ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πάρτι στην Περιφέρεια Αττικής του Γ. Σγουρού

Πάρτι στην Περιφέρεια Αττικής του Γ. Σγουρού

Σάλος ξεσηκώθηκε από την απόφαση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, πριν από μία εβδομάδα, να διαθέσει 52.000 ευρώ «για τη δημιουργία ηλεκτρονικών υποδομών και μέσων προώθησης του τουρισμού».

Στην ουσία ήταν δημιουργία λογαριασμών σε facebook, You Tube, twitter και Google+, δηλαδή για διαδικτυακές υπηρεσίες που προσφέρονται δωρεάν. Φαίνεται όμως ότι αυτά που συμβαίνουν στην Περιφέρεια Αττικής του κ. Γιάννη Σγουρού, επισκιάζουν υποθέσεις όπως η παραπάνω και τις κάνουν να φαίνονται ασήμαντες. Ο κ. Σγουρός υπέγραψε σύμβαση, με γνωστή και μεγάλη διαφημιστική εταιρεία, για το έργο «Ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής». Το αντίτιμο; Μόλις 8.538.843 ευρώ...Από αυτά:

- 570.815 ευρώ θα πάνε για την προβολή στα social media( facebook,You Tube,Twitter,Flickr), όταν κάθε πολίτης και χρήστης του διαδικτύου μπορεί να ανοίξει δωρεάν λογαριασμούς και να μην πληρώσει ούτε ένα ευρώ για αυτές τις υπηρεσίες.

- 170.716 ευρώ θα διατεθούν για τη δημιουργία τουριστικού logo και σλόγκαν.

- 815.110 ευρώ θα απαιτηθούν για το σχεδιασμό του site τουριστικής προβολής της Περιφέρειας.

- 480.315 ευρώ θα στοιχίσει...η κατασκευή του site.

- 694.214 ευρώ για τη δημιουργία προωθητικού υλικού.

- 1.735.537 ευρώ για καταχωρήσεις σε ΜΜΕ.

- 694.215 ευρώ για την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού.

- 1.041.322 ευρώ για συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις.

- 347.107 ευρώ για προσκλήσεις και φιλοξενία δημοσιογράφων και επαγγελματιών του τουρισμού.

- 94.710 ευρώ για τη φιλοξενία του site σε server.

- 347.107 για την κατάρτιση και επικαιροποίηση του Master Plan για το όλο project...

mcCann-1
mcCann-2

Άνθρωποι, που ειδικεύονται στο χώρο της επικοινωνίας και της εφαρμογής νέων τεχνολογιών, μιλούν ξεκάθαρα για υπέρογκες δαπάνες, ιδιαίτερα σε ότι αφορά το σχεδιασμό και την κατασκευή του site που συνολικά θα φτάσει το 1,3 εκατομμύρια ευρώ, την προβολή στα social media που μπορεί να γίνει δωρεάν αλλά για το σύνολο των δαπανών. Από την πλευρά της, η ανάδοχος εταιρεία McCann Erickson, με σημερινή της πληρωμένη καταχώριση στον ημερήσιο Τύπο αρκείται γενικόλογα να υποστηρίξει ότι αντίστοιχες καμπάνιες σε άλλες χώρες διαμόρφωσαν ανάλογο κόστος. Βέβαια, η ανακοίνωση συγκρίνει την περιφέρεια Αττικής με… ολόκληρα κράτη (έστω και ανάλογου πληθυσμού), μια σύγκριση που δημιουργεί εύλογη απορία για τη λογική της, αφού η καμπάνια της περιφέρειας έρχεται να προστεθεί στην όποια επιπλέον δαπάνη για την προβολή της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού (η οποία, ασφαλώς, καλύπτει και την Αττική). Επιπλέον, ερωτήματα προκαλεί η επιλογή να συγκρίνει με χώρες όπως η Ρουμανία, η Κροατία και η… Αίγυπτος!

Το έργο είχε ενταχθεί στο Ε.Π «Αττική 2007-2013» κάτω από άλλες ασφαλώς συνθήκες για τη χώρα και τους πολίτες. Στη Διακήρυξη και στη σύμβαση που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός αναφερόταν, ότι η ανάδοχος διαφημιστική εταιρεία θα έπρεπε να είχε υποβάλλει την τεχνική μελέτη και το master plan εντός δύο μηνών από την υπογραφή της ανάθεσης. Αυτό όμως δεν συνέβη, αντίθετα παραδόθηκαν με καθυστέρηση 5 μηνών. Αυτό και μόνο θέτει σοβαρό ερώτημα για το κατά πόσον θα πρέπει να επανεξεταστεί η νομιμότητα της σύμβασης, αλλά ο κ. Σγουρός σφυρίζει αδιάφορα και τη φέρνει σήμερα προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Δεν είναι όμως αυτό το μόνο πρόβλημα. Η Περιφέρεια Αττικής, ως φορέας υλοποίησης έργων, έχει εντάξει σειρά έργων στο ΕΣΠΑ που δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά και τίθενται στο μικροσκόπιο πλέον. Ερωτηματικά όχι προς τη σκοπιμότητά τους αλλά για τους προϋπολογισμούς που τα συνοδεύουν, οι οποίοι έχουν προκαλέσει αντιδράσεις σχετικά με το ύψος τους, που κάποιοι το χαρακτηρίζουν «υπέρογκο».

Το θέμα θα πάρει διαστάσεις το επόμενο χρονικό διάστημα και οι πληροφορίες μας δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Η υπόθεση έχει μεγάλο βάθος και ακόμα μεγαλύτερες προεκτάσεις. Αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πως κάποιοι, εδώ στην Ελλάδα, αντιλαμβάνονταν τη διαχείριση και αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων. Η Διαχειριστική Αρχή οφείλει να ασχοληθεί με αυτές τις υποθέσεις και να αποκαταστήσει την τάξη. Αν στο μεταξύ δεν την προλάβει η Κομισιόν που είναι βέβαιο ότι θα ζητήσει σχετική ενημέρωση. Σε ότι αφορά την πολιτική διάσταση της υπόθεσης, αυτή φαίνεται ότι θα αποτελέσει ένα πρώτο καθοριστικό πλήγμα στο προφίλ και την εικόνα της παράταξης που διοικεί σήμερα την Περιφέρεια Αττικής και προσωπικά του επικεφαλής της.

Ο κ. Σγουρός ανήκει στη σφαίρα επιρροής του κ. Μ. Χρυσοχοίδη, πλαισιώνεται από ανθρώπους της εμπιστοσύνης του ενώ στον κύκλο των συνεργατών του και σε θέσεις ευθύνης συναντούμε πρόσωπα της επιρροής του κ. Ρέππα ή και του κ. Λαλιώτη ακόμα. Προεκλογικά, και ενώ το ΠΑΣΟΚ δίσταζε να τον υποστηρίξει, υπήρχαν παρασκηνιακές διεργασίες για να υποστηριχθεί, ως ανεξάρτητος υποψήφιος, από τη Νέα Δημοκρατία που όμως δεν τελεσφόρησαν. Σήμερα, με το ΠΑΣΟΚ σε φάση κατάρρευσης, και με ποσοστά κάτω του 10 τοις εκατό στην Αττική, γνωρίζει ότι η επανεκλογή του με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ είναι απίθανη. Γι αυτό και έχει ήδη αρχίσει να ρίχνει γέφυρες προς τη Ν.Δ και τη ΔΗΜΑΡ, στοχεύοντας στο να είναι κοινός υποψήφιος και των τριών κομμάτων στις εκλογές του 2014.