ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο εξωτερικό στρέφονται για επενδύσεις οι γερμανικές επιχειρήσεις

Στο εξωτερικό στρέφονται για επενδύσεις οι γερμανικές επιχειρήσεις

Οι γερμανικές επιχειρήσεις θα επενδύσουν το επόμενο έτος κυρίως στο εξωτερικό, παρά στη χώρα τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας πουέγινε σε 19 από τις μεγαλύτερες γερμανικές επιχειρήσεις που περιλαμβάνονται στον χρηματιστηριακό δείκτη DAX 30.

Οι εταιρείες προτίθενται να επενδύσουν κατά ποσοστό 43% κυρίως σε αναδυόμενες αγορές και κατά ποσοστό 11% στις ΗΠΑ. Μόνο το 15% θα επενδύσει περισσότερο στη Γερμανία και ένα ακόμη 5% στην υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ το 26% δεν απάντησε.

Οι ασθενείς επενδύσεις στη Γερμανία από τις επιχειρήσεις της χώρας είναι ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους που αντιμετωπίζει η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, καθώς προσπαθεί να σχηματίσει τη νέα κυβέρνηση συνασπισμού.

Η μικρή όρεξη των εταιρειών για την υλοποίηση επενδύσεων στη χώρα έχει γίνει μια σπαζοκεφαλιά για τους Γερμανούς αξιωματούχους και οικονομολόγους φέτος.

Πολλοί έλπιζαν ότι θα υπήρχε ανάκαμψη των επενδύσεων μετά τις γερμανικές εκλογές, αλλά η έρευνα δείχνει ότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο.

Καθώς δεν αυξάνονται οι πωλήσεις στη Γερμανία και την Ευρώπη τώρα κι ούτε θα αυξηθούν για τα επόμενα χρόνια όπως εκτιμούν οι εταιρείες, πολλές επιχειρήσεις αποθαρρύνονται να αυξήσουν τις επενδύσεις τους στη Γερμανία, όπου οι δαπάνες για σχηματισμό κεφαλαίου μειώθηκαν σε σχεδόν ιστορικά χαμηλά επίπεδα ως ποσοστό επί του ΑΕΠ.

Το υψηλό κόστος παραγωγής, ιδιαίτερα οι υψηλές τιμές ενέργειας στη Γερμανία σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και ορισμένες ευρωπαϊκές ή αναδυόμενες οικονομίες, καθώς και η διαρκής αβεβαιότητα για την πιο μακροχρόνια συνοχή της Ευρωζώνης καταγράφονται επίσης συχνά ως αίτια για τις χαμηλές εγχώριες επενδύσεις.

Το γεγονός ότι οι ασθενείς πωλήσεις στη Γερμανία και αλλού στην Ευρωζώνη αποθαρρύνουν τις επενδύσεις, δείχνει ότι οι Γερμανοί ηγέτες καταβάλλουν ένα τίμημα για τις αυστηρές πολιτικές που ακολουθούν για την αντιμετώπιση της κρίσης στην ευρωζώνη, οι οποίες έχουν συρρικνώσει τη συνολική ζήτηση.