ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Τραπεζικά βασανιστήρια σε μικρο-οφειλέτες

Τραπεζικά βασανιστήρια σε μικρο-οφειλέτες
Στην Ελλάδα που βρίσκεται με το ένα πόδι στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης, στην Ελλάδα...

Στην Ελλάδα που βρίσκεται με το ένα πόδι στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης, στην Ελλάδα που το κράτος δίνει... ρέστα για να σώσει τις τράπεζες, οι τράπεζες δίνουν... ρεσιτάλ απανθρωπιάς, συνεχίζοντας τον απίστευτο και ταυτόχρονα προκλητικό τρόπο διεκδίκησης οφειλομένων, μέσω των εισπρακτικών εταιριών, στις οποίες έχουν εκχωρήσει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους.

Την ώρα που η Ελλάδα ως κράτος θεωρεί τοκογλυφικά τα επιτόκια της τάξεως του 4% και 5%, οι τράπεζες εξακολουθούν να φορούν παρωπίδες και να τρελαίνουν τους πελάτες τους, με συνεχείς τηλεφωνικές κλήσεις και μάλιστα εν ώρα εργασίας, μέσω εταιριών που δεν αντιλαμβάνονται πως μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά που προσδοκούν, θα έχουν με τη συνεχιζόμενα αρνητική πολιτική που ασκούν.

Στα γραφεία μας έχει φτάσει καταγγελία εις βάρος της Citibank από πελάτη που εμφανίζει ληξιπρόθεσμη οφειλή δέκα περίπου ημερών της τάξεως των 150 ευρώ αντίστοιχα, σε πιστωτικές κάρτες και για την οποία έχει δεχτεί από το πρωί δέκα κλήσεις σε κινητό τηλέφωνο από υπαλλήλους της εταιρίας Teleperformance.

Το οξύμωρο της υπόθεσης; Η Citibank εδώ και καιρό έχει συρρικνώσει το δίκτυο των καταστημάτων της, με αποτέλεσμα σχεδόν η μισή Δυτική Αθήνα να εξυπηρετείται από ένα κατάστημα στο Περιστέρι. Το δε αυτόματο μηχάνημα εξυπηρέτησης πελατών, τις περισσότερες φορές και κυρίως Σαββατοκύριακο, όταν έχει τη δυνατότητα ένας εργαζόμενος που θέλει να πληρώσει να κάνει τη συναλλαγή, βρίσκεται εκτός λειτουργίας... Όπως ήταν εκτός λειτουργίας, μπλοκαρισμένο για την ακρίβεια στην ένδειξη «Κάνω αυτό που μου ζητήσατε» και το μεσημέρι της Κυριακής…

Φαίνεται, όμως, ότι αυτή η ενημέρωση δεν έχει φτάσει από την πλευρά της τράπεζας προς τη συνεργαζόμενη εταιρία, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοί της να αδυνατούν να κατανοήσουν το πόσο ενοχλητικοί γίνονται, αλλά ταυτόχρονα και επικίνδυνοι για την εργασιακή ηρεμία και ασφάλεια των πελατών της τράπεζας. Και αυτή η πολιτική τη συγκεκριμένη χρονική και οικονομική περίοδο, όπου όλα κρέμονται από μια κλωστή, μόνο αρνητικό αντίκτυπο μπορεί να έχει στη σχέση των πελατών με τις τράπεζες και της προσπάθειάς τους να σηκώσουν το δυσβάσταχτο για τα ελληνικά νοικοκυριά χρέος, το οποίο εξακολουθεί να τοκίζεται με... ληστρικά επιτόκια.

Εκεί πάντως που η μπάλα χάνεται, κυριολεκτικά, είναι στην προσπάθεια των πελατών να διαμαρτυρηθούν για την ασκούμενη πολιτική των εταιριών είσπραξης οφειλών. Συνεργάτης μας που θέλησε να επικοινωνήσει με το διευθυντή της Teleperformance για να μάθει για τον τρόπο που ασκείται η διαδικασία επικοινωνίας με τους πελάτες της Citibank, έπεσε σε ένα... λαβύρινθο τηλεφωνικών αριθμών, για να καταλήξει στο τμήμα δημοσίων σχέσεων της Citibank, δίχως και εκεί να βρει καμία ανταπόκριση, αφού η κυρία Μάκρη είχε ενεργοποιήσει τον τηλεφωνητή της.

Είναι ξεκάθαρο ότι οι εταιρίες είσπραξης και οι υπεύθυνοί τους, «κρύβονται» πίσω από τους εντολείς τους. Και οι οφειλέτες -δυστυχώς- δεν έχουν, όπως καθημερινά διαπιστώνουν, την παραμικρή προστασία των προσωπικών, αλλά και των επαγγελματικών τους δεδομένων, τα οποία έχουν γίνει φύλλο και φτερό, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν καθημερινά να χάσουν τη δουλειά τους...

'Αραγε, αυτό είναι το αποτέλεσμα που θέλουν να πετύχουν οι τραπεζίτες;