ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

IBM: Οι πελάτες «νέοι» επιχειρηματικοί σύμβουλοι των επιχειρήσεων

IBM: Οι πελάτες «νέοι» επιχειρηματικοί σύμβουλοι των επιχειρήσεων

Οι πελάτες αναδεικνύονται σε «νέους» επιχειρηματικούς συμβούλους των ανώτατων στελεχών των επιχειρήσεων, με το 90% να αναμένουν εκτενή συνεργασία με τους πελάτες εντός της επόμενης πενταετίας

Παρά το γεγονός ότι εκφράζουν μια άνευ προηγουμένου δέσμευση στο να εμπλέξουν άμεσα τους πελάτες τους στις επιχειρηματικές τους αποφάσεις και δραστηριότητες, το ένα τρίτο των επικεφαλής των επιχειρήσεων ανησυχούν ότι τα υπόλοιπα ανώτατα διευθυντικά στελέχη δεν βρίσκονται σε επαφή με τους πελάτες, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της IBM (NYSE: IBM).

Η μελέτη, με τίτλο «The Customer-activated Enterprise» βασίζεται στα ευρήματα που προέκυψαν από κατ' ιδίαν συναντήσεις με περισσότερους από 4.000 Διευθύνοντες Συμβούλους, Διευθυντές Μάρκετινγκ, Οικονομικούς Διευθυντές, Διευθυντές Πληροφορικής και άλλα ανώτατα στελέχη από 70 χώρες και 20 κλάδους διεθνώς.

Η έρευνα, η οποία διεξήχθη από τον τομέα Institute for Business Value της IBM, αποκαλύπτει ότι το 60% των Διευθυνόντων Συμβούλων σχεδιάζουν να εμπλέξουν άμεσα τους πελάτες τους και να εφαρμόσουν προληπτικά όσα θα μάθουν προκειμένου να καθορίσουν την επιχειρηματική ατζέντα τους στα επόμενα τρία έως πέντε έτη -- μια αύξηση από το 43% των Διευθυνόντων Συμβούλων που συμπεριλαμβάνουν σήμερα τους πελάτες στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών στρατηγικών.

«Οι έρευνές μας με αποδέκτες ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων κατά την περασμένη δεκαετία έχει καταδείξει ότι οι οργανισμοί μετακινούνται σταθερά ενστερνιζόμενοι πιο ανοικτά, συνεργατικά και βασισμένα στην αμοιβαιότητα μοντέλα,» δήλωσε η Bridget van Kralingen, επικεφαλής του Τομέα IBM Global Business Services.

«Σήμερα, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι αναγνωρίζουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν μόνοι τους. Καθιστούν πιο ανοικτούς τους οργανισμούς τους, καταργώντας φραγμούς και εμπλέκοντας ενεργά τους πελάτες -- προσφέροντας στους πελάτες μια θέση στην αίθουσα συσκέψεων, ώστε αυτοί να συμβάλουν στη διαμόρφωση του επιχειρηματικού μοντέλου και της στρατηγικής τους.»

Η νέα εποχή συνδεσιμότητας, οι μαζικά διαθέσιμες πληροφορίες που δημιουργούνται από τους χρήστες και το πρόσταγμα για ανοικτή, διαρκή επικοινωνία απαιτούν ένα νέο επίπεδο διαφάνειας σε όλη την έκταση ενός οργανισμού. Τα ηγετικά στελέχη των επιχειρήσεων καταργούν εσωτερικούς και εξωτερικούς φραγμούς διανοίγοντας νέες οδούς συνεργασίας, καινοτομίας και ανάπτυξης.

Το περασμένο έτος, η έρευνα της IBM κατέδειξε ότι το 44% των Διευθυνόντων Συμβούλων προέβλεπε την εξωστρέφεια των οργανισμών τους, ενισχύοντας την επιρροή των ατόμων. Το 2013, το 56% προβλέπει ότι θα το πράξει αυτό – σημειώνοντας αύξηση 27% σε μόλις ένα έτος.

Καταδεικνύοντας με αδιαμφισβήτητο τρόπο την έκταση αυτής της εξωστρέφειας, ένας αυξανόμενος αριθμός επικεφαλής επιχειρήσεων πιστεύουν ότι η επιρροή των πελατών πρέπει να επεκταθεί πέραν των παραδοσιακών δραστηριοτήτων, όπως η ανάπτυξη νέων προϊόντων. Τα ανώτατα στελέχη παραιτούνται από τον στενό έλεγχο των εσωτερικών υποθέσεων, προκειμένου να λάβουν πολύτιμες συμβουλές από τους πελάτες τους σε κρίσιμους τομείς, όπως η ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής, η δομή κοστολόγησης και η κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική.

Η έκθεση της IBM αποκαλύπτει μια σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στις εταιρείες που επιτυγχάνουν και στον βαθμό συνεργασίας που αναπτύσσουν με εξωτερικούς παράγοντες. Οι εταιρίες με υψηλότερες επιδόσεις είναι κατά 54% πιο πιθανό να έχουν εκτενή συνεργασία με τους πελάτες τους.