ΕΔΩ ΜΟΣΧΑ

«Έχουμε έτοιμα τα αντίμετρα, αν δεν επικρατήσει η λογική...»

«Έχουμε έτοιμα τα αντίμετρα, αν δεν επικρατήσει η λογική...»

Aπαγόρευση εισαγωγών αυτοκινήτων, ενδυμάτων και πτήσεων πάνω από ρωσικό έδαφος, η πιο πιθανή άμεση απάντηση της Μόσχας, που θεωρεί ότι ακόμη και η κατάρριψη του αεροπλάνου της Μαλαισίας «παραγγέλθηκε» για να πληγεί η Ρωσία

Το Κρεμλίνο διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν επιθυμεί περαιτέρω κλιμάκωση των ήδη βεβαρυμένων σχέσεών του με τη Δύση, αλλά και ότι δεν θα διστάσει να προχωρήσει σε αντίμετρα εναντίον αυτή τη φορά της δυτικής ελαφράς και βαριάς βιομηχανίας, εάν τελικά επιβληθούν από αύριο οι κυρώσεις της ΕΕ.

«Οι κυρώσεις δεν πρόκειται να μεταβάλλουν την πολιτική μας στο Ουκρανικό, αυτό είναι ξεκάθαρο και στον πλέον ανεγκέφαλο, ζητήσαμε από την αρχή διάλογο και συμβιβασμό, όμως μας απάντησαν με κυνισμό και εγκλήματα», λέει στο newsbomb.gr αξιόπιστος γνώστης του σκεπτικού της ρωσικής ηγεσίας.

«Επομένως η επιλογή ανήκει στην ΕΕ και την ηγεσία της, θα παραμείνει υποχείριο των γεωπολιτικών σχεδίων των ΗΠΑ, που αγωνίζονται να διατηρήσουν την καταρρέουσα θέση τους στον κόσμο ή θα συμβάλει στον εξορθολογισμό της διεθνούς τάξης πραγμάτων με σεβασμό των συμφερόντων όλων των εμπλεκόμενων μερών και αναζήτηση συμβιβασμών», σημειώνει ο συνομιλητής μας, που έχει «πέσει μέσα» σε όλες τις προβλέψεις του έως σήμερα.

Τα μηνύματα του Κρεμλίνου δεν φαίνεται να κάμπτουν την έστω και κατακερματισμένη αποφασιστικότητα Βερολίνου και κεντρικού πυρήνα της ΕΕ, που επιμένει ότι από αύριο θα επιβληθεί νέο πακέτο κυρώσεων εναντίον 24 φυσικών προσώπων, τριών ρωσικών πετρελαϊκών, αμυντικών και λοιπών εταιρειών, οι οποίες αποκόπτονται «μέχρι νεωτέρας» από την ευρωπαϊκή κεφαλαιαγορά και μια σειρά συνεργασιών.

Σύμφωνα με τον Αντρέι Μπελαούσοφ, βοηθό του προέδρου Πούτιν η Ρωσία έχει ήδη προετοιμάσει πακέτο δικών της αντίμετρων, που προβλέπουν εκτός της απαγόρευσης πτήσεων για μια σειρά ευρωπαϊκές εταιρείες πάνω από ρωσικό έδαφος, τον περιορισμό των εισαγωγών ευρωπαϊκών και εν γένει δυτικών βιομηχανικών προϊόντων. Μάλιστα ο κ. Μπελαούσοφ αναφέρθηκε για πρώτη φορά όχι μόνο στα εισαγόμενα στη Ρωσία αυτοκίνητα ευρωπαϊκής παραγωγής, αλλά και σε προϊόντα ελαφράς βιομηχανίας, όπως «ορισμένα είδη ενδυμασίας». Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής εάν έχουν ενταχθεί σε αυτήν την πρόβλεψη και τα γουναρικά, όπως είχε εκφραστεί φόβος στο παρελθόν.

Μετά από όσα έχουμε δει και ακούσει μοιάζει κωμικό, αλλά παρ’ όλ’ αυτά θα διατυπώσουμε το εύλογο ερώτημα μήπως και σκέφτηκε κάποιος από την Πρεσβεία μας στη Μόσχα ή έτερος αρμόδιος προϊστάμενος του υπουργείου Εξωτερικών και των συναρμόδιων υπουργείων να διερευνήσει εγκαίρως την υπόθεση πριν ανακοινωθεί η νέα λίστα των ρωσικών αντίμετρων; Έσπευσε άραγε κανείς να επιχειρήσει με εύστοχες επαφές και πραγματικές διαβουλεύσεις με τη ρωσική πλευρά να προλάβει κάποιο νέο κακό για τα ελληνικά συμφέροντα;

Η Μόσχα πάντως δείχνει να έχει διαμορφώσει ξεκάθαρες απόψεις ότι η «κρίση στην Ουκρανία» ετοιμαζόταν καιρό από δυτικούς εγκεφάλους στο πλαίσιο της «ανάσχεσης» της ρωσικής ανάπτυξης και της αποσταθεροποίησης του επιτυχέστατου για τα ρωσικά συμφέροντα συστήματος εξουσίας, που χτίζει συστηματικά τα τελευταία χρόνια ο Βλαντίμιρ Πούτιν.

Σύμφωνα μάλιστα με το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ακόμη και η ανεξιχνίαστη στις λεπτομέρειές της κατάρριψη του Μπόινγκ της Μαλαισίας ήταν μια προσχεδιασμένη αντιρωσική επιχείρηση, η αλήθεια για την οποία πιθανότατα ποτέ δεν θα αποκαλυφθεί. Η κατάρριψη ήταν το αναγκαίο επιχείρημα ώστε να δικαιολογηθεί η επιβολή κυρώσεων και η ρήξη στις σχέσεις ΕΕ-Ρωσίας, η οποία συμβαδίζει απόλυτα με τα διεθνή αποσταθεροποιητικά σχέδια των ΗΠΑ - τη μόνη ως φαίνεται ελπίδα του σκάφους της Ουάσιγκτον να συνεχίσει να επιπλέει στα θολά και ταραγμένα νερά…

Διαβάστε επίσης:

«Κάποιοι προσπαθούν να νεκραναστήσουν το ΝΑΤΟ»