ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ηρωική έξοδος με... ταξί Ραγκούση από ΠΑΣΟΚ

Ηρωική έξοδος με... ταξί Ραγκούση από ΠΑΣΟΚ

Η δημόσια διαφωνία του κ. Γιάννη Ραγκούση με το νομοσχέδιο για τα ταξί, πυροδοτεί εξελίξεις.

Η αντίδραση του αναπληρωτή υπουργού Αμύνης κ. Γιάννη Ραγκούση ήταν εξαιρετικά έντονη, κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τον Πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο αλλά και τους υπουργούς του ΠΑΣΟΚ.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ο κ. Βενιζέλος είναι έντονα ενοχλημένος από τη στάση του, αφού το τελευταίο που θέλει αυτό τον καιρό, είναι να ανοίγουν νέα μέτωπα στο ΠΑΣΟΚ.

Πολλοί εκτιμούν ότι εδώ και πολύ καιρό ο κ. Ραγκούσης βιώνει μία ιδιότυπη πολιτική μοναξιά και ανασφάλεια. Ήταν από τους πρώτους που εγκατέλειψαν τον κ. Παπανδρέου και με τη συμμετοχή του στην ομάδα των «3» θεώρησε ότι έβαλε υποθήκες για την επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ.

Η στήριξη του Α. Λοβέρδου στον Ε. Βενιζέλο τον αιφνιδίασε και ανέτρεψε τα σχέδιά του αφού είναι γνωστές οι κακές σχέσεις του με τον κ.Βενιζέλο. Ο σημερινός Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν συγχωρεί ορισμένες συμπεριφορές του κ. Ραγκούση απέναντί του την εποχή της εσωκομματικής αναμέτρησης του 2007.

Ο κ. Γιάννης Ραγκούσης γνωρίζει ότι ο κ. Βενιζέλος δεν πρόκειται να τον συμπεριλάβει ξανά στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας και θα αναγκαστεί να δώσει τη μάχη του σταυρού στη Β' Αθήνας.

Εκτιμά ότι θα δεχθεί πόλεμο από τους συνυποψηφίους του που, τα προηγούμενα χρόνια, έβλεπαν με φθόνο την ταχύτατη άνοδό του στην κομματική επετηρίδα και τον κεντρικό ρόλο που έπαιζε πλάι στον κ. Γιώργο Παπανδρέου. Γνωρίζει επίσης ότι δεν θα έχει τη στήριξη ούτε του κομματικού μηχανισμού ούτε και της νέας ηγεσίας.

Το νομοσχέδιο που κατέθεσε ο κ. Βορίδης για τα ταξί αποτελεί ολική ανατροπή της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου που είχε καταθέσει ο κ.Ραγκούσης ως Υπουργός Μεταφορών και οδήγησε σε απεργιακές κινητοποιήσεις τους ιδιοκτήτες ταξί μέσα στο καλοκαίρι.

Η εφαρμογή πληθυσμιακών κριτηρίων, που αρνείτο επίμονα ο κ. Ραγκούσης με πρόσχημα ότι αποτελεί όρο της Τρόικας, τον εκθέτει και αποδεικνύει ότι η αναταραχή που δημιουργήθηκε με τις απεργίες των ταξί,ήταν άνευ λόγου και αιτίας.

Ο τέως Υπουργός Μεταφορών θεωρεί ότι τα δύο κόμματα,ΠΑΣΟΚ και ΝΔ,υπέκυψαν στη συντεχνία των ταξί και το νομοσχέδιο δεν συνιστά απελευθέρωση του επαγγέλματος. Ταυτόχρονα πιστεύει ότι γίνεται συντονισμένη προσπάθεια να τον εκθέσουν στα μάτια της κοινής γνώμης.

Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ,όπως η κ. Τ. Αντωνίου είχαν σφοδρή σύγκρουση με τον κ. Ραγκούση για τους χειρισμούς του στο θέμα των ταξί, το περασμένο καλοκαίρι. Οι ίδιοι θεωρούν ότι δικαιώθηκαν από τις εξελίξεις και καταλογίζουν ευθύνες στον κ. Ραγκούση για την αναστάτωση που προκάλεσε στην κοινωνία και τη φθορά που υπέστη το ΠΑΣΟΚ.

Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ που μετείχε στον Τομέα Μεταφορών ήταν ιδιαίτερα επικριτικός χθες το βράδυ.

''Η αλαζονεία του και η άρνησή του να δεχθεί τα αυτονόητα, μας έβαλε απέναντι στην κοινωνία. Αποκαλύφθηκε ότι η Τρόικα ποτέ δεν έβαλε όρογια να μην ισχύσουν πληθυσμιακά κριτήρια για τις άδειες των ταξί. Ο Ραγκούσης το μόνο που κατάφερε ήταν να κάνει ήρωα το Βορίδη ''.

Στην πραγματικότητα όμως βρισκόμαστε μπροστά σε εξελίξεις, με πρόσχημα τη χθεσινή εξέλιξη. Ο κ. Ραγκούσης δεν αισθάνεται άνετα στο ΠΑΣΟΚ του κ. Βενιζέλου και η υπόθεση αυτή είναι ίσως για αυτόν μία αφορμή για να αποχωρήσει, πρόσκαιρα, από την πολιτική και να μην είναι υποψήφιος στιςπροσεχείς βουλευτικές εκλογές. Θέλει και έχει ήδη αρχίσει να οικοδομεί το προφίλ ενός πολιτικού που αδιαφορεί για το πολιτικό κόστος και συγκρούεται με τους συμβιβασμούς και τις συντεχνίες.

Εκτιμά ότι μετά τις εκλογές τα προβλήματα της χώρας θα επιδεινωθούν και θα αναζητηθεί ένα κυβερνητικό σχήμα με τεχνοκράτες, πολιτικούς που θα βρίσκονται έξω από το κομματικό σύστημα και θα είναι αποφασισμένοι να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις και να πάρουν δύσκολές αποφάσεις αδιαφορώντας για το προσωπικό κόστος. Σε μία τέτοια περίπτωση,ο ίδιος θα αποτελεί μία από τις χρυσές εφεδρείες.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ένα. Το νομοσχέδιο για τα ταξί ίσως αποτελεί την αφορμή που δείχνει να ψάχνει ο κ. Ραγκούσης.