ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύσκολοι καιροί για τους παραγωγούς σαμπάνιας

Δύσκολοι καιροί για τους παραγωγούς σαμπάνιας

Άσχημα μαντάτα για τη γαλλική οικονομία, σε εποχή που απειλείται από την ύφεση και την αυξανόμενη ανεργία. Εκεί λοιπόν που ο κλάδος οίνου ανέμενε αυξημένες πωλήσεις, για την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων, οι ελπίδες χάθηκαν αφού η σοδειά του σταφυλιού από το οποίο παράγεται η σαμπάνια έχει συρρικνωθεί 40%, επειδή οι αμπελώνες επλήγησαν σφοδρά από το χαλάζι, την υγρασία και τη μούχλα.

«Είναι η μικρότερη σοδειά που είχαμε εδώ και 40 χρόνια», σημειώνεται σε ανακοίνωση του γαλλικού υπουργείου Γεωργίας.

Όμως η μικρή παραγωγή δεν συνεπάγεται και ...στέρηση, για τους λάτρεις της σαμπάνιας, που θα θέλουν με το αφρώδες ποτό να γιορτάσουν στο πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν.

Ο αφρώδης οίνος χρειάζεται να παραμείνει τουλάχιστον 15 μήνες στο κελάρι του παραγωγού προτού διατεθεί για πώληση. Επιπλέον, οι παραγωγοί σαμπάνιας έχουν απόθεμα τουλάχιστον τριών ετών στα βαρέλια τους που περιμένει να εμφιαλωθεί. Συνήθως, η σαμπάνια παρασκευάζεται από ένα μίγμα σταφυλιών που προέρχονται από σοδειές διαφορετικών ετών.

Δυστυχώς για τους Γάλλους παραγωγούς, υπάρχει ακόμη ένα πρόβλημα. Οι συμπατριώτες τους πίνουν λιγότερη σαμπάνια, εξέλιξη που θα επηρεάσει τη ζήτηση αφού η Γαλλία απορροφά περίπου το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων. Οι πωλήσεις γαλλικής σαμπάνιας υποχώρησαν 2% το 2011, με την κατανάλωση την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς να καταγράφει πτώση 8% σε ετήσια βάση.

Οι μεγάλοι παραγωγοί, όπως η LVMH, Moët, Hennessy, Louis Vuitton έχουν τις εξαγωγές ως ασπίδα κατά της οικονομικής επιβράδυνσης. Παρά την πτώση των πωλήσεων στη Γαλλία, η αμερικανική αγορά σαμπάνιας αναπτύχθηκε 14,4% το 2011 ενώ στην Κίνα το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο 19%. Ωστόσο, οι μικρότεροι παραγωγοί υποφέρουν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ορισμένοι διανομείς ρίχνουν τις τιμές τους για να «αποσυμφορίσουν» τα αποθέματά τους, κάτι ιδιαίτερα επιζήμιο για την εικόνα της σαμπάνιας.