ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ανακαλύφθηκαν νέοι εκτυφλωτικοί σουπερνόβα!

Μια ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech), έχουν ανακαλύψει μία νέα, εξαιρετικά φωτεινή κατηγορία σουπερνόβα...

Οι νέοι αυτοί τύποι αστρικών εκρήξεων μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην αποκωδικοποίηση των μυστηρίων των μακρινών γαλαξιών, αλλά και στην κατανόηση της δημιουργίας του κόσμου μας.

Εκπληκτοι οι επιστήμονες!

Με τον όρο "σούπερνόβα" (ή υπερκαινοφανείς αστέρες) αναφερόμαστε σε διάφορους τύπους εκρήξεων που συντελούνται στο τέλος της ζωής αστέρων με πολύ μεγάλη μάζα οι οποίοι καταρρέουν κάτω από την δύναμη της βαρύτητας τους.

Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Caltech μελέτησαν ορισμένους σουπερνόβα και διαπίστωσαν ότι τα χαρακτηριστικά τεσσάρων από αυτούς, είναι τόσο διαφορετικά από εκείνα των άλλων αστρικών εκρήξεων ώστε θα πρέπει να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία σουπερνόβα για να καταχωρηθούν εκεί.

"Δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχουν άστρα που μπορούν να εκραγούν με τέτοιο τρόπο. Η λάμψη που παράγεται από μια τέτοια έκρηξη είναι ισχυρότερη από εκείνη που έχουν ολόκληροι γαλαξίες. Αυτοί οι σουπερνόβα, θα μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε στοιχεία για αρχαίους γαλαξίες και έτσι να έχουμε μια εικόνα του Σύμπαντος στα πρώτα στάδια της ύπαρξης του", αναφέρει ο Ρόμπερτ Κουίμπι, αστροφυσικός του Caltech που ήταν επικεφαλής της έρευνας.

Ο βασιλιάς των άστρων!

Ο Κουίμπι, ήρθε στο φως της δημοσιότητας όταν το 2007, εντόπισε τον σουπερνοβα SN 2006gy. Από την πρώτη στιγμή διαπιστωθηκε ότι επρόκειτο για την πιο ισχυρή και λαμπρή αστρική έκρηξη που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Η έκρηξη αυτή ήταν δέκα φορές πιο λαμπρή από τις εκρήξεις σουπερνόβα που γνωρίζουμε και σύμφωνα με την μελέτη ήταν 100 δισεκατομμύρια πιο λαμπρή από την λάμψη που έχει ο Ήλιος!

"Από όλα τα άστρα που έχουμε παρατηρήσει μέχρι τώρα αυτό ήταν ο βασιλιάς", είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο Αλεξ Φιλιππένκο, επικεφαλής των επίγειων παρατηρήσεων στο Παρατηρητήριο Lick στο όρος Χάμιλτον. "Μείναμε έκπληκτοι όταν είδαμε πόσο φωτεινό ��γινε, και πόσο καιρό κράτησε."

Η ανακάλυψη αυτή, ήταν η απόδειξη ότι οι βίαιες εκρήξεις των εξαιρετικά μεγάλων άστρων ήταν κάτι συνηθισμένο στο πρώιμο σύμπαν, αλλά και ότι ανα πάσα στιγμή μια παρόμοια έκρηξη μπορεί να συμβεί στον Γαλαξία μας. Σύμφωνα με τους ειδικούς η ανάδειξη της νέας κατηγορίας σουπερνόβα θα βοηθήσει στην καλύτερη μελέτη της δημιουργίας άστρων σε μακρινούς γαλαξίες που δημιουργήθηκαν λίγο μετά την γέννηση του Σύμπαντος.

Απολαύστε στο βίντεο την λάμψη του.... βασιλιά των άστρων:

www.Pyles.tv