Σας αφορά: Αυτά είναι τα δικαιώματά σας σε εστιατόρια και καφέ-μπαρ

Σας αφορά: Αυτά είναι τα δικαιώματά σας σε εστιατόρια και καφέ-μπαρ

Χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν εξυπηρετούνται από τις επιχειρήσεις εστίασης, δίνει η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής.

Με αφορμή την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών, η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει σε όσους επιλέξουν να γευματίσουν σε ταβέρνες και εστιατόρια ή να πιούν τον καφέ και το ποτό τους σε καφέ-μπαρ, να προσέχουν τα εξής:

Τιμοκατάλογος

- Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.
- Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.
- Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
- Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο).
- Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
- Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.
- Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.
- Δεν επιτρέπεται η χρέωση του "κουβέρ" (π.χ. σέρβις).
- Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.

«Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε», τονίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής, τα καταστήματα μαζικής εστίασης είναι υποχρεωμένα να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