ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαζικά «φίλια πυρά» στη Βουλή για το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα

Μαζικά «φίλια πυρά» στη Βουλή για το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα

Ρητή νομοθετική πρόνοια για τη διασφάλιση της χρηματοδοτικής κάλυψης και του χρονοδιαγράμματος κατασκευής του οδικού έργου Πάτρα - Πύργος- Τσακώνα, ζήτησαν βουλευτές της συμπολίτευσης από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.

Οι βουλευτές, Γιάννης Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ), Ιωάννης Λαμπρόπουλος (ΝΔ) και Γιώργος Κοντογιάννης (ΝΔ), κάλεσαν τον κ. Χρυσοχοϊδη να εντάξει στο νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των οδικών έργων, διάταξη με την οποία θα περιγράφεται ρητά ότι αυτό το έργο, που έμεινε εκτός μετά τις διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, θα προχωρήσει ως δημόσιο έργο με χρήματα από το ΕΣΠΑ και με σαφές το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του.

Αλλά και ο βουλευτής Φθιώτιδας, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος (ΝΔ), προειδοποίησε ότι του είναι πολύ δύσκολο να πάει στην εκλογική του περιφέρεια και να πει στους συμπολίτες του ότι θα πληρώνουν ένα σωρό χρήματα στα διόδια χωρίς να έχει προβλεφθεί κανένα έργο στην περιοχή. Επίσης, ο κ. Κουτσογιαννακόπουλος είπε ότι δεν μπορεί να ψηφίσει το κούρεμα του οδικού έργου στο τμήμα Πάτρα- Τσακώνα και ζήτησε να διασφαλιστεί από την κυβέρνηση ότι το έργο θα προχωρήσει με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

22473 ph1

Την πιο αιχμηρή τοποθέτηση έκανε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Ιωάννης Κουτσούκος, ο οποίος αναφέρθηκε προσωπικά στον πρωθυπουργό, λέγοντας ότι «ο κ. Σαμαράς έχει προσβάλει τους βουλευτές της Ηλείας και της Μεσσηνίας, διότι ενώ ζητούν να τον συναντήσουν δεν τους δέχεται, αν και βλέπει και τον τελευταίο δήμαρχο της Μεσσηνίας». Πάντως, ο κ. Κουτσούκος σημείωσε ότι ο κ. Χρυσοχοϊδης έχει ενημερώσει τους βουλευτές πως το έργο Πάτρα - Πύργος θα προχωρήσει και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, τόνισε ότι πρέπει να υπάρξουν πιο καθαρές απαντήσεις και διατάξεις και από αυτές εξαρτάται η ψήφος του. «Θέλουμε να υπάρξει χρονοδιάγραμμα και να γραφτεί και στο νόμο, από πού θα βρεθούν τα λεφτά. Το έργο της Ολυμπίας Οδού το θέλουμε και το χρειαζόμαστε» είπε ο βουλευτής της ΝΔ, Ιωάννης Λαμπρόπουλος, ο οποίος κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στείρα άρνησή του σε όλα. «Πώς θα πάω στη Φθιώτιδα και θα πω στον κόσμο, εσείς θα πληρώνετε διόδια αλλά εδώ δεν θα γίνει τίποτε;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κουτσογιαννακόπουλος και ξεκαθάρισε ότι δεν θα μπορέσει να συμπράξει στο νομοσχέδιο αν δεν διασφαλιστεί ότι θα γίνει το έργο Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και αν δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του.

Ο βουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κοντογιάννης, αναρωτήθηκε ποιοι είναι εκείνοι που υπολόγισαν ότι δεν χρειάζεται το τμήμα του οδικού έργου μετά την Πάτρα και κάλεσε την κυβέρνηση να δει πώς μπορεί να προχωρήσει η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα. Για τη χρηματοδότηση του έργου Πάτρα- Πύργος- Καλό Νερό- Τσακώνα, ο βουλευτής τόνισε ότι πρέπει να γίνει από το εθνικό ΕΣΠΑ και όχι από το περιφερειακό, διότι στη δεύτερη περίπτωση θα αποστερήσει την περιφέρεια από κάθε έργο.

vlaxos10412sk

Ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής στην οποία συζητείται η συμφωνία τροποποίησης των συμβάσεων των οδικών έργων, Γιώργος Βλάχος, αναφέρθηκε στο θέμα των διοδίων. Ο κ. Βλάχος επισήμανε ότι μολονότι το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει ρύθμιση για τα διόδια, ο προβληματισμός των βουλευτών είναι μεγάλος και ο κ. Χρυσοχοϊδης θα πρέπει στην αυριανή συνεδρίαση να δώσει κάποιες διευκρινίσεις για το πώς θα εφαρμοστεί η αρχική σύμβαση (σ.σ. επί εποχής Σουφλιά) για τα διόδια.

Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της επιτροπής, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Σταθάκης, δήλωσε ότι είναι αμφίβολο εάν για τα έργα υπάρχει ιδιωτική χρηματοδότηση. Επίσης, εξέφρασε αμφιβολίες ότι οι συμβάσεις μπορεί να εγγυηθούν την ολοκλήρωση των έργων και επισήμανε τον κίνδυνο στο τέλος του 2015 «να έχουμε ξεμείνει από χρήματα και να χρειαστεί και πάλι αναθεώρηση». Αναφερόμενος στο ζήτημα των διοδίων, σημείωσε ότι η ορθή εμπορική πρακτική θα ήταν να κρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να μη μειωθεί η κυκλοφορία.

Από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, ο Νίκος Σταυρογιάννης ανέφερε ότι η τροποποίηση των συμβάσεων για τα μεγάλα οδικά έργα κινείται σε βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου. «Βεβαίως χρειαζόμαστε τις υποδομές και τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, αλλά όχι με αυξημένο κόστος και με μεγάλες καθυστερήσεις, κυρίως όχι με μία νέα συμφωνία που μετακυλίει το κόστος στο ελληνικό Δημόσιο και στους χρήστες» υπογράμμισε ο βουλευτής.

Διαβάστε επίσης:

«Βόμβα» Κουτσογιαννακόπουλου για τους οδικούς άξονες

Στις Βρυξέλλες αύριο ο Χρυσοχοϊδης για τις συμβάσεις των οδικών αξόνων