ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυβέρνηση: «Τρέχουν» επενδύσεις και μεγάλα έργα – Η οικονομία στο επίκεντρο

Κυβέρνηση: «Τρέχουν» επενδύσεις και μεγάλα έργα – Η οικονομία στο επίκεντρο

Τρέχει σε όλα τα μέτωπα η κυβέρνηση, προκειμένου στη μετά-πανδημία εποχή η χώρα να αλλάξει σελίδα και η οικονομία εισέλθει στο δρόμο της ουσιαστικής ανάκαμψης.

Οι προκλήσεις δεν είναι λίγες, ωστόσο στο κυβερνητικό επιτελείο θεωρούν πως έχουν τεθεί οι βάσεις για οικονομική ανάταση, την οποία θα τροφοδοτήσουν τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη κι εκείνα που θα ξεκινήσουν άμεσα.

Επίσης μία από τις επιδιώξεις της κυβέρνησης είναι η περαιτέρω ανακούφιση της μεσαίας τάξης μέσω περαιτέρω φοροελαφρύνσεων.

Άλλο ένα στοίχημα που καλείται να κερδίσει η κυβέρνηση είναι αυτό της ενίσχυσης της ρευστότητας των επιχειρήσεων και της διασφάλισης των θέσεων εργασίας.

Αυτό το στόχο έχουν τα προγράμματα στήριξης που βρίσκονται σε εξέλιξη για την εστίαση, τον τουρισμό, τα γυμναστήρια, τους παιδότοπους, ενώ έντονο είναι το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται και για το σχέδιο επιδότησης παγίων δαπανών. Δεν αποκλείεται, ωστόσο να υπάρξουν κι άλλες στοχευμένες δράσεις, όπως για τον κλάδο ένδυσης – υπόδησης, ο οποίος έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία.

Παράλληλα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με το οικονομικό επιτελείο αναφορικά με τη νέα ρύθμιση που δρομολογείται για τα κωρονοχρέη.

Οι σχετικές αποφάσεις αναμένονται μετά τα μέσα Ιουλίου, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι διευκολύνσεις θα είναι σημαντικές για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία.

Στο επίκεντρο των κυβερνητικών επιλογών βρίσκεται η επιτάχυνση των επενδύσεων και των μεγάλων έργων που θα δώσουν ώθηση στην οικονομία.

Χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παραβρέθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Γαλάτσι για την υπογραφή της σύμβασης για τη Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα. Πρόκειται για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας Βεΐκου- Γουδή, συνολικής προβλεπόμενης δαπάνης 1,510 δισ. ευρώ.

Η σύμβαση υπογράφτηκε μεταξύ της Αττικό Μετρό και της κοινοπραξίας Άβαξ, Ghella και Alstom Transport. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια και αναμένεται να τεθεί σε τροχιά υλοποίησης το φθινόπωρο. Η χάραξη της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι του Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, υπογράμμισε ότι πριν από δύο χρόνια η υλοποίηση του έργου ήταν άλυτος γρίφος, ωστόσο η κυβέρνηση της ΝΔ κατάφερε να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια και να φτάσει στην έναρξη του έργου.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ακόμα ότι το έργο αυτό είναι ένα μόνο από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα ξεκινήσουν καθώς η χώρα γυρίζει σελίδα και οι προοπτικές ανάπτυξης είναι εξαιρετικά ευοίωνες. «Θα ξανακάνουμε την πόλη μας φιλική και βιώσιμη» είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης την Παρασκευή θα υπογραφεί η συμφωνία μεταξύ της Lamda Development και του Δημοσίου, για τη μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας που κατέχει το ακίνητο στην πρώτη.

Μετά από 7 χρόνια, το εμβληματικό έργο μπαίνει στην τελική ευθεία της υλοποίησης, ενώ η Lamda θα καταβάλει στο Δημόσιο την πρώτη δόση του τιμήματος απόκτησης μετοχών, ύψους 300 εκατ. ευρώ, και την εγγυητική επιστολή ύψους 347 εκατ. ευρώ.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Γλυκά Νερά: Ο καταιγισμός ερωτήσεων στον πιλότο, οι ευθύνες στην Καρολάιν και η επιμέλεια του παιδιού