ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΠΟΠΕΚ: «Πλαφόν στις τιμές των καυσίμων»;

ΠΟΠΕΚ: «Πλαφόν στις τιμές των καυσίμων»;

Διάφορα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών αναφέρονται στην πιθανότητα επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων συγκεκριμένων νησιωτικών περιοχών.

H Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), έστειλε επιστολή στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με αίτημα την σύσκεψη όλων των παραγόντων της Αγοράς Πετρελαιοειδών, προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις, πριν από οποιαδήποτε εσφαλμένη απόφαση – εισήγηση, περί επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, γιατί η εικόνα των τιμών οφείλεται σε άλλους παράγοντες και όχι στην αισχροκέρδεια όπως κάποιοι ισχυρίζονται. Αν όντως υπάρχει αισχροκέρδεια, ας την εντοπίσουμε όλοι μαζί.

Πριν μερικές ημέρες, οι πρατηριούχοι ανέφεραν σχετικά με την επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων: «Είναι γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων παγκοσμίως και όχι μόνον στην Ελλάδα, έχουν αυξηθεί εξ αιτίας των υψηλών τιμών του αργού πετρελαίου, WTI και BRENT. Επίσης είναι γεγονός ότι σε κάποια νησιά σε σύγκριση με τις τιμές που διαμορφώνονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αισθητή διαφορά, η οποία όμως έχει πολύ λογική εξήγηση.

1. Ο μεγάλος αριθμός Εταιρειών Εμπορίας και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα με υπολογίσιμες καταναλώσεις καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου, δημιουργεί έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό, σε πολλές περιπτώσεις και αθέμιτο, συμπιέζοντας τα ποσοστά των μικτών κερδών τους μεταξύ 3- 6%. Αντιθέτως στα νησιά ο μικρός αριθμός Εταιρειών και Πρατηρίων που δραστηριοποιούνται, με εποχικές-καλοκαιρινές καταναλώσεις, δικαιολογημένα τους οδηγεί για την επιβίωση τους σε μικτά ποσοστά κερδών μεταξύ 5-8%, είναι αθέμιτο και παράλογο; Για την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε ότι η σημερινή τιμή του Διυλιστηρίου Αμόλυβδης 95 oct (προϊόν + φόροι) είναι 1,210 + 24% ΦΠΑ = 1,500, όταν η μέση τιμή λιανικής στην Ελλάδα είναι σήμερα 1,650. Στην διαφορά που προκύπτει μεταξύ τιμής Διυλιστηρίου και λιανικής, εμπεριέχονται το κέρδος της Εταιρείας Εμπορίας, το μεταφορικό κόστος και το κέρδος του Πρατηρίου.