Εκτροχιασμός τρένου στη Θεσσαλονίκη - Δριμύ «κατηγορώ» των μηχανοδηγών: «Οδηγούμε στα τυφλά»

Εκτροχιασμός τρένου στη Θεσσαλονίκη - Δριμύ «κατηγορώ» των μηχανοδηγών: «Οδηγούμε στα τυφλά»

Συγκλονίζει το «κατηγορώ» των εργαζομένων στον ΟΣΕ για τα αίτια που προκάλεσαν το δυστύχημα στο Άδενδρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους.

Στην ανυπαρξία φωτοσήμανσης και ηλεκτρονικού ελέγχου των δρομολογίων που αναγκάζει τους μηχανοδηγούς να οδηγουν στα «τυφλά» στα σημεία των σιδηροδρομικών διακλαδώσεων, αποδίδουν ειδικοί και εργαζόμενοι στον ΟΣΕ το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα του περασμένου Σαββάτου (13/05).

Μιλώντας στην εφημερίδα «Ειδήσεις», ο Νίκος Αγγελόπουλος, κουμπάρος και συνάδελφος του 46χρονου μηχανοδηγού Ματθαίου Καλόπουλου, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις στις υποδομές, οι οποίες στην ουσία μετατρέπουν τους μηχανοδηγούς σε... κασκαντέρ.

Διαβάστε εδώ το χρονικό της τραγωδίας

«Για τα αίτια του δυστυχήματος πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Σαφώς, όμως, είμαστε αντιμέτωποι με σοβαρές ελλείψεις εδώ και χρόνια», αναφέρει ο κ. Αγγελόπουλος στο δημοσίευμα. «Στο χώρο της τραγωδίας δεν υπάρχει φωτοσήμανση, καθώς δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Το σημείο υποχρεώνει τους μηχανοδηγούς να κάνουν παράκαμψη και να μπουν στις ράγες του προαστιακού, που δεν είναι κατάλληλες για δρομολόγια intercity. Εάν ήταν σε λειτουργία τα φωτοσήματα, δεν θα άλλαζαν γραμμή οι συνάδελφοι και δεν θα συνέβαινε κανένα δυστύχημα», δηλώνει στις «Ειδήσεις» ο κ. Αγγελόπουλος.

Επισημαίνει μάλιστα ότι καθημερινά οι μηχανοδηγοί βιώνουν πολλές δυσκολίες από εξωγενείς παράγοντες και κινδύνους, για τους οποίους, όπως λέει, πρέπει να είναι σε διαρκή εγρήγορση.

«Υπάρχουν πολλά σημεία της σιδηροδρομικής γραμμής χωρίς κανέναν φωτισμό, γεγονός που δυσκολεύει τις διαδρομές μας. Η φύλαξη είναι σχεδόν ανύπαρκτη, καθώς τα περισσότερα σημεία, ιδίως στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, δεν έχουν περίφραξη. Την κατάσταση επιβαρύνει και το γεγονός ότι δεν έχουν προβλεφθεί μέτρα ασφαλείας για το σύστημα πέδισης - φρεναρίσματος. Σε κάθε μας δρομολόγιο δεν ξέρουμε τι μας περιμένει», σημειώνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εκτροχιασμός τρένου Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση του πρώτου βαγονιού

Εκτροχιασμός τρένου Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση του πρώτου βαγονιού

«Εξαίρετος συνάδελφος»

Ο Νίκος Αγγελόπουλος μίλησε στις «Ειδήσεις» και για τον άτυχο μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου. «Ήταν ένας εξαίρετος και πολύ εργατικός συνάδελφος. Απολάμβανε την εκτίμηση όλων στο χώρο δουλειάς. Όλοι είμαστε συγκλονισμένοι από την απώλειά του. Είχε αρκετή εμπειρία, ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε μαζί σε αυτό το πόστο από το 2008. είχε πολλές ώρες στο «τιμόνι» και στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις, όπως ατυχήματα και μηχανικά προβλήματα. Πάντα, ωστόσο, κατάφερνε και τα έβγαζε πέρα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελόπουλος.


Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