Αξιολόγηση στο Δημόσιο από τους πολίτες: «Γινόμαστε καλύτεροι» – Τι είπαν Λιβάνιος, Παπαστεργίου

Πώς θα λειτουργεί και τι θα μετρά η νέα εφαρμογή αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες – Οι ανακοινώσεις Λιβάνιου, Παπαστεργίου

Αξιολόγηση στο Δημόσιο από τους πολίτες: «Γινόμαστε καλύτεροι» – Τι είπαν Λιβάνιος, Παπαστεργίου

Οι υπουργοί, Θεόδωρος Λιβάνιος (Εσωτερικών) και Δημήτρης Παπαστεργίου (Ψηφιακής Διακυβέρνησης).

EUROKINISSI.

Σήμερα (06/05), πραγματοποιήθηκαν τα «αποκαλυπτήρια» της πλατφόρμας αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες, με τους συναρμόδιους υπουργούς, Θεόδωρο Λιβάνιο (Εσωτερικών) και Δημήτρη Παπαστεργίου (Ψηφιακής Διακυβέρνησης) να προχωρούν σε σημαντικές ανακοινώσεις.

Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Δείτε την παρουσίαση:

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e–ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατ. Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς TaxisNet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

Από «κόσκινο» περνούν:

Κεντρικό κράτος (ΑΑΔΕ, e–ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, άδειες διαμονής αλλοδαπών, αστική συγκοινωνία).

Ψηφιακές υπηρεσίες (ΑΑΔΕ, myHealth, ηλεκτρονική συνταγογράφηση, Ψηφιακό Κτηματολόγιο).

Αυτοδιοίκηση (κατάσταση οδικού δικτύου περιφερειών, ψηφιακές υπηρεσίες περιφέρειας, κατάσταση δημοτικού οδικού δικτύου, καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, κοινωνικές υπηρεσίες / ΚΑΠΗ, «Βοήθεια στο Σπίτι», κατάσταση σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, παιδικοί / βρεφικοί σταθμοί, χώροι πρασίνου / παιδικές χαρές, χώροι στάθμευσης, δημοτικά ιατρεία, ανακύκλωση, ΥΔΟΜ, δημοτική συγκοινωνία, υποδομές για ΑμεΑ, διαχείριση ζώων συντροφιάς).

Υπηρεσίες του gov.gr (υπεύθυνη δήλωση, αντίγραφο ποινικού μητρώου, εθνικό μητρώο ζώων συντροφιάς, αναφορά παραβατικότητας από / σε ανήλικους, εισιτήρια αγώνων, ηλεκτρονικό παράβολο).

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται, είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά δήμο ή περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που αναμένεται να προκύψουν, θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως «εργαλείο» διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Μητσοτάκης: «Να στρέψουμε την προσοχή μας στους τομείς που οι συμπολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τους πολίτες.

«Πραγματικά είναι ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατ. πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και φιλικό.

Μπορούν έτσι να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: Να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

Πρόκειται για ένα “εργαλείο” λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλώς να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί όπου οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», προσέθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Λιβάνιος: «Στόχος είναι η βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων μας»

Ο υπουργός Εσωτερικών, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας, έκανε λόγο για «πυλώνα από μία σειρά δράσεων οι οποίες έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση. Υπάρχουν τα συστήματα και το σύστημα εσωτερικής αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται για δεύτερη χρονιά και ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή και έχει να κάνει με την αξιολόγηση των υφισταμένων από τους προϊσταμένους αλλά και των προϊσταμένων τους.

Δεύτερος πυλώνας είναι αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα και ο τρίτος πυλώνας αφορά τη δυνατότητα που θα έχουν σε λίγους μήνες οι πολίτες που προσέρχονται στις τοπικές υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως είναι τα ΚΕΠ για παράδειγμα, όπως είναι ο ΕΦΚΑ, να μπορούν να αξιολογήσουν τη συγκεκριμένη εργασία για την οποία προσήλθαν στο κατάστημα».

«Λοιπόν, εκεί θα έχουμε ένα άλλο σύστημα που θα αξιολογεί πραγματικούς χρήστες μίας υπηρεσίας, ώστε και από εκεί να λάβουμε συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας.

Πρόκειται για ένα πολύτιμο “εργαλείο”, το οποίο στηρίζεται στη συμμετοχή των πολιτών, προκειμένου να μας οδηγήσει να κάνουμε προτεραιοποίηση και ιεράρχηση των δράσεων που πρέπει να σχεδιάσουμε είτε ως κεντρική κυβέρνηση, είτε ως δημόσιες υπηρεσίες και πολύ περισσότερο ως αυτοδιοίκηση, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων μας», προσέθεσε.

Παπαστεργίου: «Θέλουμε 7 – 8 λεπτά για να κάνουμε καλύτερο το Δημόσιο»

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη δράση ως «μία κομβική στιγμή για το ελληνικό δημόσιο», ενώ, υπογράμμισε πως «το Δημόσιο δεν έχει κανένα πρόβλημα να εκτεθεί, για να πάρει πίσω απαντήσεις».

Διαβάστε επίσης

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή