24 Ώρες με κομμένη την ανάσα στο Vodafone TV, με το 24h Le Mans

Newsroom Newsroom

24 Ώρες με κομμένη την ανάσα στο Vodafone TV, με το 24h Le Mans

Αν έχεις πάθος με την ταχύτητα, τότε το «24h Le Mans» είναι η διοργάνωση που δεν πρέπει να χάσεις. Οι λόγοι είναι πολλοί.

Αρχικά, πρόκειται για το μοναδικό αγώνα αντοχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού, διάρκειας εικοσιτεσσάρων ωρών, ο οποίος φέτος θα διεξαχθεί για 87η φορά στην ιστορική πίστα της La Sarthe στη Γαλλία, μήκους 13.629 χιλιομέτρων. Αν, μάλιστα, είσαι λάτρης αυτού του είδους της αυτοκινητιστικής αδρεναλίνης, τότε μαζί με το Grand Prix του Monaco και τα 500 μίλια της Ινδιανάπολης, το 24h Le Mans είναι ένας από τους αγώνες, που θα πρέπει οπωσδήποτε να έχεις παρακολουθήσει τουλάχιστον μία φόρα στη ζωή σου, καθώς πρόκειται για την κορωνίδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC). Αυτό γιατί σου δίνει τη δυνατότητα να θαυμάσεις τις ακραίες επιδόσεις των πιο αξιόπιστων οχημάτων κορυφαίων κατασκευαστών στην άσφαλτο, καθώς τα μοντέλα που διαγωνίζονται πρέπει να διανύσουν, σχεδόν χωρίς σταματημό, όσους περισσότερους γύρους μπορούν σε 24 ώρες, με… τέρμα τα γκάζια!

Στο WEC βλέπεις, επίσης, να δοκιμάζονται και νέες προηγμένες τεχνολογίες, με τις οποίες και θα αναβαθμιστούν τα συμβατικά αυτοκίνητα κάποια στιγμή στο μέλλον. Τέτοια παραδείγματα είναι τα διάσημα μέχρι πρότινος TDI, FSI και TFSI μοντέλα, που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στο Le Mans στις αρχές της χιλιετίας. Συν τοις άλλοις, ως φαβορί στην υπέρτατη αυτή δοκιμασία ανθρώπου-μηχανής, που ξεκινά στις 15 Ιουνίου και ολοκληρώνεται μια μέρα μετά, στις 16 Ιουνίου 2019, χαρακτηρίζεται για ακόμα χρονιά, ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, Fernando Alonzo, ο οποίος αγωνίζεται με την Toyota Gazoo Racing, πλάι στους Sébastien Buemi και Kazuki Nakajima.

Φυσικά, οι λόγοι για τους οποίους αξίζει να συντονιστείς στο Vodafone TV για να παρακολουθήσεις ζωντανά τη σπουδαία αυτή διοργάνωση μέσα από τα κανάλια Eurosport, δεν σταματούν εδώ. Η περσινή πρωταθλήτρια, Toyota, επιστρέφει πιο δυναμική από ποτέ, με στόχο να αποδείξει και το 2019 την ξεκάθαρη τεχνολογική της υπεροχή έναντι των αντιπάλων της. Σε περίπτωση, όμως, που δεν είσαι εξοικειωμένος με το «24h Le Mans» θα σου περιγράψω εν συντομία, τόσο το αγωνιστικό κομμάτι του αρχαιότερου αγώνα αντοχής, που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1923, όσο και τα highlights των φετινών συμμετοχών, οι οποίες ανέρχονται στις 60.

Όλα στα όρια

Το WEC, λοιπόν, διοργανώνεται από την Automobile Club de l’ Ouest (ACO), η οποία ιδρύθηκε το 1906 στην πόλη Le Mans. Αποτελείται από δύο κατηγορίες αγωνιστικών οχημάτων, τα πρωτότυπα «LMP» και τα «GT Endurance», που χωρίζονται με τη σειρά τους σε δύο ακόμα υποκατηγορίες. Τα πρωτότυπα, χωρίζονται στις υποκατηγορίες LMP1 και LMP2 και έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αγώνες σε πίστα, βάσει συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών της ACO, ενώ η κατηγορία GT Endurance, αποτελείται από μοντέλα αυτοκινήτων δρόμου, τα οποία διακρίνονται στους τύπους GTE Pro και GTE Am, έχοντας υποστεί διάφορες μετατροπές για τις ανάγκες του απαιτητικού αγώνα. Νικητής αναδεικνύεται ο οδηγός, που στο διάστημα των 24 ωρών θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρα, ενώ για να μπορέσει μία ομάδα θα κατακτήσει μία θέση στην παγκόσμια κατάταξη θα πρέπει να έχει καλύψει το 70% της απόστασης, που κάλυψε εκείνος που τερμάτισε πρώτος στην πίστα της La Sarthe.

