ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα νέα μοντέλα που περιμένουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς

Τα νέα μοντέλα που περιμένουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς

Τους αμέσους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν πολλά και ενδιαφέροντα καινούργια αυτοκίνητα.

Του Γιάννη Σκουφή

Μπορεί το 2016 να πηγαίνει ολοταχώς προς το μέσον του, όμως σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα να καλύτερα μάλλον έρχονται. Κι αυτό γιατί μέχρι τέλος του έτους αναμένονται από όλους τους κατασκευαστές και σε όλες τις κατηγορίες μοντέλα με ιδιαίτερο ειδικό βάρος ακόμα και για την πάντα ιδιαίτερη ελληνική αγορά, καθώς και άλλα που αναβιώνουν βαριά ονόματα του παρελθόντος.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τελευταίο το Abarth 124 Spider, ενώ από το καλοκαίρι η ιταλική εταιρεία με σήμα το σκορπιό θα παρουσιάσει και την ανανεωμένη δική της έκδοση του 500 με ακόμα περισσότερα άλογα.

Την ίδια πάνω κάτω περίοδο θα είναι διαθέσιμη και η νέα πολύ- αναμενόμενη Alfa Romeo Giulia, τόσο ως QV με 510 άλογα, όσο και στις πιο απλές της εκδοχές. Θα έχει προηγηθεί η ανανεωμένη Giulietta, καθώς και η καινούργια εκδοχή της Mito.

Αρκετές κλάσεις πιο πάνω η πανέμορφη Aston Martin DB11 των 600 ίππων θα κλέψει την παράσταση και στους δρόμους, ενώ ανανέμενεται να κάνει την εμφάνισή του και το Audi R8 Spyder. Γενικά η Audi θα έχει μια έντονη δραστηριότητα, μιας και αναμένονται το ανανεωμένο A3 που πλέον θα ξεκινά από τα 1.000 κυβικάν, το A4 Allroad, φυσικά το μικτό της SUV το Q2, προς τα τέλη του έτους το καινούργιο Q5, καθώς και τα πιο ειδικά -και ακριβά- TT RS, S4 Avant, RS4 Avant, SQ7.

Το τελευταίο μοιράζεται το πλαίσιο με την εντυπωσιακή Bentley Bentayga, ενώ η βρετανική εταιρεία μπορεί να προλάβει να παρουσιάσει και ένα νέο σπορ μοντέλο.

Η BMW προγραμματίζει τη ανανεωμένη εκδοχή της ουσιαστικά άγνωστης στη χώρα μας 3 GT και τη M2, ενώ προς τα τέλη του έτους, το αργότερο αρχές του επόμενου, αναμένονται τόσο η Z5 που θα αντικαταστήσει τη Z4 όσο και το νέο μικρό SUV, η X2.

Στο top level της αυτοκίνησης η πρώτες Bugatti Chiron θα αρχίσουν να παραδίδονται στους τυχερούς και ζάμπλουτους ιδοκτήτες τους, ενώ μια άλλη γαλλική εταιρεία, η Citroen, θα έχει από το φθινόπωρο τις ανανεωμένες εκδοχές των πολυμορφικών της C4 Picasso και Grand Picasso και στην πορεία το ολοκαίνουργιο C3.

Από το φθινόπωρο θα αρχίσει και η διάθεση των Ferrari GTC4 Lusso και F12tdf -η βασική Dino πηγαίνει για το 2018- ενώ η Fiat, η οποία διατηρεί συμφέροντα στη Ferrari, θα παρουσιάσει κατάρχήν το 124 Spider, που έχει πολλά κοινά με το Mazda MX-5 και κινητήρες turbo, καθώς και τα πεντάθυρα -hatchback και στέισον- Tipo.

Σαφώς περισσότερα μοντέλα περιμένουμε από τη Ford. Έχουμε και λέμε: Focus RS, το κορυφαίο σπορ Focus, που κοστίζει 45.030 ευρώ και αναμένεται να γίνει ανάρπαστο, Focus Electric, το μεγάλο SUV Edge στην πρώτη του παρουσία επί ευρωπαϊκού εδάφους, το μεσαίο SUV Kuga στην ανανεωμένη του εκδοχή, το μικρό SUV EcoSport, το Fiesta ST200 και βέβαια το hyper car της μάρκας, το GT.

Στη Honda αντίθετα η κινητικότητα θα είναι πιο περιορισμένη, με τα HR-V και Jazz να είναι στην πρώτη γραμμή και το νέο Civic με τους καινούργιους turbo κινητήρες να παίρνει σειρά για του χρόνου.

