ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κύκλοι Υπ. Παιδείας: Κάθε τάξη θα έχει το δάσκαλό της

Κύκλοι Υπ. Παιδείας: Κάθε τάξη θα έχει το δάσκαλό της

To Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος, της λειτουργικής αξιοποίησης του δυναμικού του, της ενίσχυσης της ποιότητας στο σχολείο, αλλά και της δημοσιονομικής εξυγίανσης, προχώρησε σε μια σειρά ρυθμίσεων και ενεργειών, ώστε κάθε τάξη να έχει το δάσκαλό της, με συγκεκριμένο ωράριο και καθορισμένη ανάθεση εκπαιδευτικού έργου, αναφέρουν κύκλοι του Υπουργείου.

Σύμφωνα με αυτούς λοιπόν: «Για πρώτη φορά γίνεται ένα βήμα μπροστά, για τον εξορθολογισμό του συστήματος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, ώστε να μην υπάρχουν στη μια περιοχή κενά και στη διπλανή πλεονάσματα».

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, σήμερα:

Στην A-Βάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) υπηρετούν 70.243 Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί και Καθηγητές των ειδικοτήτων της Πληροφορικής, Αγγλικής Φιλολογίας, Γαλλικής Φιλολογίας, Γερμανικής Φιλολογίας και Καλλιτεχνικών.
Οι Δάσκαλοι – εξαιρούμενων των αδειούχων και των αποσπασμένων – είναι 41.458, ενώ τα πρωινά τμήματα όλων των Δημοτικών Σχολείων της χώρας είναι 33.363 και τα απογευματινά των Ολοήμερων Δημοτικών 4.309.

Οι Νηπιαγωγοί – εξαιρούμενων των αδειούχων και των αποσπασμένων – είναι 12.182 ενώ τα πρωινά τμήματα όλων των Νηπιαγωγείων της χώρας είναι 8.711 και τα απογευματινά των Ολοήμερων Δημοτικών 3.503.

Στη Β-Βάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια και Λύκεια όλων των τύπων) υπηρετούν 73.533 καθηγητές όλων των ειδικοτήτων. Από αυτούς διαθέσιμοι προς διδασκαλία - εξαιρούμενων των αδειούχων και των αποσπασμένων - είναι οι 62.543, ενώ οι ανάγκες που απαιτούνται δεν ξεπερνούν τους 60.847 εκπαιδευτικούς για όλη την Επικράτεια.

Παράλληλα, ο εξορθολογισμός της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, των εκπαιδευτικών, έχει τα παρακάτω αποτελέσματα:

Αναπληρωτές

Για την κάλυψη των πραγματικών κενών, κατά το σχολικό έτος 2013-2014, θα προσληφθούν συνολικά 2.000 αναπληρωτές για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ κατά το προηγούμενα σχολικά έτη ξεπερνούσαν τους 12.000 ετησίως με κόστος περισσότερο από 300 εκ. ευρώ.

Αποσπάσεις

Aπό σχολεία σε Φορείς και Υπηρεσίες: Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 οι αποσπάσεις σε Φορείς του Υπουργείου, που πρέπει να στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς λόγω εξειδικευμένης γνώσης και εμπειρίας, ανήλθαν σε 1.400 εκπαιδευτικούς ενώ τα προηγούμενα χρόνια ξεπερνούσαν τους 5.000. Αυτό συνεπάγεται την επιστροφή 3.500 και πλέον εκπαιδευτικών στις σχολικές αίθουσες.

Από σχολείο σε σχολείο: Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αιτούνται ετησίως απόσπαση από την περιοχή που έχουν διοριστεί σε άλλη. Ετησίως αυτές γίνονταν χωρίς το βασικό κριτήριο, δηλαδή η περιοχή που αιτούνται να αποσπαστούν να έχει κενά στην ειδικότητά τους. Οι αποσπάσεις από «σχολείο σε σχολείο» ξεπερνούσαν τις 7.000 όλα τα προηγούμενα χρόνια και δημιουργούσαν νέα κενά που κάλυπταν αναπληρωτές. Εφέτος πραγματοποιήθηκαν ανεξαρτήτως κενών 1.600 αποσπάσεις λόγω κοινωνικών κριτήριων, όπως θέματα υγείας ή συνυπηρέτησης και 1.500 αποσπάσεις με αυστηρή μοριοδότηση και μόνον, εφόσον οι αιτούντες «κάλυπταν» κενά στην περιοχή που αποσπώνται.

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ

Από την πλευρά της ΟΛΜΕ το ψήφισμα που εξέδωσαν αναφέρει ως προς τις θέσεις τους: «Η αντιδραστικότερη μεταρρύθμιση των τελευταίων χρόνων στην εκπαίδευση, που προαναγγέλλεται μέσω του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, στέλνει στον καιάδα ολόκληρη τη νέα γενιά, συνθλίβει την εργασιακή και παιδαγωγική ύπαρξη χιλιάδων εκπαιδευτικών, οδηγώντας τους τελικά, στη διαθεσιμότητα, την απόλυση, τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις και την ωρομισθία.

Την ίδια στιγμή, όλοι οι εργαζόμενοι και άνεργοι, οδηγούνται στη φτώχεια και την εξαθλίωση κάτω από το βάρος της φοροληστείας, των επικείμενων πλειστηριασμών, των μέτρων ενός νέου μνημονίου, που απαιτεί ο Σόιμπλε και προαναγγέλλει ο Σαμαράς, μέσω του φερετζέ της ανάγκης πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ τα σύννεφα του πολέμου πυκνώνουν πάνω από τη Συρία.

