ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Icap: Σε πτωτική πορεία ο κλάδος των πλαστικών σωλήνων

Icap: Σε πτωτική πορεία ο κλάδος των πλαστικών σωλήνων

Πτωτικές τάσεις εμφανίζει η αγορά των πλαστικών σωλήνων, επηρεασμένη από τη συνεχιζόμενη ύφεση, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα κλαδικής μελέτης της εταιρείας Icap Group.

Η πορεία της συγκεκριμένης αγοράς, τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίσθηκε από την αναστολή λειτουργίας και αποχώρηση επιχειρήσεων με εδραιωμένη και μακρόχρονη παρουσία, γεγονός που οδήγησε σε ανακατατάξεις στη δομή της αγοράς και την αναδιάταξη των επιχειρήσεων που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στο δυσμενές εγχώριο οικονομικό περιβάλλον.

Σημειώνεται ότι η ζήτηση του κλάδου της σωληνουργίας επηρεάζεται άμεσα από την εξέλιξη της οικοδομικής και κατασκευαστικής δραστηριότητας. Την περίοδο 2003-2011 η οικοδομική δραστηριότητα μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 14,6% βάσει συνολικής επιφάνειας και κατά 20,2% βάσει συνολικού όγκου.

Σχετικά με τη διάρθρωση της αγοράς, το 2012 οι πλαστικοί σωλήνες από πολυαιθυλένιο απέσπασαν το 50% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης και ακολούθησαν οι άκαμπτοι και εύκαμπτοι σωλήνες από PVC, με ποσοστό 40% και 10% αντίστοιχα. "Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι, σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις, οι πτωτικές τάσεις στη συνολική εγχώρια αγορά πλαστικών σωλήνων (σε ποσότητα) θα διατηρηθούν και το 2013" τονίζει η κ. Παντελαίου.

Η αγορά πλαστικών σωλήνων αποτελείται τόσο από παραγωγικές μονάδες, όσο και από εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα εισαγωγής πλαστικών σωλήνων. Το μεγαλύτερο μέρος των παραγόμενων ποσοτήτων προέρχεται από λίγες επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους. Η πλειοψηφία των μικρότερων επιχειρήσεων ασχολείται με την παραγωγή συγκεκριμένων τύπων και κατηγοριών πλαστικών σωλήνων.

Η διάθεση των πλαστικών σωλήνων πραγματοποιείται απευθείας από τις προμηθευτικές επιχειρήσεις προς τους τελικούς πελάτες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αλλά και μέσω χονδρεμπόρων. Οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις του εξεταζόμενου κλάδου έχουν αναπτύξει οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων, τα οποία απαρτίζονται από τοπικούς αντιπροσώπους ή/και θυγατρικές-συνδεδεμένες επιχειρήσεις, καθώς και από ειδικευμένους πωλητές.

Πέρα από την ανάλυση της αγοράς, στη συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιείται και χρηματοοικονομική ανάλυση επιχειρήσεων παραγωγής πλαστικών σωλήνων, με τη χρήση αριθμοδεικτών.

Από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό που παρουσιάστηκε βάσει δείγματος 15 αντιπροσωπευτικών παραγωγικών επιχειρήσεων πλαστικών σωλήνων, προκύπτει ότι το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων του δείγματος το 2011, παρουσίασε οριακή υποχώρηση (κατά 0,2%), ενώ τα ίδια κεφάλαια εμφάνισαν μικρή μόνο αύξηση (κατά 1,4%).

Οι συνολικές πωλήσεις των 15 επιχειρήσεων του δείγματος το 2011, αυξήθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, η αδυναμία συμπίεσης του κόστους πωληθέντων και τα υψηλά λοιπά λειτουργικά έξοδα, είχαν σαν συνέπεια την εμφάνιση ζημιογόνου αποτελέσματος, την τελευταία διετία, τόσο σε επίπεδο λειτουργικού, όσο και τελικού καθαρού αποτελέσματος. Τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 11% το 2011/2010.

πηγη ΑΜΝΑ