Στη Ηyundai το νέο είναι Tucson, στην Kia το Sportage και στην πορεία το Nitro, το SUV με την υβριδική τεχνολογία, ενώ το πιο σημαντικό νέο είναι η αλλαγή στην εκπροσώπηση των δύο εταιρειών στη χώρα μας.

Στη Lamborghini τα νέα θα είναι η ανοιχτή Aventador SV, καθώς και οι 40 συνολικά Centenario που ήδη έχουν εξαντληθεί. Το SUV της μάρκας, η Urus, θα δώσει επίσημα το παρόν το 2018, ενώ αντίθετα θα είναι διαθέσιμο το πρώτο SUV cabrio, το ανοιχτό Range Rover Evoque.

Στη Lexus το καυτό νέο είναι το ενυπωσιακό LC500, στη Maserati το πρώτο της τζιπ η Levante, ενώ η Mercedes θα έχει να επιδείξει πολλά περισσότερα. Αρχής γενομένης από τη νέα E-Class που θα συμπληρώνει τη γκάμα της, την ανανεωμένη CLA, την τετραθέσια C-Class Cabriolet και τη διθέσια SLC, που διαδέχεται την SLK και ξεκινά για πρώτη φορά από τα 1.600 κυβικά. Ανοιχτά είναι καταρχήν τα νέα και για τη Mini, με το Cabrio, ενώ το νέο Countryman θα εμφανιστεί προς τα τέλη της χρονιάς ή στις αρχές της επόμενης.

H Mitsubishi θα ανανεώσει το Space Star, την ίδια στιγμή που η μεγαλο- μέτοχός της Nissan θα παρουσιάσει, εκτός από το ανανεωμένο Navara NP300, το ολοκαίνουργιο Micra που θα κατασκευάζεται πλέον στη Γαλλία, καθώς και τη νέα, ακόμα πιο εξελιγμένη γενιά του Juke.

Έντονη θα είναι η δραστηριότητα και στην Opel. Την αρχή κάνει το πολύ πρακτικό Astra Sports Tourer για να ακολουθήσουν το ανανεωμένο Mokka, που πλέον λέγεται Mokka X, το νέο Insignia, που θα είναι διαθέσιμο και ως χιλιάρι, καθώς και η νέα γενιά του Meriva προς τα τέλη τους έτους που θα έχει στυλ crossover.

Στην Peugeot το φρεσκαρισμένο 2008 θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι, ενώ για το 3008 θα υπάρχουν νέα από τον καινούργιο χρόνο. Στην Porsche οι 4κύλινδρες 718 Boxster & Cayman μονοπωλούν το ενδιαφέρον, ενώ η Renault έχει σαφώς περισσότερα να πει. Με πρώτο και καλύτερο το Kadjar που θα δώσει σύντομα το παρόν και στην Ελλάδα και στη συνέχεια, το φθινόπωρο, το νέο Megane και προς το τέλος του χρόνου το επίσης ολοκαίνουργιο Scenic, που όπως και το Espace θα έχει και αυτό στοιχεία crossover στην εμφάνισή του.

Crossover ή SUV αν προτιμάτε είναι και τα νέα βαριά χαρτιά τόσο της Seat με το Ateca -παράλληλα το Leon θα ανανεωθεί ελαφρώς προς τα τέλη της χρονιάς, ενώ η νέα γενιά του Ibiza θα δώσει το παρόν το 2017- όσο και της Skoda με το μεγαλύτερο από το Yeti Kodiaq.

Νέο SUV φυσικά και για την SsangYong με το Tivoli XLV, ενώ η Suzuki θα έχει στην πρώτη γραμμή το καινούργιο και ενδιαφέρον Baleno.

Στην Toyota το Prius της 4ης γενιάς είναι δυνατόι χαρτί αλλά ακόμα πιο δυνατό θα είναι το C-HR, με το οποίο θα δώσει δυναμικά το παρόν στα μικρά SUV.

Στη Volvo τα πάντα θα κινηθούν γύρω από τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας, το S90 και το V90, τη στέισον εκδοχή του που θα ακολουθήσει προς το τέλος του έτους.

Στη VW το καυτό όνομα για φέτος θα είναι το καινούργιο Tiguan που ως diesel θα ξεκινά για πρώτη φορά από τα 1.600 κυβικά, ενώ προς τα τέλη του έτους αναμένεται η τελευταία εκδοχή του Golf.