ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Influencers: Υπό παρακολούθηση από αλγόριθμους και ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ

Influencers: Υπό παρακολούθηση από αλγόριθμους και ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ

Φορολογικοί έλεγχοι στους influencers από αλγόριθμους της ΑΑΔΕ

Στους φορολογικούς ελέγχους που γίνονται στους influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρθηκε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1.

Ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναφέρθηκε στην περίπτωση του influencer που οικειοθελώς υπέβαλε δήλωση συμμόρφωσης και δέχθηκε να πληρώσει ένα ποσό, συμπληρώνοντας ότι θα γίνουν και άλλοι έλεγχοι.

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι αυτή η αγορά αρχίζει να “σχηματοποιείται” δεδομένου ότι υπάρχει μία συσχέτιση των followers και των εισπραττόμενων ποσών» δήλωσε ο κ. Πιτσιλής, προσθέτοντας ότι στην ΑΑΔΕ «με αλγόριθμους και μια ειδική ομάδα παρακολουθούμε το διαδίκτυο για πωλήσεις και συμπεριφορές».

Υπενθύμισε, δε, ότι «ο νόμος δίνει τη δυνατότητα, πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος να έρθεις μόνος σου και να δηλώσεις - αποδεχθείς τα εισοδήματα».

Δύσκολη η σύνδεση POS με ταμειακές μηχανές

Όσον αφορά στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους ανέφερε: «Το νέο νομοσχέδιο έχει μια γενική παραδοχή. Δεν μπορεί να βγάζεις λιγότερα από αυτά που πληρώνεις στον υπάλληλό σου. Το πιο δύσκολο είναι να συνδεθούν τα POS με τις ταμειακές. Καμία χώρα δεν το έχει κάνει γρήγορα. Θα γίνει τον Φεβρουάριο του 2024. Υπάρχει αίσθηση φοροδιαφυγής 8-10 δις ευρώ. Από το 2017 υπάρχει σταδιακή μείωση».

Πρόσθεσε επίσης ότι «είναι σημαντικό να βεβαιώνονται τα πρόστιμα. Υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στα πρόστιμα και σε αυτά που εισπράττονται. Τα πρόστιμα στο λαθρεμπόριο μπορεί τις περισσότερες φορές να μην εισπράττονται γιατί είναι εξαφανισμένοι άνθρωποι αλλά πρέπει να επιβάλλονται».