ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυτές είναι οι αλλαγές στα ταξί

Αυτές είναι οι αλλαγές στα ταξί

Με μικρές τροποποιήσεις θα τεθεί εντός των ημερών σε δημόσιο διάλογο και ακολούθως στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί.

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας και προκάτοχος του κ. Βορίδη, αποχώρησε μετά την άγρια κόντρα με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, δηλώνοντας ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο στη Βουλή.

Κατηγορεί επίσης τον κ. Βορίδη ότι οι διατάξεις είναι κομμένες και ραμμένες στις απαιτήσεις του Θύμιου Λυμπερόπουλου και όχι μόνο δεν ανοίγουν το επάγγελμα αλλά το κρατάνε ερμητικά κλειστό.

Οι αλλαγές που επέρχονται με το νομοσχέδιο στον κλάδο των ταξί είναι οι εξής:

1. Καθιέρωση μέγιστου αριθμού ταξί βάσει πληθυσμιακών και συγκοινωνιακών κριτηρίων. Καθιερώνεται η κυκλοφορία 1,5 έως 3,5 ταξί στην Αττική και 0,5 έως 2,5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους στην υπόλοιπη χώρα.

2. Όλες οι υφιστάμενες άδειες ταξί θα πωλούνται - μεταβιβάζονται ελεύθερα. Για κάθε άδεια που θα πωλείται θα καταβάλλεται φόρος 20% επί της υπεραξίας της.

3. Το διοικητικό κόστος για την έκδοση κάθε νέας άδειας ορίζεται στα 1.000 ευρώ, ενώ θα απαιτείται και εγγυητική επιστολή ύψους 10.000 ευρώ.

4. Στην Αθήνα και τις τουριστικές περιοχές θα κυκλοφορούν μόνο βαν 5 έως 9 θέσεων, χωρίς ταξίμετρο, τα οποία όμως θα λειτουργούν με άδειες σημερινών ταξί που θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία.

5. Τα ταξί θα μεταφέρουν επιβάτες στα όρια της Περιφέρειας, όμως ως έδρα τους θα παραμένει ο καποδιστριακός δήμος.

6. Κάθε ιδιοκτήτης θα μπορεί να επιλέγει ελεύθερα τη νομική μορφή με την οποία θα λειτουργεί (μεμονωμένα ή σε εταιρεία) και θα μπορεί να έχει στην κατοχή του περισσότερες από δύο άδειες.

7. Ταξί θα μπορεί να αγοράζει ο καθένας, ωστόσο για να το δουλέψει θα πρέπει να διαθέτει ειδική άδεια. Τέτοια άδεια θα αποκτούν και οι αλλοδαποί που βρίσκονται νόμιμα στην Ελλάδα, υπό προϋποθέσεις (άπταιστα ελληνικά, απόφοιτοι της Γ' τάξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα τους).