ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

F1 Grand Prix Η.Π.Α: Η στρατηγική των ομάδων για το Austin

F1 Grand Prix Η.Π.Α:  Η στρατηγική των ομάδων για το Austin

Ποια ήταν τα βήματα, που έφεραν τον Lewis Hamilton στην πρώτη θέση; Oι μηχανικοί της Pirelli αποκαλύπτουν τη στρατηγική, που ακολούθησαν οι team managers.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton που εκκινούσε δεύτερος, ακολούθησε στρατηγική δύο pit stop και πήρε τη νίκη στο Αμερικάνικο Grand Prix. Πλέον αυτός και ο team mate του Nico Rosberg έχουν απομείνει στη μάχη του πρωταθλήματος οδηγών. Ήταν η 32η νίκη του Hamilton που τον έφερε στην πέμπτη θέση της σχετικής λίστας νικητών όλων των εποχών. Ο Hamilton έχει ίδιο αριθμό νικών με τον Alonso ενώ ταυτόχρονα είναι πλέον ο πολυνίκης Βρετανός οδηγός.

Ο Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά 4 δευτερολέπτων από το Rosberg που ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική. Όλοι οι οδηγοί με εξαίρεση τους Nico Hulkenberg (Force India), Daniil Kvyat (Toro Rosso) και Sebastian Vettel (Red Bull) εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Ο Vettel πόνταρε σε μια διαφορετική στρατηγική ελπίζοντας ότι αυτό θα τον βοηθήσει να κερδίσει θέσεις καθότι εκκινούσε από το pit lane (αλλαγή μονάδας ισχύος).

Οι δυο οδηγοί της Williams ακολούθησαν διαφορετικό τρόπο σκέψης απ' ότι τα μονοθέσια που τερμάτισαν εμπρός τους. Χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα ώστε να μεγιστοποιήσουν την ταχύτητά τους στην αρχή και μετά έβαλαν τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Ο Daniel Ricciardo της Red Bull εκμεταλλεύτηκε όλες τις ευκαιρίες που του δόθηκαν αλλάζοντας ελαστικά νωρίτερα από τους αντιπάλους του ( μια επιλογή που είναι γνωστή ως παράκαμψη «undercut») ενώ ταυτόχρονα πίεσε στο όριο στους γύρους εισόδου και εξόδου. Έτσι κατάφερε ν' ανέβει για όγδοη φορά στο βάθρο, στην καριέρα του στη Formula 1. Ο Alonso με τη Ferrari ήταν ο μόνος οδηγός που ακολούθησε τη στρατηγική, μαλακή – μέση – μαλακή γόμα απ' αυτούς που τερμάτισαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον πρώτο γύρο έδωσε σε κάποιους οδηγούς την ευκαιρία να μπουν στα pit και ν' αλλάξουν ελαστικά. Ανάμεσά τους και οι οδηγοί των McLaren. Την πιο ενδιαφέρουσα τακτική ακολούθησε ο Vettel που έκανε μόνο ένα γύρο με τη μαλακή γόμα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό του έδινε τη δυνατότητα να τερματίσει στον αγώνα χωρίς άλλη αλλαγή. Τελικά σταμάτησε τέσσερις φορές και μπήκε στους βαθμούς τερματίζοντας έβδομος.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: « Είδαμε αμφίρροπες μάχες από την κορυφή μέχρι την ουρά της κούρσας πιστεύω πως οι θεατές απόλαυσαν μια εκπληκτική παράσταση στις ΗΠΑ. Ρόλο σ' αυτό έπαιξε και η επιλογή ελαστικών που ήταν η πλέον κατάλληλη όσον αφορά την παραμόρφωση και την πρόσφυση. Έτσι ήταν εφικτές πολλές επιλογές στρατηγικής που προσέφεραν θέαμα και διασκέδαση από την αρχή ως το τέλος.

Προφανώς η απόδοση των ελαστικών άλλαξε σε σχέση με το Σάββατο λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών αυτό οδήγησε σε μερικές εσπευσμένες αλλαγές στρατηγικής. Ο Lewis Hamilton αξιοποίησε στο έπακρο τα ελαστικά του για να πάρει το πάνω χέρι από τον πολύ δυνατό team mate του, την πιο καθοριστική στιγμή. Συγχαρητήρια στη Mercedes που πήρε τον τίτλο οδηγών τώρα το μόνο που μένει είναι να μάθουμε ποιος από τους δυο οδηγούς της θα είναι ο πρωταθλητής».

Περισσότεροι γύροι στον αγώνα

Μέση γόμα: Magnussen (26 γύρους)

Μαλακή γόμα: Massa (18 γύρους)

Θεωρητικά η ταχύτερη τακτική ήταν: Εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή σε μαλακή στον 12ο γύρο, ξανά μαλακή στον 25ο γύρο και μετά μέση γόμα στον 38ο γύρο.


Τελικά η ταχύτερη στρατηγική ήταν: Εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή σε μέση στον 14ο γύρο και μέση γόμα πάλι στον 35ο γύρο. Ο Hamilton την ακολούθησε και έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο γύρο και στον 33ο γύρο, (το μήκος του πρώτου μέρους επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας).

Αναμονή λίγων ημερών για να δούμε τι σχέδια θα καταστρώσουν οι team managers για το Grand Prix της Βραζιλίας που ακολουθεί.

Σχετικές ειδήσεις