ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Πως υποβάλλεται η αίτηση για επίλυση διαφορών με τους προμηθευτές

energeia
Photo: pixabay.com

Επιλύει διαφορές που αφορούν αμφισβήτηση του λογαριασμού ή του ύψους της κατανάλωσης, τον τρόπο διακανονισμού οφειλών, προβληματική ενημέρωση

Ο ενεργειακός διαμεσολαβητής τίθεται στη διάθεση των καταναλωτών ενέργειας από την 1η Φεβρουαρίου, για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων.

Αυτό σημαίνει διαφορές που αφορούν μεταξύ άλλων αμφισβήτηση του λογαριασμού ή του ύψους της κατανάλωσης, τον τρόπο διακανονισμού οφειλών, ασάφεια στις χρεώσεις, προβληματική ενημέρωση κ.α.

Όπως αναφέρει, η ertnews.gr, ενεργειακός διαμεσολαβητής αναλαμβάνει ο κ. Κομνηνός Κόμνιος, αναπληρωτής καθηγητής, μέλος του κλάδου ενέργειας της ΡΑΑΕΥ, όπως ανακοίνωσαν σήμερα ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων Αθ. Δαγούμας και ο επικεφαλής του κλάδου ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης.

Ο διαμεσολαβητής αποτελεί συνέχεια του εργαλείου myrae.gr όπου μπορούν να καταφεύγουν οι καταναλωτές για καταγγελίες και παράπονα. Αν ο καταναλωτής απορρίψει την απάντηση της εταιρείας τότε μπορεί να προσφύγει στον διαμεσολαβητή ο οποίος εξετάζει την υπόθεση και προτείνει (χωρίς να μπορεί να επιβαλει) λύση την οποία τα δύο μέρη έχουν την δυνατότητα να αποδεχθούν η να απορρίψουν.

Η υπηρεσία απευθύνεται σε οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων διανομής και παρέχεται δωρεάν.

Η διαδικασία της αίτησης βήμα – βήμα

Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Βήμα – βήμα η υποβολή της αίτησης για επίλυση διαφορών με τους προμηθευτές ενέργειας
Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Βήμα – βήμα η υποβολή της αίτησης για επίλυση διαφορών με τους προμηθευτές ενέργειας
Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Βήμα – βήμα η υποβολή της αίτησης για επίλυση διαφορών με τους προμηθευτές ενέργειας
Ενεργειακός διαμεσολαβητής: Βήμα – βήμα η υποβολή της αίτησης για επίλυση διαφορών με τους προμηθευτές ενέργειας

Ο Διαμεσολαβητής:
– Εξετάζει καταρχάς τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί από τον Καταναλωτή, τα διαβιβάζει
στον Πρoμηθευτή και επικοινωνεί με τα μέρη για την διαλεύκανση επιμέρους πτυχών της
διαφοράς.
– Ενημερώνει τα δύο μέρη ότι μπορούν να αποχωρήσουν από τη διαδικασία σε οποιοδήποτε
στάδιο αυτής.
– Παρέχει στα μέρη τη δυνατότητα, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, να εκφράσουν τις
απόψεις τους, να ενημερωθούν για τα επιχειρήματα, τα αποδεικτικά στοιχεία, τα έγγραφα
και τα πραγματικά περιστατικά που προβάλλει το άλλο μέρος, για τυχόν δηλώσεις ή
γνωμοδοτήσεις εμπειρογνωμόνων και να υποβάλλουν παρατηρήσεις επί αυτών
– Πληροφορεί τα μέρη ότι δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιήσουν δικηγόρο ή νομικό σύμβουλο,
αλλά μπορούν να ζητήσουν τη συμβουλή ανεξάρτητου προσώπου ή να εκπροσωπηθούν ή
αλλά μπορούν να ζητήσουν τη συμβουλή ανεξάρτητου προσώπου ή να εκπροσωπηθούν ή
υποστηριχθούν από τρίτο μέρος σε κάθε φάση της διαδικασίας.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής προτείνει μια λύση
για την επίλυση της διαφοράς.