ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βόμβα στη showbiz: Στα δίχτυα της εφορίας οι διαφημιστικές αναρτήσεις στο Instagram

Βόμβα στη showbiz: Στα δίχτυα της εφορίας οι διαφημιστικές αναρτήσεις στο Instagram
Οι ελεγκτές κατέγραψαν τη λίστα των επωνύµων που διαφημίζουν προϊόντα

Η εφορία έβαλε στο μάτι...τις αναρτήσεις των επωνύμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, οι εφοριακοί παρακολουθούν τις αναρτήσεις του και έχουν εντοπίσει έμεση διαφήμιση που γίνεται κατ' επανάληψη.

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής ∆ηµοσίων Εσόδων έχουν πιαστεί δεκάδες διάσηµοι του καλλιτεχνικού χώρου, της showbiz, και πρωταγωνιστές της νυχτερινής ζωής, οι οποίοι πραγµατοποιούν έµµεση διαφήµιση προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς να δηλώνουν το σχετικό εισόδηµα στη φορολογική τους δήλωση.

Σύµφωνα µε το «Εθνος» οι ελεγκτικές υπηρεσίες έχουν ήδη καταρτίσει λίστα επωνύµων που έχουν εντοπιστεί να εφαρµόζουν τη συγκεκριµένη πρακτική και σύντοµα πρόκειται να προχωρήσουν σε κλήσεις για την παροχή διευκρινίσεων και ελέγχων.

Το φαινόµενο, όπως σηµειώνουν οι ίδιες πηγές, έχει πάρει τη µορφή χιονοστιβάδας στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, µε τα σχετικά εισοδήµατα κατά κανόνα να κινούνται κάτω από το ραντάρ των ελεγκτικών υπηρεσιών της Εφορίας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Οι ελεγκτές που έχουν κάνει την αρχική έρευνα έχουν διαπιστώσει ότι στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν διαφηµίζονται µόνο ρούχα και παπούτσια. Εχουν εντοπίσει ότι διαφηµίζoνται έµµεσα υπηρεσίες κοµµωτικής, ταξιδιωτικά γραφεία, είδη διατροφής (π.χ. γιαούρτια), πλαστικοί χειρουργοί, κέντρα αδυνατίσµατος ή ακόµη και δερµατολογικά κέντρα που πραγµατοποιούν θεραπείες βελτίωσης προσώπου (botox κ.λπ.).

Οι ελεγκτές, αφού κατέγραψαν τη λίστα των επωνύµων που κάνουν χρήση της συγκεκριµένης διαφηµιστικής πρακτικής, ανέτρεξαν στις φορολογικές τους δηλώσεις προκειµένου να διαπιστώσουν αν το εισόδηµα από την προώθηση προϊόντων έχει δηλωθεί.

Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων διαπίστωσαν ότι δεν έχουν δηλωθεί πρόσθετα εισοδήµατα από την παροχή διαφηµιστικών υπηρεσιών.

Από τις ελεγκτικές Αρχές σηµειώνουν ότι από την πλευρά των ελεγχοµένων αναµένουν να διατυπωθεί το επιχείρηµα ότι δεν πρόκειται για απόκρυψη εισοδήµατος, καθώς ανταλλάσσουν τη δηµοσιότητα και την επιρροή που έχουν στους καταναλωτές µε τη λήψη χωρίς χρηµατοοικονοµικό κόστος για τους ίδιους υπηρεσιών και προϊόντων από τις διαφηµιζόµενες εταιρείες.

Απαντούν, όµως, πως αυτό το επιχείρηµα δεν αντέχει κριτικής κατά τον φορολογικό έλεγχο. Οι λόγοι είναι ότι δεν πρόκειται για µια πρακτική που ασκείται περιστασιακά, αλλά τακτικά, ενώ τονίζουν ότι και η άνευ χρηµατικού ανταλλάγµατος λήψη υπηρεσιών και προϊόντων αποτελεί απλώς αµοιβή µε παροχή σε είδος και αποτελεί εισόδηµα.

Στους φορολογούµενους που θα σταλεί εντολή φορολογικού ελέγχου θα εκδοθεί πρόσκληση µε την οποία θα καλούνται να προσκοµίσουν στο ελεγκτικό κέντρο αποδεικτικά του εισοδήµατος που έχουν από τη σχετική διαφηµιστική δραστηριότητα καθώς και τις σχετικές συµβάσεις. Στη συνέχεια θα διενεργηθεί έλεγχος για να διαπιστωθεί αν δηλώνονται τα σχετικά εισοδήµατα.

Επιπλέον ο φορολογικός έλεγχος θα επεκταθεί και στις επιχειρήσεις οι οποίες εµφανίζονται να κάνουν χρήση αυτής της πρακτικής, προκειµένου να διαπιστωθεί αν εκδίδουν τα σχετικά παραστατικά. Με την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου θα επιβληθούν πρόσθετοι φόροι και τόκοι.

Διαβάστε επίσης:

Επίδομα παιδιού - ΟΠΕΚΑ: Δείτε ΕΔΩ πότε θα καταβληθεί η πρώτη δόση για το 2019

Αναδρομικά συνταξιούχων: Πότε θα επιστραφούν τα ποσά - Αναλυτικοί πίνακες για όλα τα Ταμεία

Σχετικές ειδήσεις