ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση στις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων

Πτώση στις εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων

Βουτιά σημειώνουν οι εξαγωγές για το πρώτο τρίμηνο του 2013, με την πτώση να καταγράφεται χαρακτηριστικότερα στις αναδυόμενες αγορές της Κίνας και της Ινδίας, στις πιέσεις που δέχεται η Ελλάδα στα Βαλκάνια αλλά και τις χαμηλότερες επιδόσεις των βιομηχανικών προϊόντων.

Αν εξαιρέσει κανείς τον κλάδο τον πετρελαιοειδών, η αξία των εξαγώγιμων προϊόντων της Ελλάδας, διαμορφώνεται στα 4.03 εκατ. ευρώ, έναντι 4.14 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 2.3%.


Με τον υπολογισμό του κλάδου των πετρελαιοειδών πάντως, η εικόνα διορθώνεται με την εξαγώγιμη αξία να διαμορφώνεται στο 6.4% έναντι 6.1 % και το δείκτη να καταγράφει άνοδο 4.5%.


Το θετικό στην όλη υπόθεση πάντως, είναι η συνεχής αύξηση στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων ενώ ανάμεσα στα δέκα προϊόντα που η χώρα μας εξάγει περισσότερο εντοπίζει κανείς το Ελαιόλαδο (2η θέση), τα ψάρια (6η θέση), τα πορτοκάλια (7η θέση), τα παρασκευασμένα λαχανικά (8η θέση), τα ροδάκινα (9η θέση) και τα τυριά (10η θέση).


Το ελαιόλαδο μάλιστα, την ίδια περίοδο πέρσι βρίσκονταν στην 8η θέση, γεγονός που αποδεικνύει πως κερδίζει συνεχώς νέες αγορές.


Αυτό που πάντως έχει ενδιαφέρον είναι πως πέραν της Τουρκίας που λόγω των πετρελαιοειδών βρίσκεται στην πρώτη θέση των ελληνικών εξαγωγών, στην 4η βρίσκεται το κρατίδιο του Γιβραλτάρ, το οποίο ξεπέρασε ακόμα και την Κύπρο έπειρα από την τελευταία χρηματοπιστωτική κρίση. Κύριος αποδέκτης πάντως των ελληνικών προϊόντων παραμένει η Ευρωπαϊκή Ένωση μιας και απορροφά σταθερά το 43.4%, ποσοστό που αν εξαιρέσει κανείς τον κλάδο των πετρελαιοειδών εκτοξεύεται στο 66%.