Η πρώτη διαφήμιση από AI χωρίς ούτε ένα αυτοκίνητο
Η Volvo παρουσίασε τη νέα της διαφημιστική καμπάνια στη Σαουδική Αραβία, η οποία δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη και δεν περιλαμβάνει ούτε ένα αυτοκίνητο.
Του Γιάννη Σκουφή
Στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο της διαφήμισης, οι εταιρείες αναζητούν νέους τρόπους για να ξεχωρίσουν. Η Volvo έκανε τη διαφορά με την καμπάνια της στη Σαουδική Αραβία, όχι μόνο επειδή η διαφήμιση δεν περιλαμβάνει κάποιο μοντέλο της, αλλά και επειδή είναι αποκλειστικά δημιουργία τεχνητής νοημοσύνης.
Με τίτλο «Come Back Stronger», το βίντεο αποτελείται από ατμοσφαιρικά και αφηρημένα πλάνα: κοντινά σε πρόσωπα, ανθρώπους που τρέχουν στην έρημο και σκηνές που δεν συνδέονται άμεσα με τη Volvo. Το στοιχείο που τα συνδέει όλα είναι το αφηγηματικό voiceover, το οποίο θυμίζει διαφήμιση αυτοκινήτου, παρόλο που τα πλάνα δεν έχουν καμία σχέση με την αυτοκίνηση.
Ο Osama Saddiq, ιδρυτής της διαφημιστικής εταιρείας Lion που ανέλαβε την καμπάνια, δήλωσε στο Adweek ότι η επιλογή να μην εμφανιστεί αυτοκίνητο ήταν συνειδητή. Όπως ανέφερε, «ήταν μια δύσκολη απόφαση… Θέλαμε να αφηγηθούμε μια ανθρώπινη ιστορία μέσα από τις φωνές των κατοίκων της Σαουδικής Αραβίας. Η παρουσία ενός αυτοκινήτου θα αποσπούσε την προσοχή από το αφήγημα».
Το μήνυμα της διαφήμισης επικεντρώνεται στην αντοχή και την πρόοδο, ενώ σύμφωνα με τη Volvo, στόχος είναι η προώθηση της νέας εξηλεκτρισμένης γκάμας της στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας. Ωστόσο, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η εταιρεία απέφυγε σκόπιμα να συμπεριλάβει αυτοκίνητα ή αν η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορούσε να δημιουργήσει ένα ακριβές ψηφιακό μοντέλο Volvo.
Πέρα από το δημιουργικό κομμάτι, η χρήση τεχνητής νοημοσύνης μείωσε τον χρόνο παραγωγής από μήνες σε εβδομάδες, γεγονός που καθιστά την τεχνολογία αυτή ελκυστική για τις εταιρείες. Τόσο στο θέμα του χρόνου, όσο και τους κόστους.