Οι πρωταθλήτριες και οι οδηγοί τους

Πρέπει, όμως, να σου πω, ότι η αδρεναλίνη φέτος στο Vodafone TV θα αγγίξει νέα όρια, αφού η Porsche, επιστρέφει για να εντυπωσιάσει με τα μοντέλα της, όπως έκανε πέρυσι με τα 911 RSR στις κατηγορίες GTE Pro και GTE Am. Την ίδια στιγμή, η Toyota Gazoo Racing, που κέρδισε τις εντυπώσεις στον 86ο αγώνα αντοχής του Le Mans 24 Hours, κατακτώντας για πρώτη φορά τον πολυπόθητο τίτλο, έπειτα από είκοσι προσπάθειες στη συγκεκριμένη διοργάνωση, εμφανίζεται αποφασισμένη για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Έτσι, οι οδηγοί που πήραν την καρό σημαία με το #8 Toyota TS050 HYBRID, ήταν οι Sébastien Buemi, Fernando Alonso και Kazuki Nakajima, με τον προαναφερθέντα Ασιάτη οδηγό να είναι, μάλιστα, ο τρίτος Ιάπωνας στην ιστορία του Le Mans 24 Hours, που καταφέρνει να περάσει πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, μετά από τον Masanori Sekiya της McLaren το 1995 και τον Seiji Ara της Audi το 2004. Την ίδια στιγμή, οι Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López, οδήγησαν το δεύτερο αγωνιστικό της Toyota με το #7 και τερμάτισαν στη δεύτερη θέση του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τον ιαπωνικό κολοσσό της αυτοκίνησης. Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, αλλά και της εξέχουσας κλάσης LMP1, τερμάτισε το #3 Rebellion, με οδηγούς τους Thomas Laurent, Mathias Beche και Gustavo Menezes, ενώ στην LMP2 η ρωσική G-Drive, η οποία πήρε τη νίκη με τους Roman Rusinov, Jean-Eric Vergne και Andrea Pizzitola.

Comeback για γερά νεύρα

Τα φώτα, όμως, φέτος, πέφτουν όπως είναι λογικό και πάλι στην κορυφαία κατηγορία LMP1 με τα πρωτότυπα των κατασκευαστών να αναμένεται να δώσουν πολύ σκληρή μάχη για την πρωτιά. Η ελβετική ομάδα Rebellion Racing, σε συνεργασία με τη βρετανική TVR, παρουσίασαν τα πολύχρωμα αγωνιστικά πρωτότυπα R-13 για την κατηγορία LMP1, τα οποία θα οδηγήσουν οι Andre Lotterer, Neel Jani και Bruno Senna. Στα φετινά highlights, όμως, συγκαταλέγεται και η επιστροφή της αμερικανικής Ford, η οποία, 50 χρόνια μετά το ιστορικό «τριπλό» του 1966, συμμετέχει με τέσσερα μοντέλα GT, επιδιώκοντας να επαναλάβει κάτι ανάλογο στην κατηγορία GTE Pro στις 15 με 16 Ιουνίου.

Μεταξύ των υπόλοιπων κορυφαίων μοντέλων, που θα έχεις την ευκαιρία να απολαύσεις στο Vodafone TV μέσα από τα κανάλια Eurosports, θα βρίσκονται και τα οχήματα της Dragonspeed, που επιστρατεύουν και τον Βενεζουελανό «βετεράνο» της Formula 1, Pastor Maldonado, της SMP Racing και της ByKolles, ενώ θέσεις στις pole position της LMP2 θα έχουν δέκα αυτοκίνητα της Oreca, πέντε της Ligier και μόλις δύο της Dallara.

Τέλος, στην GTE Pro, που είναι και η κατηγορία που μονοπωλεί το δικό μου ενδιαφέρον, ανυπομονώ να δω τις επιδόσεις των αγωνιστικών των Porsche και Ford, που έχουν από τέσσερα μοντέλα, της Ferrari, που θα συμμετάσχει με τρία, αλλά και της Corvette Racing, που συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια παρουσίας. Στην GTE Am, οι διοργανωτές ενέκριναν τη συμμετοχή ομάδων από επτά διαφορετικές χώρες, όπου ανάμεσα στα εννέα μοντέλα Ferrari και στα πέντε Porsche, συμπεριλαμβάνεται και το πρώτο Ford GT, που θα αγωνιστεί σε αυτήν την κατηγορία!

Δυστυχώς, όμως, σε ότι αφορά στον αγώνα των GT Am, η ομάδα Dempsey Racing-Proton, που συμμετέχει με τέσσερα οχήματα και κυνηγάει τη νίκη στην κατηγορία, αναμένει να δει την κατάσταση του οδηγού της, Tracy Krohn, ο οποίος τραυματίστηκε πολύ σοβαρά σε δοκιμαστικό γύρο, όταν η Porsche 911 RSR με τον αριθμό #99 παρέκκλινε της πορείας της και συγκρούστηκε με τα οδοφράγματα, κινούμενη με ταχύτητα 290 χιλιομέτρων την ώρα.

Το καλύτερο, λοιπόν, που έχεις να κάνεις στις 15 με 16 Ιουνίου είναι το να καθίσεις αναπαυτικά στο σαλόνι σου και να απολαύσεις στο Vodafone TV μέσα από τα κανάλια Eurosport τα όρια αντοχής των πιο ικανών οδηγών του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως και τις τελικές ταχύτητες που αναμένεται ότι θα σημειώσουν τα κοντέρ των πιο εξελιγμένων τεχνολογικά αυτοκινήτων!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

DPG NETWORK

ened ΜΕΛΟΣ ΕΝΕΔ Monetized by DPG Digital Media ©2010-2019 Newsbomb.gr - All rights reserved