ΕΛΛΑΔΑ

Στα 3 δισ. ευρώ εκτιμάται το ετήσιο κόστος των τροχαίων στην Ελλάδα

Στα 3 δισ. ευρώ εκτιμάται το ετήσιο κόστος των τροχαίων στην Ελλάδα

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων εκτιμά ότι το ετήσιο κοινονικοοικονομικό κόστος των οδικών ατυχημάτων στην χώρα μας φτάνει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Σύλλογος με αφορμή το τραγικό δυστύχημα που συνέβη πριν από λίγες μέρες στην Εγνατία Οδό όταν νταλίκα προκάλεσε καραμπόλα δεκάδων οχημάτων και 5 άτομα έχασαν τη ζωή τους, επισημαίνει ότι παρόλο που ο αριθμός των νεκρών από τα τροχαία μειώνεται στη χώρα μας, η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη όσον αφορά την οδική ασφάλεια.

Ο διαχωρισμός του κόστους των τροχαίων γίνεται σε άμεσο και έμμεσο και στηρίζεται επίσης και στην εκτίμηση του 1 εκατομμυρίου ευρώ ανά ανθρώπινη ζωή, στην οποία έχει καταλήξει η Ε.Ε.

Σ' αυτήν μεταξύ άλλων συνυπολογίζονται, η απώλεια παραγωγικής ικανότητας, το ιατρικό κόστος τραυματιών που κατέληξαν ή όχι, οι καταστροφές αλλά και τα διοικητικά έξοδα και κάθε άλλη απώλεια που σχετίζεται με τα οδικά ατυχήματα, το κόστος αποκατάστασης, τα κόστη στα ασφαλιστικά ταμεία , τα οποία στοιχίζουν ετησίως περίπου 160 δισεκατομμύρια ευρώ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Όσον αφορά την χώρα μας, κατά την τελευταία πενταετία εμφανίζεται μια σημαντική μείωση στα θανατηφόρα τροχαία. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι Έλληνες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης προβαίνουν σε λιγότερες μετακινήσεις με τα οχήματά τους.

Το 2013 ο αριθμός των θανόντων από τα τροχαία ήταν 861 από 976 που ήταν το 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας. Οι βαριά τραυματίες που ανασύρθηκαν από συντρίμμια αυτοκινήτων ήταν 1.326 έναντι 1.443 σε σχέση με το 2012. Σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων τονίζει ότι «η Πολιτεία οφείλει αφενός να δεσμεύσει τους απαραίτητους προϋπολογισμούς και αφετέρου να προβαίνει σε συστηματικούς ελέγχους και επεμβάσεις στο δίκτυο» ενώ παράλληλα προτείνει:

  • Εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και διεύρυνσή της στο σύνολο των επικίνδυνων παραβάσεων.
  • Εφαρμογή αυστηρού προγράμματος διαχείρισης όλων των έργων επί της οδού, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους.
  • Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα.
  • Υιοθέτηση από τους πολίτες λιγότερο επιθετικής οδήγησης με χαμηλότερες ταχύτητες και περισσότερη προσοχή.

Διαβάστε επίσης:

Συναγερμός για τον φονικό ιό του Έμπολα και στην Ελλάδα