται στο ακόλουθο σχήμα.

loumidis2

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε η Καταγραφή των Βασικών Αναγκαίων Στοιχείων. Ενδεικτικά:

  1. Καταγραφή Βασικών Δεδομένων: Καταγραφή Product Mix σε Ποσότητες/Κατηγορία, Καταγραφή Product Mix σε Αποθηκευτικές Μονάδες/Κατηγορία, Καταγραφή και Αξιολόγηση Ποιοτικών Χαρακτηριστικών Product Mix.
  2. Καταγραφή – Υπολογισμός – Αξιολόγηση Βασικών Μεγεθών Logistics: Καταγραφή Αποθηκευτικών Μονάδων (σακιά, κιβώτια, παλέτες, τεμάχια), Μετατροπή Αποθηκευτικών Μονάδων σε κοινή Α/Μ, Καταγραφή Αποθηκευτικών Χώρων, Υπολογισμός Μέσης Αποθήκευσης, Απολογισμός Αποστολών/Δρομολογίων ανά Σημείο, υπολογισμος Επιστροφών, κ.α.
  3. Καταγραφή και Υπολογισμός Βασικών Δεδομένων Πωλήσεων: π.χ. Πωλήσεις / Κατηγορία / Τύπο Σημείου, κ.α.
  4. Καταγραφή – Υπολογισμός Βασικών Μεγεθών κόστους: Κόστος Ενοικίων, Κόστος Ανθρώπινου Δυναμικού, Μεταφορικό Κόστος, Κόστος Αποθήκευτρων, Κόστος Διαχείρισης, Λοιπά Κόστη, κ.α.

Από την παραπάνω καταγραφή προέκυψε μια αναλυτική κοστολόγηση του τρέχοντος Logistics Cost της Εταιρείας. Στο συγκεκριμένο σημείο, υπολογίσθηκαν οι δείκτες Total Logistics Cost / Sales και Total Logistics Cost / Cost of Goods Sold. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλη η κοστολόγηση έγινε βάση της μεθοδολογίας Activity Based Costing Analysis, ώστε να έχει η Διοίκηση την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με την κερδοφορία (P/L - Profit/Loss) των επιμέρους διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα, μιας και η εν λόγω μεθοδολογία αφορά στον υπολογισμό και έλεγχο του κόστους των δραστηριοτήτων και μέσω αυτών στον επιμερισμό του κόστους σε διαδικασίες / λειτουργίες, σε προϊόντα και σε πελάτες (cost objects).

Ακολούθησε η Σύνταξη και η αποστολή 3PL Invitation to Tender, ενώ παράλληλα υπολογίσθηκε το ανελαστικό και το ελαστικό κόστος Logistics της Εταιρείας. Το ανελαστικό κόστος της Εταιρείας αφορά κόστη ενοικίων τα οποία δεν μπορούν να «σπάσουν» ή να μεταβληθούν, κόστη ανθρώπινου δυναμικού τα οποία παραμένουν ανελαστικά ανεξάρτητα από τυχόν αλλαγές στο κύκλωμα Logistics, αλλά και κόστη που έχουν να κάνουν με τη διαχείριση προϊόντων τα οποία θα παραμείνουν στο κύκλωμα Inhouse.

Η μελέτη είχε ως αποτέλεσμα το σχεδιασμό ενός νέου κυκλώματος Logistics το οποίο θα προσφέρει στην Εταιρεία ακόλουθα οφέλη:

  • Την μείωση του Logistics Cost της Εταιρείας, κατά μία ολόκληρη μονάδα
  • Την μετατροπή σταθερών κόστων (fixed costs) σε μεταβλητά (variable costs)
  • Την ελαχιστοποίηση καθυστερήσεων / καταστροφών
  • Την δυνατότητα απολαβής ποστοικών εκπτώσεων από προμηθευτές
  • Την αύξηση των παραγγελιών από καταστήματα Franchise
  • Τη δυνατότητα μεγέθυνσης του Product Mix
  • Την αύξηση της ευελιξίας των Εταιρικών λειτουργιών
  • Την εστίαση της Επιχείρησης στο βασικό επιχειρηματικό της αντικείμενο (core business), ήτοι τη βελτίωση της λειτουργικότητας της, των πωλήσεις και της εξυπηρέτησης των πελατών της.

Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδιάσθηκε αυτοματοποιημένο μοντέλο κοστολόγησης, το οποίο η Εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσει για οποιαδήποτε Product Mix.

Ο Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας κος Λουμίδης δήλωσε ότι:

«η Εταιρεία στην προσπάθειά της για συνεχή βελτίωση των διαδικασιών και των λειτουργιών της εν γένει, αποφάσισε την ανάθεση του έργου σε εξειδικευμένο Σύμβουλο, ο οποίος με τη συνεργασία των στελεχών μας θα πρόσφερε εξειδικευμένες γνώσεις και οδηγίες, με στόχο την μείωση του κόστους λειτουργιών, τη βελτίωση των εταιρικών operations και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πελάτες μας. Το έργο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και είμαστε ευτυχείς τοσο για τη συνεργασία μας με το Δρ. Θεοχάρη, όσο και για τα τελικά αποτελέσματα του Έργου. Η εταιρεία μας συνεχίζει δυναμικά την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και προϊόντων, σεβόμενη την πολύχρονη παρουσία και παράδοσή μας στο χώρο, λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του management».