Στην καρδιά των αιτημάτων αυτού του αγώνα, πρέπει να είναι οι διεκδικήσεις για εκπαίδευση και ουσιαστική, μόρφωση όλων των παιδιών, αντίστοιχη των μορφωτικών δυνατοτήτων της εποχής, η διασφάλιση των κοινωνικών αγαθών (παιδεία, υγεία, ασφάλιση, ρεύμα, νερό) δημόσια και δωρεάν παρεχόμενων, η απαίτηση για μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία για όλους, η υπεράσπιση της ελευθερίας και του δικαιώματος του λαού να αποφασίζει αυτός για τις τύχες του, ενάντια στα ανακοινωθέντα του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και την τακτική απαγόρευσης της συνδικαλιστικής δράσης μέσω των επιστρατεύσεων από την κυβέρνηση.

Η βάση για τη συγκρότηση του αγωνιστικού μετώπου αποφασιστικής μάχης, για τη ρήξη και την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, είναι οι αποφάσεις του Συνεδρίου μας, τα αιτήματα που διατυπώθηκαν «εν θερμώ», όλη την προηγούμενη περίοδο, τα αιτήματα που εγκρίθηκαν από χιλιάδες εκπαιδευτικούς στις Γενικές Συνελεύσεις του Απρίλη του 2013, οι στόχοι πάλης που ενέπνευσαν τις κινητοποιήσεις του καλοκαιριού.

-Κανένα παιδί και κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει από το σχολείο!
-Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους!

Καμιά διαθεσιμότητα – υποχρεωτική μετάταξη – απόλυση, υποχρεωτική μετάθεση!

-Κατάργηση του νόμου για τις μετατάξεις και του ΠΔ για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις (μεταθέσεις και αποσπάσεις).
-Να ανακληθούν τώρα οι διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις.
-Να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν.
-Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
-Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών τώρα, για τη λειτουργία των σχολείων.
-Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ειδικά των νεώτερων. Κατάργηση του ν. 4024/11
-Καμιά μείωση συντάξεων (κύριων, επικουρικών, εφάπαξ)
- Μόρφωση – εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν!
-Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την αντιδραστική «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης, γενικής και τεχνικής. Όχι στο σχολείο της αγοράς ( όχι στον εξεταστικό μαραθώνιο, στη μαθητεία, στην ιδιωτικοποίηση και στην πρόωρη κατάρτηση μετά το γυμνάσιο).
-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία.
-Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου!
-Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση.
-Απόσυρση του ΠΔ για την αξιολόγηση και του νόμου 4142/13 για τη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας.
-Ενιαίο 12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά. Ουσιαστική στήριξη της τεχνικής εκπαίδευσης κατά τη μεταβατική περίοδο.
Δημόσια και δωρεάν όλα τα κοινωνικά αγαθά,
-Παιδεία, υγεία, ασφάλιση, ρεύμα και νερό για όλο το λαό!
-Όχι στη διάλυση – συρρίκνωση – ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών.
-Άμεσα μέτρα ανακούφισης για την ανεργία, την εξαθλίωση και τη μαζική φτώχεια.
Ελευθερία, δικαιοσύνη, δημοκρατικά δικαιώματα στα σχολειά και στους τόπους εργασίας
-Να καταργηθεί το καθεστώς της πολιτικής επιστράτευσης απεργών.
-Σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.
-Καμιά δίωξη ενάντια στους αγωνιζόμενους.
-Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν.4093/12 και 4057/12).

Να ανατραπεί η πολιτική κυβέρνησης – κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ με μαζικούς κοινωνικούς αγώνες. Και κάθε άλλη κυβέρνηση που θα εφαρμόζει την ίδια πολιτική.

Αγωνιζόμαστε ενάντια στις πολιτικές των μνημονίων, των δανειακών συμβάσεων και όλου του νομικού τους οπλοστασίου, που διαλύουν το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνουν τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους.
Να ενταθεί η πάλη ενάντια στο σύμφωνο σταθερότητας που επιβάλει η ΕΕ

-Δεν αναγνωρίζουμε το χρέος , δεν το πληρώνουμε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΑΧΗΣ – Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Επιλέγουμε μορφές πάλης αντίστοιχες της έντασης της επίθεσης που δεχόμαστε και της δυναμικής που αναπτύχθηκε από τις Γενικές Συνελεύσεις του Μάη, το Συνέδριο και τις δράσεις του Καλοκαιριού.

-Προχωράμε σε απεργία διαρκείας από τις 16 Σεπτέμβρη με τη μορφή των επαναλαμβανόμενων 5νθήμερων, Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γενική Συνέλευση προέδρων κάθε εβδομάδα.

-Σε εκλογή απεργιακών επιτροπών από τις Γενικές Συνελεύσεις και κεντρικής απεργιακής επιτροπής, για την οργάνωση της υλοποίησης των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων.

-Σε δημιουργία απεργιακού ταμείου αλληλεγγύης

-Σε συντονισμό του αγώνα μας με μαθητές, γονείς, εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και σχεδιασμό της κοινής δράσης με συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, καταλήψεις κλπ

-Περιφρουρούμε την υλοποίηση των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων και την πιστή μεταφορά τους στη ΓΣ Προέδρων».