ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χαμηλό το κόστος για τα οδικά έργα της χώρας που συγχρηματοδοτεί η Ε.Ε

Χαμηλό το κόστος για τα οδικά έργα της χώρας που συγχρηματοδοτεί η Ε.Ε

Διαφορές κόστους μεταξύ των συγχρηματοδοτούμενων από την ΕΕ έργων οδοποιίας διαπιστώνει έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, έπειτα από ελέγχους σε 24 έργα στη Γερμανία, την Ελλάδα, την Πολωνία και την Ισπανία.

Τα έργα που ελέγχθηκαν στη Γερμανία παρουσίαζαν το χαμηλότερο κόστος ανά 1.000 τ.μ. (μέσο συνολικό κόστος 287.043 ευρώ) και ακολουθεί η Ελλάδα με μέσο κόστος 357.051 ευρώ, η Πολωνία με 445.129 ευρώ και η Ισπανία με 496.208 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ελέγχθηκαν τρία έργα αυτοκινητόδρομων (Άγιος Κωνσταντίνος-Καμένα Βούρλα και δύο τμήματα της Εγνατίας Οδού: Ασπροβάλτα-Νυμφόπετρα και Κουλουρά-Κλειδί), καθώς και τρία έργα οδών ταχείας κυκλοφορίας (Λεωφόρος Κύμης, Κερατέα-Λαύριο και Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη).

Αυτά τα έξι έργα έχουν συνολική αξία 747,8 εκατομμύρια ευρώ.