ΥΓΕΙΑ

Βιωματική Μάθηση στα Ελληνικά Σχολεία

Βιωματική Μάθηση στα Ελληνικά Σχολεία

Από την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, με την Υποστήριξη της Colgate

Αποτελεσματική στην αλλαγή στάσης και συμπεριφορών, αλλά και στην βελτίωση της στοματικής υγείας παιδιών και εφήβων

Σε εκδήλωση που πραγματοποίησε η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά, η οποία καταδεικνύει ότι το πρόγραμμα Βιωματικής Μάθησης για την Στοματική Υγεία, είχε απτά αποτελέσματα στην στάση, τη συμπεριφορά αλλά και την στοματική υγεία των παιδιών 9 και 12 ετών, ύστερα από 6 και 18 μήνες, από την εφαρμογή του. Στην ίδια εκδήλωση βραβεύθηκαν παιδιά από σχολεία της Αθήνας και της Χίου, για την διάκρισή τους στον διαγωνισμό Αφίσας, με τίτλο «Λαμπερά Χαμόγελα, Φωτεινό Μέλλον», στον οποίο συμμετείχαν με τις δημιουργίες του περισσότερα από 400 παιδιά από όλη την Ελλάδα.

Και οι δυο αυτές δράσεις είναι μέρος του Προγράμματος για την Προαγωγή και Καταγραφή της Στοματικής Υγείας του Ελληνικού Πληθυσμού, που πραγματοποιεί η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία, με την υποστήριξη της Colgate. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, που υλοποιείται από το 2001, έχουν εκπαιδευθεί μέχρι σήμερα 340.000 παιδιά σε όλη τη χώρα, στο σωστό βούρτσισμα και τις συνήθειες καλής στοματικής υγιεινής.

Από το 2010 διδάσκεται σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια η αγωγή στοματικής υγείας, με τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης και μέσα από ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για πρώτη φορά συνεργάζεται ο εκπαιδευτικός με τον οδοντίατρο. Μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει 2.000 σχολικές μονάδες και περισσότεροι από 39.000 μαθητές.

«Με στόχο πάντα την βελτίωση της Στοματικής Υγείας του Ελληνικού Πληθυσμού, οι δράσεις μας συνεχίζονται και θα συνεχίζοντα και στις πιο δύσκολες εποχές που περνάμε τώρα. Μπράβο στα παιδιά που βραβεύσαμε, που δημιούργησαν με Έμπνευση για την Υγεία και το Μέλλον», δήλωσε ο κύριος Αθανάσιος Κατσίκης, Πρόεδρος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας.

«Σήμερα είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι, γιατί μοιραστήκαμε μαζί σας τα αποτελέσματα μιας έρευνας που αποδεικνύει επιστημονικά ότι η δουλειά που συστηματικά κάνουμε εδώ και 12 χρόνια στα σχολεία όλης της Ελλάδας, όχι μόνο έχει αποτελέσματα, αλλά και ότι αυτά βελτιώνονται, όσο και εμείς εξελίσουμε τις μεθόδους μας. Στόχος μας να εκπαιδεύσουμε περισσότερα παιδιά και η καλή στοματική υγιεινή να γίνει βίωμα. Μπράβο στα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς για την προσπάθειά τους". Δήλωσε ο κ. Κωνσταντίνος Ουλής, Καθηγητής Οδοντιατρικής Σχολή Αθηνών - Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΟΟ

Ο κος Γιώργος Καραμπέτσος, Διευθυντής Marketing της Colgate Palmolive Ελλάς, αναφέρθηκε στα 12 χρόνια εφαρμογής του Προγράμματος Προαγωγής και Καταγραφής της Στοματικής Υγείας του Ελληνικού Πληθυσμού σημειώνοντας πως «στην Colgate Palmolive είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την υλοποίηση αυτής της δράσης, με συνέπεια εδώ και δώδεκα χρόνια. Νιώθουμε πως συμβάλλουμε υποστηρίζοντας το έργο της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας, στην ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση και την εκπαίδευση για καλύτερη υγεία, των πολιτών του αύριο: των παιδιών μας».

Η μελέτη που παρουσιάστηκε με τίτλο «Αγωγή Στοματικής Υγείας με Βιωματική Μάθηση σε παιδιά 9 και 12 ετών στο σχολείο», διενεργήθηκε σε δύο φάσεις: η πρώτη, πριν την έναρξη του Προγράμματος Ενημέρωσης για τη Στοματική Υγιεινή και η δεύτερη φάση μετά την ολοκλήρωσή του – ύστερα από 6 και 18 μήνες.

Από τη μελέτη προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα:

Η βιωματική μάθηση βρέθηκε πιο αποτελεσματική από τη συμβατική:

– Στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής των παιδιών 9 ετών, έξι μήνες μετά το πρόγραμμα.

– Στη βελτίωση της στάσης και συμπεριφοράς των παιδιών 12 ετών, έξι μήνες μετά το πρόγραμμα.

– Στη βελτίωση της στοματικής υγιεινής και στη μείωση της ουλίτιδας των παιδιών 12 ετών, 6 και 18 μήνες μετά το πρόγραμμα.

Η βιωματική μάθηση είναι πιο αποτελεσματική στους εφήβους.

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της στοματικής υγείας των παιδιών.

Επανάληψη του προγράμματος τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

Ένταξη της αγωγής στοματικής υγείας με βιωματική μάθηση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων.