ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πετρέλαιο κίνησης: Τέλος η έκπτωση στην αντλία - Πού θα φτάσουν οι τιμές

Πετρέλαιο κίνησης: Τέλος η έκπτωση στην αντλία - Πού θα φτάσουν οι τιμές
Δεν αποκλείεται να δούμε την τιμή του πετρελαίου κίνησης να φτάνει ή ακόμα και να ξεπερνά αυτήν της βενζίνης
INTIME NEWS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Κόβεται από την 1η Οκτωβρίου η έκπτωση των 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης που δίνεται στην αντλία με αποτέλεσμα την εκτόξευση της τιμής η οποία αναμένεται να ξεπεράσει και αυτή της βενζίνης

Αυξημένη κατά 15 λεπτά θα είναι από σήμερα η τιμή του πετρελαίου κίνησης μετά την απόφαση της κυβέρνησης να «κόψει» την επιδότηση της τιμής στην αντλία κρατώντας δυνάμεις για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Έτσι λοιπόν, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο, από σήμερα Σάββατο, βρίσκονται αντιμέτωποι με τη δυσάρεστη έκπληξη, η τιμή του πετρελαίου κίνησης να είναι υψηλότερη σε επίπεδο λιανικής, από την αντίστοιχη της αμόλυβδης.

Η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, αναφέρθηκε στο Newsbomb.gr στην κατάργηση της επιδότησης των 15 λεπτών στο diesel κίνησης χωρίς να αποκλείει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση:

«Δυστυχώς τελειώνει η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης, που σημαίνει ότι θα είναι +15 λεπτά το λίτρο. Έχω διαμαρτυρηθεί εντόνως για την αύξηση αυτή καθώς όχι μόνο θα φτάσει την τιμή της απλής αμόλυβδης αλλά θα την ξεπεράσει. Ότι θα ανέβει κατά 0,15 ευρώ είναι σίγουρο, αλλά μπορεί να πάρει και μεγαλύτερη αύξηση φθάνοντας ακόμα και τα 0,20 ευρώ ανά λίτρο. Για παράδειγμα, σήμερα η απλή αμόλυβδη έχει 1,90 ευρώ το λίτρο και το diesel κίνησης 1,80 ευρώ ανά λίτρο, με το τέλος της επιδότησης το πετρέλαιο θα πάει στο 1,95 ευρώ το λίτρο. Θα ξεπεράσει την τιμή της αμόλυβδης».

Προβλέπει μάλιστα και αύξηση στις τιμές των προϊόντων εξηγώντας πως «αυτό θα έχει ως συνέπεια τη μετακύλιση των αυξήσεων σε προϊόντα και παροχές υπηρεσιών, γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό των επαγγελματιών χρησιμοποιούν για τις μεταφορές πετρέλαιο».

«Το πετρέλαιο παίρνει τα πάνω του λόγω του διυλισμένου που στοιχίζει ακριβά», υπογράμμισε η κυρία Ζάγκα και συνέχισε λέγοντας πως «το πετρέλαιο κίνησης είχε πάρει επιδότηση από 1η Απριλίου στην αντλία, ενώ είχα τονίσει πως το ίδιο έπρεπε να γίνει και στην βενζίνη. Η κυβέρνηση επέλεξε το fuel pass 1 και το fuel pass 2, κάτι που δυσκόλεψε αρκετούς καταναλωτές».

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου ανέφερε στο Newsbomb.gr, ότι: «Το πετρέλαιο κίνησης και η αμόλυβδη είναι στην ίδια τιμή εδώ και 6 μήνες, αλλά με την επιδότηση του πετρελαίου, το οποίο κατέβαινε 15 λεπτά ανά λίτρο στην αντλία, φαινόταν η τιμή χαμηλότερη».

Για τον κ. Ασμάτογλου η αύξηση αυτή θα φέρει προβλήματα στις μεταφορές.

Με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή λιανικής πώλησης στην επικράτεια, για την Τετάρτη (28/9) ήταν 1,951 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη 95 οκτανίων και 1,821 ευρώ για το diesel.

Άρα, με την αύξηση των 0,15 λεπτών, το diesel κίνησης θα ανέβει στα 1,971 ευρώ / lt ξεπερνώντας την τιμή της αμόλυβδης.

Διαβάστε επίσης